Gå til innhold

Endelig litt fornuft i Tyskland - sende tilbake immigranter til egne land. Hvor mange?

30 stemmer

1. 1. Hvor mange av innvandrere/flyktninger fra Islamske land bør vi sende hjem igjen når det er mulig?

• Ingen, vi bør ta inn flere
    • 0%
    • 0-25%
      0
    • 25-50%
      0
    • 50-75%
    • 75-100%
    • 100%
    • Alle, og vi bør også sende hjem 25-50% av andregenerasjonsinnvandrere
    • Alle, og vi bør sende alle Muslimer tilbake til egne land

Anbefalte innlegg

https://www.rt.com/news/357401-germany-refugees-send-back/

https://magazin.spiegel.de/SP/2016/35/146501104/index.html

Bayerns finansminister tør å ytre fornuftige ting, stikk i strid med tyrannene som styrer Tyskland mot det Tyske folks interesser..

“In specific terms, we need instead of reunification of migrant families, to repatriate these several hundred thousand refugees within the next three years,” Bavarian FM Marcus Söder said.

“We’ve given many people temporary protection from civil wars, but if the situations in their home countries improve, they should return there to rebuild their homelands. The Asylum Procedure Law stipulates that people should return to their homeland when they no longer need to flee,” he stressed, while noting that some countries that the refugees come from, such as Afghanistan and Iraq, already have safe areas where migrants can go.

Jeg kunne ikke vært mer enig.  I tillegg synes jeg vi må legge til i diskusjonen USA sin rolle i å skape flykningstrømmen fra disse landene til Europa og Europas lederes egne roller i kriger som har ført til denne innvandringsbølgen.

Jeg legger til en avstemning her. La oss snakke hovedsaklig om førstegenerasjons innvandrere fra Islamske land. Hvor mange av disse bør vi sende hjem til egne land igjen?

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Alle som allerede ikke har fått innvilget opphold, avvikle all form for familiegjenforening fra ikke-vestlige land. Gjør det vanskelig for alle andre.

Lenke til kommentar

Førstegenerasjons-flyktninger kan vi sende tilbake så snart landet er trygt. Førstegenerasjons-innvandrere kan vi sende tilbake så snart de ikke har noe her å gjøre lenger. Andregenerasjons-flyktninger/-innvandrere burde vi gi dobbelt statsborgerskap til og et fritt valg om de vil bli i Norge eller reise hjem til familie i hjemlandet.

Men tro det eller ei så er det mer eller mindre slik det fungerer per idag også. Flyktninger er ikke noe vi har her i landet fordi de er nyttige, og arbeidsinnvandrere har stort sett sin fulle rett til å oppholde seg her, og bidrar netto-positivt til den norske økonomien.

Det som foreslås her er hvor mange vi har lyst til å sende tilbake til et krigsrammet land, og hvor lite vi har lyst til å respektere FN sin flyktningskvote.

should return to their homeland when they no longer need to flee,” he stressed, while noting that some countries that the refugees come from, such as Afghanistan and Iraq, already have safe areas where migrants can go.

Eh... Ja vel? Som hvor da?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen fasit på hvor i Irak det er trygt, men jeg leide en kjellerleilighet av en muslim fra nettopp Irak, og han dro på ferie hjem enkelte ganger. Han mente hvertfall det var i nord det var problemer, ikke dit han skulle (hvor nå enn det var). For all del, enkelttilfeller er ikke noe å lage tykk teori av - men om det ikke er mer utrygt enn at folk drar 'hjem' på ferie burde det gå an å tvangsreturnere folk til disse områdene, også. Finnmarksvidda kan fint være trygg selv om det er krig i Oslo.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Krigen i Irak er nokså landsdekkende, så analogien din med Oslo og Finnmark passer ikke helt.

Jeg skjønner derimot poenget ditt med at Irak ikke for alle er en sikker død, men med sivile dødsfall på rundt 200.000 liv så bør det være en menneskerett å kunne søke asyl for deg og din familie. For å spille på analogien sin så er jeg sikker på at hvis du ble tvunget til å gjemme deg i Finnmark frem til resten av Europa ville ta inn Norske asylsøkere, så hadde du støttet de nordmennene som ville flykte fra sine hjemsteder i håp om trygghet. Selv om dødsfallene "bare" er 5000 nordmenn i året, eller 8858 slik som det er i Irak nå.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Alle som allerede ikke har fått innvilget opphold, avvikle all form for familiegjenforening fra ikke-vestlige land. Gjør det vanskelig for alle andre.

Alle de som har fått opphold på grunn av familiegjenforening har fått opphold på ugyldig grunnlag. Familiegjenforening er en ikke-bærekraftig politikk som er eksponensiell i sin natur. Vil folk ha gjenforening med familien får de reise hjem der familien er.

Alle som har fått opphold på bakgrunn av familiegjenforening bør sendes hjem igjen sammen med førstegenerasjons innvandrere/flyktninger snarest mulig.

Å ha fått innvilget opphold er ikke nok til å la folk fra utenfor Europa få bli i Europa. De har på ugyldig måte fått opphold i Europa, på feil rettsgrunnlag. Jeg vil si at KUN de som har Europeisk nasjonalitet og snakker språket i landet de kom til flytende kan være potensielle kandidater til å få lov til å søke om permanent opphold i Europa og assimilering til Europeisk kultur og overgivelse til vårt lovverk og kultur generelt sett, som forhåndsregel for i det hele tatt få lov til å bli. Det inkluderer at de må frasi seg sin muslimske tro og enten bli Kristne eller ateister.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil si at KUN de som har Europeisk nasjonalitet og snakker språket i landet de kom til flytende kan være potensielle kandidater til å få lov til å søke om permanent opphold i Europa og assimilering til Europeisk kultur og overgivelse til vårt lovverk og kultur generelt sett, som forhåndsregel for i det hele tatt få lov til å bli. Det inkluderer at de må frasi seg sin muslimske tro og enten bli Kristne eller ateister.

Grunnløs diskriminering og brudd på religionsfriheten med andre ord? Menneskerettighetsdomstolen hadde hatt en field day om du hadde styrt landet.

Dette har jo ingenting med flyktningordningen å gjøre en gang. Det er forskjell på arbeidsinnvandrere og flyktninger/asylsøkere, så jeg foreslå at vi åpner læreboka på det kapittelet før vi begynner å ta oss vann over hodet. Flyktninger er her fordi de må/vil, og ikke alle ønsker seg et permanent opphold.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil si at KUN de som har Europeisk nasjonalitet og snakker språket i landet de kom til flytende kan være potensielle kandidater til å få lov til å søke om permanent opphold i Europa og assimilering til Europeisk kultur og overgivelse til vårt lovverk og kultur generelt sett, som forhåndsregel for i det hele tatt få lov til å bli. Det inkluderer at de må frasi seg sin muslimske tro og enten bli Kristne eller ateister.

Grunnløs diskriminering og brudd på religionsfriheten med andre ord? Menneskerettighetsdomstolen hadde hatt en field day om du hadde styrt landet.

Dette har jo ingenting med flyktningordningen å gjøre en gang. Det er forskjell på arbeidsinnvandrere og flyktninger/asylsøkere, så jeg foreslå at vi åpner læreboka på det kapittelet før vi begynner å ta oss vann over hodet. Flyktninger er her fordi de må/vil, og ikke alle ønsker seg et permanent opphold.

Nei. Det handler om å forby en farlig kult som er ødeleggende for Europeisk kultur. Om de vil praktisere Islam kan de gjøre det i egne land. Alle som bidrar på en positiv måte i Europa bør ha grunnlag for å søke om permanent residents i Europa, såfrem de føyer seg til Europeisk kultur.

Tja, gamle regler fungerer jo tydeligvis ikke Gavekort, så jeg vet ikke om det er diskriminering eller om det er fornuftig fornyelse av gjeldene regler. Religionsfrihet kan folk ha, så lenge det ikke går utover eksisterende kultur og er generelt ødeleggende for samfunnet. Vi trenger ikke engang å diskriminere på bakrgunn av religion, vi kan diskriminere på bakgrunn av brudd på integreringsmuligheter og aksept for andre kulturer, som er nedskrevet i religionen Islam. Så lenge de ikke er villige til å integreres kan vi jo bare sende dem hjem på det grunnlaget. Jeg tviler på andre land hadde sluppet Europeere som innvandrere om de anså folkene i landet som mindreverdige og hadde nedskrevet på papir at de har rett til å drepe de folkene og at de kan/må gjøre alt de kan får å drive krig mot de med alle metoder tilgjengelig.

Vi kan jo rett og slett bare redefinere Islam fra "religion" til kult/sekt og dermed unngå religionsfrihetsargumenter om det er så viktig. Den generelle religionsfriheten kan jo alikevel bestå uansett.

Lenke til kommentar

Kan du sitere det som ga deg det inntrykket?

Evt. Så kan du jo gjøre samme tabben som UDI gjorde og trosse regjeringen sin egen frarådning.

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_irak/id2428572/

Jeg kan jo ikke sitere noe som ikke står det. Det står ikke at reiser til Iraq frarådes. Det står dog oå regjeringen.no sin side i en link til høyre på den siden du har linket til "at alle reiser til Iraq frarådes"..

Vi må jo dømme situasjonen helhetlig. Og jeg ser ikke at det er en sikkerhetsfare at folk fra Afghanistan returnerer til sitt eget land, jeg har også vanskelig for å se at det vil være en fare for liv ved å sende Irakere tibake til sørlige Iraq. Det er jo ikke krig der lenger, den har USA erklært for ferdig.

Lenke til kommentar

Nei. Det handler om å forby en farlig kult som er ødeleggende for Europeisk kultur. Om de vil praktisere Islam kan de gjøre det i egne land. Alle som bidrar på en positiv måte i Europa bør ha grunnlag for å søke om permanent residents i Europa, såfrem de føyer seg til Europeisk kultur.

Tja, gamle regler fungerer jo tydeligvis ikke Gavekort, så jeg vet ikke om det er diskriminering eller om det er fornuftig fornyelse av gjeldene regler. Religionsfrihet kan folk ha, så lenge det ikke går utover eksisterende kultur og er generelt ødeleggende for samfunnet. Vi trenger ikke engang å diskriminere på bakrgunn av religion, vi kan diskriminere på bakgrunn av brudd på integreringsmuligheter og aksept for andre kulturer, som er nedskrevet i religionen Islam. Så lenge de ikke er villige til å integreres kan vi jo bare sende dem hjem på det grunnlaget. Jeg tviler på andre land hadde sluppet Europeere som innvandrere om de anså folkene i landet som mindreverdige og hadde nedskrevet på papir at de har rett til å drepe de folkene og at de kan/må gjøre alt de kan får å drive krig mot de med alle metoder tilgjengelig.

Vi kan jo rett og slett bare redefinere Islam fra "religion" til kult/sekt og dermed unngå religionsfrihetsargumenter om det er så viktig. Den generelle religionsfriheten kan jo alikevel bestå uansett.

Når du kaller Islam for en kult så drar du debatten ut på en område der vi slutter å ta deg seriøst. Religion er religion, og om du vil ha et religionsforbud så synes jeg godt at du kan være litt eksplisitt i dette.

Gamle regler er i bunn og grunn ikke i strid med ekstrem islamisme, men det er heller implementasjonen av disse lovene som svikter. Jeg synes også at det er litt underlig hvordan du trekker en absolutt relasjon mellom å være muslim, og det å ikke ha respekt for vestlig kultur. Det er så langt jeg vet ingen absolutt kausalitet mellom Islam og manglende respekt for vestlig kultur. Dette fenomenet kalles for xenofobi (ja, det fungerer i begge retninger), og er noe alle fra fremmede kulturer lider av. Om du vil stille integrering som et absolutt krav til opphold så skal ikke jeg klage for mye på selve idéen rundt dette, men hvordan det fungerer i praksis høres kanskje litt ut som ønsketenkning. Isåfall så anbefaler jeg at du modererer påstandene dine litt til å bedre representere et krav til integrering, fremfor utkastelse på grunnlag av religion.

Dette er derimot ikke "Den generiske samletråden om innvandring og muslimer", så jeg synes vi drifter litt bort fra poenget ved å diskutere Islam.

Jeg kan jo ikke sitere noe som ikke står det. Det står ikke at reiser til Iraq frarådes. Det står dog oå regjeringen.no sin side i en link til høyre på den siden du har linket til "at alle reiser til Iraq frarådes"..

Vi må jo dømme situasjonen helhetlig. Og jeg ser ikke at det er en sikkerhetsfare at folk fra Afghanistan returnerer til sitt eget land, jeg har også vanskelig for å se at det vil være en fare for liv ved å sende Irakere tibake til sørlige Iraq. Det er jo ikke krig der lenger, den har USA erklært for ferdig.

Hvor oppdatert er du på situasjonen i Irak? Det er jo mer enn bare krig vi snakker om. Selv om sørlige deler av Irak ikke er i en krigssone så er det langt ifra et trygt sted. Mange av de sivile livene går tapt i terroraksjoner, med IEDs, selvmordsbombere og masseskytinger, så det at vestlige makter har kontroll over et område vil trolig forverre situasjonen på mange måter. Terskelen til når vi skal sende flyktningene hjem bør omtrent ligge på samme området som terskelen til når vi kan anbefale turister å reise til landet.

Jeg vil gå så langt og påstå at den tyske finansministeren sine utsagn er totalt grunnløse og dratt rett fra den populistiske bakenden hans. Irak er ikke på noen måter et trygt land, at det er verre i nord går jeg med på, men med mindre du bor i ørkenen og spiser sand til frokost så er det ingenting som tyder på at det er trygt å sende hjem flyktninger med en garanti om at de vil kunne leve under anstendige forhold.

0929ATTACKmap.gif

1412574455r.jpg

151021-isis-attacks-map-1041a_3260bf0a42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det mangler ett alternativ:La alle som vil komme, fri ferdsel er en menneskerettighet. ;)

Å reise er en menneskerett. Å bli er ikke, ei heller å reise hvor en vil.

Lenke til kommentar

0929ATTACKmap.gif

1412574455r.jpg

151021-isis-attacks-map-1041a_3260bf0a42

Med mindre du vil at kartet for Norge og Europa også skal se slik ut, anbefaler jeg at du også kjemper for mindre innvandring fra  dyfunksjonelle samfunn til Europa.

De andre tingene er egentlig ikke MINE egne meninger, men meningene til de som kjemper mot at Islam skal overta vårt samfunn og at Muslimer skal komme her i hopetall. Og for å være helt ærlig, så synes jeg de har noen gode poenger.

Hva er poenget med denne innvandringen? Den er tross alt skapt av vår tyranniske elite som sammen med USA har utført krigene i fremmede land som har ført til de enorme probleme i de landene som skapte innvandringen til Europa. Innvandringen er overhode ikke positiv for oss, så hvorfor aksepterer vi den da? Innvandringen har heller ingen legimitet blant folket i Europa. Det er ingen i Europa som har stemt for at vi skal drive krig og ta inn millioner av ofre fra våre (USA sine) slaktsoner i midt østen.

Krigene har ingen folkelig legitimitet, og innvandringen har ingen folkelig legitimitet, så som så er den ikke rettskraftig og et rimelig sterkt signal om at vi har et tyranni ikke bare gjennom og i USA; men også i Europa, som ikke bare er et tyranni her, men støtter et større tyranni USA.

Jeg er egentlig bare misfornøyd med forholdene. Jeg har selv lest Koranen og den er ikke så fryktelig som folk skal ha den til, men den er jammen heller ikke så bra som andre skal ha den til, og den inneholder elementer som best kan beskrives som meget negativ hjernevasking og noen forferdelige uheldige elementer. Men det er bare en liten del av Koranen. Jeg er misfornøy med måten ting blir avgjort på her i Europa, jeg er misfornøyd med vårt forhold til USA og jeg er misfornøyd med ALLE krigene, som i bunn og grunn er årsaken til det jeg anser som helt unødvendig immigrasjon til Europa, som har meget uheldige og delvis uforutsigbare konsekvenser.

Så ja. Jeg støtter at folk blir sendt tilbake til sine egne land når det er relativt trygt. Det trenger ikke være helt trygt, og de trenger ikke å kunne leve på samme måte som i Norge. Jeg vil si det er en hastesak og bør være en Eurpeisk prioritet slik at vi ikke blir så enormt skadelidende. Jeg vil også si at måten vi har håndtert situasjonen på er katastrofal. USA har skapt situasjonen sammen med oss. Og når den først oppstod, valgte vi den aller dårligste måten å hjelpe folk på, og færrest mulig folk.

Vi kunne ha hjulpet langt flere ved å sperre grensene våre og legge til rette for flytkningene i deres naboland, heller enn at de skal komme helt til Europa. Da kunne vi hjulpet 95% heller enn å kun hjelpe noen få og gi blaffen i alle andre.

Jeg anser ikke at utvasking av Europeiske kultur er en positiv ting, og derfor støtter jeg også i tillegg til å sende alle førstegenerasjonsinnvandrerne tilbake til egne land, at vi også sender en del av de andre ikke Europeiske innvandrerne tilbake til egne land. Hovedsaklig de som ikke bidrar på en positiv måte, og de som ikke kan språkene i landene de bor skikkelig, noe som er et signal om at de ikke har integrert seg skikkelig. Alle som beviselig bidrar på en positiv måte i Europa, som kan språket, som er en del av den lokale kulturen og har adoptert Europeiske verdier, ja, de bør ha et sterkt grunnlag for en søknad om å få lov til å bli i Europa.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vi bør sende ut alle det er mulig å sende ut, som tviholder på blodsguden og hatkulten sin som ikke er kompatibel med norske verdier.

De som har statsborgerskap kan vi sansyneligvis sende ut 80-90% av, da de aller fleste asylsøkere lyver om sin identitet og beskyttelsesbehov.

Andregenerasjonsinnvandrere under 18 år må sendes med sine foreldre. De over 18 år er dog norske borgere og har ikke gjort noe galt.

Endret av misanthrope
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Krigen i Irak er nokså landsdekkende, så analogien din med Oslo og Finnmark passer ikke helt.

Nord-Irak i dag er trygt for irakere av alle etnisiteter og religioner. Så trygt faktisk at mine nord-irakiske venner har planer om å flytte tilbake i løpet av noen få år. Denne delen av Irak vil erklære uavhengighet i nær fremtid.

post-388664-0-35271000-1472384705_thumb.jpg

post-388664-0-37017700-1472384706_thumb.jpg

post-388664-0-42592200-1472384713_thumb.jpg

post-388664-0-08079000-1472384714.jpg

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om terroristangrep er et grunnlag for å ikke sende de tilbake er ikke det noe godt grunnlag, for de er jo heller ikke trygge i forhold til terrorisme i Europeiske samfunn. Både fra egne terrorister som har kommet til Europa, og potensielt sett også høyreradikale Europeiske terrorister.

Så å beholde dem her fordi det er terrorangrep i Iraq er ikke et godt nok grunnlag.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nord-Irak i dag er trygt for irakere av alle etnisiteter og religioner. Så trygt faktisk at mine nord-irakiske venner har planer om å flytte tilbake i løpet av noen få år. Denne delen av Irak vil erklære uavhengighet i nær fremtid.

1925f202.jpg

Empire-World-erbil.jpg

Hewler-Kurdistan.jpg

index.jpg

Det der er ikke Irak det er Kurdistan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...