Gå til innhold

Tips til skjeggtrimmar?


Zeph

Anbefalte innlegg

Eg er på jakt etter ein skjeggtrimmar som gjer ein betre jobb enn klippemaskina eg har i dag. Veksten er verken spesielt tett eller lang og eg føretrekk å ha nokre millimeter, type 3-dagars.

 

Det treng ikkje vere den dyraste og flottaste maskina, men ikkje noko billigmekk som fungerer dårleg og går i stykker etter eit halvt år.

 

Pris 500-1000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også Phillips maskinen som er linket over her. Har hatt den i ett års tid, og er veldig fornøyd med den. 

Laseren er bare en gadget som er helt ubrukelig for min del, men alle innstillingene på lengden og de to forskjellige breddene på kutteren er veldig bra. Batteritiden er også kurant. 

Lenke til kommentar

Selv kjører jeg stort sett hår og skjegg like lang/kort, og tar alt med en hårtrimmer. Dette har jeg gjort de siste 10 årene, og erfaringen jeg har gjort meg er at det meste en får kjøpt på typiske elektrokjeder er overpriset tull. Ja, en får masse fristende funksjoner og og flotte ledlys, men holdbarhet og resultat rettferdiggjør sjeldent prisen.

 

Mitt tips er, om du ikke trenger noen ekstra funksjoner for flotte frisyrer, er å kjøpe en profesjonell hårtrimmer. Gjerne av den billige sorten.

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/barbermaskin-og-trimmer/BT9280/philips-skjeggtrimmer-bt9280-32

799kr. 0.4 mm til 7 mm og laserlinje som er kjekt å ha. Bare hatt den i 1-2 måneder selv og synes den fungerer bra. 

Men det er den første jeg har hatt så har ingenting å sammenligne med.

Kjøpte meg også skjeggtrimmer nå nettopp, ble anbefalt denne:

 

http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/barbermaskin-og-trimmer/BT7201/philips-skjeggtrimmer-bt7201

 

Ganske lik den du linket til, men den har også oppsamling for avkuttet skjegg. Funker ganske bra, prøvde den i dag.

Lenke til kommentar

Eg er på jakt etter ein skjeggtrimmar som gjer ein betre jobb enn klippemaskina eg har i dag. Veksten er verken spesielt tett eller lang og eg føretrekk å ha nokre millimeter, type 3-dagars.

 

Det treng ikkje vere den dyraste og flottaste maskina, men ikkje noko billigmekk som fungerer dårleg og går i stykker etter eit halvt år.

 

Pris 500-1000.

Denne:

 

https://www.komplett.no/product/649525/trening-velvaere/barbermaskiner-haartrimmere/skjeggtrimmer/philips-skjeggstubbtrimmer-pro

 

har jeg hatt i 2-3 år og den er helt suveren til prisen. Vant også en test på TV2 for et par år tilbake.

 

Anbefales.

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/barbermaskin-og-trimmer/BT9280/philips-skjeggtrimmer-bt9280-32

799kr. 0.4 mm til 7 mm og laserlinje som er kjekt å ha. Bare hatt den i 1-2 måneder selv og synes den fungerer bra. 

Men det er den første jeg har hatt så har ingenting å sammenligne med.

 

Denne har jeg også, men ville ikke kjøpt den igjen. Var veldig fornøyd med den det første året, men så var det stopp.

 

Laser er aldri i bruk, og totalt unødvendig å ha. Maskinen har ingen bryter du kan slå den helt av med, ikke kommer den i noen form for oppbevaringsbag heller. Er en på reise skjer det ofte at den slår seg på i bagen om noe kommer borti av/på knappen. 

 

Hver gang den skal brukes må jeg av med skjærehodet og dryppe en dråpe vann/olje nedi for at den ikke skal slå seg av etter 1-2 sekunder. Leverte den inn grunnet dette, fikk ny og etter 2-3 måneder skjedde det samme.

 

Remington har vel en "uknuselig" skjeggtrimmer, har dog ikke testet denne selv. Har en fra Braun liggende også, men den lugger noe jævlig, så er et mareritt å bruke.

 

Disse med oppsamler som skal suge inn stubbene etterhvert ville jeg styrt unna. Må uansett tømme beholder, rengjøre og samme prosedyre likevel. Ikke klarer de å samle opp alt sammen heller, så må uansett stå over vasken.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

 

http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/barbermaskin-og-trimmer/BT9280/philips-skjeggtrimmer-bt9280-32

799kr. 0.4 mm til 7 mm og laserlinje som er kjekt å ha. Bare hatt den i 1-2 måneder selv og synes den fungerer bra. 

Men det er den første jeg har hatt så har ingenting å sammenligne med.

 

Denne har jeg også, men ville ikke kjøpt den igjen. Var veldig fornøyd med den det første året, men så var det stopp.

 

Laser er aldri i bruk, og totalt unødvendig å ha. Maskinen har ingen bryter du kan slå den helt av med, ikke kommer den i noen form for oppbevaringsbag heller. Er en på reise skjer det ofte at den slår seg på i bagen om noe kommer borti av/på knappen. 

 

Hver gang den skal brukes må jeg av med skjærehodet og dryppe en dråpe vann/olje nedi for at den ikke skal slå seg av etter 1-2 sekunder. Leverte den inn grunnet dette, fikk ny og etter 2-3 måneder skjedde det samme.

 

Remington har vel en "uknuselig" skjeggtrimmer, har dog ikke testet denne selv. Har en fra Braun liggende også, men den lugger noe jævlig, så er et mareritt å bruke.

 

Disse med oppsamler som skal suge inn stubbene etterhvert ville jeg styrt unna. Må uansett tømme beholder, rengjøre og samme prosedyre likevel. Ikke klarer de å samle opp alt sammen heller, så må uansett stå over vasken.

 

 

Laseren er litt gimmick ja, synes dog den er ok når jeg bruker den nede ved halsen og har hodet bøyd bakover. Litt lettere å se siden det ellers er skyggelagt.

 

Har ikke opplevd noe trøbbel med at den slår seg av automatisk ennå i alle fall.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Så tilfeldigvis denne tråden og er i markedet for en ny selv, da min gamle streiker.

 

Men jeg lurer på noe:

 

Vil en god skjeggtrimmer kunne fint og effektivt trimme skjegget til si 3-4 mm?

 

Min erfaring med min gamle skjeggtrimmer er at den fungerer fint til å trimme skjegget når det er langt. 10 mm?

 

Men når man skal ha et lavere stille, 3-4 mm, så blir det fort ujevnt fordi skjeggstubbene legger seg ulikt.

 

Noen erfaringer her? Kanskje min gamle bare var dårlig?

Lenke til kommentar

Har i dag ein Braun EP 100, som er hårklippar. Den fungerer delvis, men har ikkje så mange innstillingar. I praksis er det berre ein innstilling eg kan bruke til skjegg.

 

Det er enkelte som går igjen i testar og som har jamnt over gode omtaler, men lite definitivt. BT9280 har mykje god omtale, men skeptisk etter ProphetSe7en sin erfaring.

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke hva som er mest populært på for eksempel Amazon å se om de får gode tilbakemeldinger her hjemme også. Remington MB320C har jo over 2500 tilbakemeldinger på Amazon og koster 429 i følge prisjakt.

 

Når jeg skal kjøpe ny nå neste gang så skal den komme i egen veske eller ha en av/på knapp som ikke er like følsom som på BT9280. Eventuelt kjøpe en passende veske utenom. Laser og oppsamler er ikke noe jeg vil prioritere. At den er vanntett og kan skylles i vasken blir prioritert, samt at lengden kan justeres rett på maskinen og ikke via 10 ulike munnstykker en tar på ut i fra lengden en ønsker. I tillegg kommer jeg til å velge en som har to bredder på knivene for å enkelt kunne trimme mindre områder. Alt dette får jeg jo med BT9280, men at den er så følsom på av/på knapp og at kuttehode må av og rengjøres under hver gang synes jeg er ett irritasjonsmoment, men ikke så plagsomt at jeg har kjøpt ny enda. 

Lenke til kommentar

Ja jeg har vurdert den selv tidligere, men etter å ha undersøkt litt nærmere så ble den ikke aktuell for min del.

 

- Må bytte endestykke og kniver for å tilpasse lengde og bredde

- Justering av lengde er oppgitt i tall fra 1-7, som ikke har noe med mm å gjøre. Frem med manualen for å se hva de ulike tallene er i mm.

- Den smarte oppbevaringen de skryter av er en koffert mer beregnet for en elektrisk drill enn en liten trimmer.

- Får en del negativ tilbakemelding for presisjon og for dem som har tykt/fyldig skjegg.

 

Men kom gjerne med en tilbakemelding når du mottar den :)

 

Forøvrig ser denne ut til å ha bra pris sammenlignet med andre forhandlere, forutsatt at den er på lager der du bor. Er muligens en utgående modell, uten at det trenger å bety noe. Ser ut som at en må bytte kniver for å justere bredde her også, og at en må på Series 9000 fra Philips for å slippe å bytte kniver. Den er heller ikke vanntett.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Det blir nok ein Philips eller Remington MB320C. 9280 er litt dyr og har ein laserfunksjon som ikkje det er bruk for. BT5200 ligg 200 kroner lågare i pris og ligg høgare på ratinglista til Amazon.

 

MB320C ligg til 429-499,- på Prisjakt og BT5200 til 499,-

 

Edit: Droppar kanskje MB320C pga. alle som klagar på batterilevetida.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Fordelen med 9280 fremfor BT5200 er jo at du har to tykkelser på samme "knivblad". Du bare vrir det rundt når du trenger den smale for finjustering. Om det er verdt 200 kroner er jo en annen sak.

 

Merkelig at så få andre har denne funksjonen uten å måtte bytte knivblad. Håper Philips kommer med en ny modell snart som er lik 9280, men uten laser og med en form for reisesikring.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg prøvde min nye Remington MB4850 i går. 

 

Til barbering fungerte den helt fint. Jeg var veldig stresset, så tok meg ikke tid til å prøve å få et skikkelig 3-5 mm skjegg som egentlig var planen. Høvlet alt av på laveste stille. Men prøvde først litt på 3-5 mm og det virket lovende. Et problem med min gamle Phillips har vært at den lett går fra et stille til et annet (fra 3 til 2 mm for eksempel) om man er litt hardfør. Dette er IKKE et problem på Remingtonen.

 

Jeg vet ikke hva slags behov andre har, men jeg liker også å ta litt hår rundt ørene og nakkehår. Til dette synes jeg Remingtonen var litt klumpete og stor sammenlignet med min gamle Phillips som er langt slankere og føles mer presis/oversiktlig til slikt. Men mulig det er en vanesak. :) 

Lenke til kommentar

Det vart Philips BT5200 på meg. Den er veldig enkel og fungerer bra etter mi meining. Ikkje noko oppsamling, laser, oppbevaringsveske eller andre greier. Kan justerast frå 0.4-10 mm og er vasstett for enkel reingjering.

 

Takk for all hjelp og tips i tråden. Vonar den kan koma til nytte for andre no og i framtida. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...