MenuM Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Har flytta inn i ny hybel for et par uker siden. Hadde da ingen problemer med nettet, men nå i den siste uka har wifi'en blitt nesten ubrukelig. Har derfor prøvd å koble til kabel men får kun nett via wifi. Får feilmeldingen "Ethernet" doesn't have a valid IP configuration. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Kobler du kabel direkte i modem, eller kobler du den til Wifi-ruter? Om sistnevnte, er DHCP slått på, og henter du automatisk IP-adresse? Hva står forøvrig under LAN-innstillingene til ruteren din? Lenke til kommentar
MenuM Skrevet 27. august 2016 Forfatter Del Skrevet 27. august 2016 Kobler til Wifi-ruter. Om DHCP er slått på og om jeg automatisk henter IP-adresse vet jeg ikke, hvordan sjekker jeg dette? Lenke til kommentar
MenuM Skrevet 27. august 2016 Forfatter Del Skrevet 27. august 2016 (endret) Og hvor finner jeg Lan-innstillingene? ja, DHCP var slått på Endret 27. august 2016 av MenuM Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 Du må logge deg inn på din ruter. Det burde være en tab for lan-innstillinger. Dette er veldig ruterspesifikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå