Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er bremselys et krav på biltilhenger?

Anbefalte innlegg

Heisann, 

har en gammel tilhenger med held havarert ledningsnett og lys. Har settet meg som prosjekt å bytte alt. Jeg holdt på å montere baklyktene da jeg oppdaget at det ikke er bremselys i de. Er dette et krav på biltilhenger?

Kjøpte denne http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Belysning/Baklykt-2000016484/

Den er veldig lik de som var fra før av, bortsett fra at det ikke var bremselys i dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er normalt sett slik det løses med bremselys, at man har en pære med to tråder der den ene er parklys og den andre er bremselys.

Ahh, da finner jeg en pære med 2 tråder :)

Va pinade mye arbeid med å røske laus det gamle ledningsnettet. Heldigvis klarte eg å føre ny kabel gjennom draget kor den gamle lå ved å teipe de fast i hverandre før eg dro den gamle ut. Og de gamle lykten va rusta til fandens inni så va ikke mye å ta vare  på. 

Lenke til kommentar

Ahh, da finner jeg en pære med 2 tråder

21/5W, en meget vanlig pære. (35-15499 på Biltema) Hva som er mest normalt brukt av to (tre, med blinklyset) separate (en 5 eller 10W + en (to) 21W) eller en slik 21/5 kombi-pære (+ en enkel 21W), det tror jeg er tilnærmet 50/50, og selvsagt avhengig av lykta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...