gkja Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Den gamle PCen takler ikke VR briller og skal bygge en PC. Har derfor satt sammen en relativt kraftig rig for at den skal kunne var noen år. Tar PSU (750 watt) og CPU kjøler (Corsair lukket vannkjøling dersom den har feste for 2011-3 socket) fra den gamle PCen. Har satt sammen følgende deler: Kabinett Fractal Design Define S Black 899 Hovedkort MSI X99A MPOWER, Socket-2011-3 2699 CPU i7-5930K 6900 SSD m.2 Samsung 950 PRO 256GB M.2 PCIe 1799 Minne G.Skill TridentZ DDR4-3000 C15 DC - 16GB 1165 GPU MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 5299 Kabinett: Har valgt dette kabinettet fordi det er stille og stilrent. Hovedkort: Kortet støtter SLI hvis en skal oppgradere senere. Støtter også XMP og har SSDm.2 kontakt. Noen kommentarer til valg av hovedkort? CPU: Har valgt denne pga multitasking. Er denne CPUen overkill og er 5920K godt nok? Kan da eventuelt bruke pengene en sparer og kjøpe ett 1080 kort. SSD m2: Valgte denne fordi den er rask, men har lest at den blir varm. Er det noe jeg bør bekymre meg for og velge en annen? Minne: Eneste kravet er at de skal støtte XMP og være relativt raske. Det er heller ikke noe særlig å spare på å gå ned på minnehastigheten. Er 16GB nok minne eller bør jeg øke til 32GB? GPU: Eneste grunnen til at jeg valgte dette er at det er ett MSI kort og har valgt ett MSI hovedkort. Til slutt, passer delene sammen og er det ett nogenlunde fornuftig valg av PC deler? Mvh gkja Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Keg synes du har satt sammen en god maskin. Når det gjelder prosessoren så er ikke dette siste generasjon men den har til gjengjeld 6 kjerner som kan kjøre 12 strenger. Jeg tror det er et godt valg. Jeg har en litt eldre utgave av kabinettet du har valgt. Jeg er veldig fornøyd med det. Når det gjelder skjermkort så tror jeg det stort sett er et fett hvilket du velger, så lenge du har GeForce GTX 1070. Jeg har faktisk vurdert det samme skjermkortet som du har. Jeg driver ikke så mye med gaming men med bilderedigering i PS og LR i tillegg til Folding @ home. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Bytt cpu til http://www.prisjakt.no/product.php?p=3715184 Lenke til kommentar
gkja Skrevet 28. august 2016 Forfatter Del Skrevet 28. august 2016 Takker begge to for svar. Ser den og bytter PCU til 6850K. mvh gkja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå