Vizjerei Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det hele startet når jeg skulle clocke maskinen. Jeg satte FSB på 200, og satte MP på 11,5X. Når jeg lagret endringene i BIOS, og starta maskinen på nytt, ville ikke BIOS starte. Jeg tror det er hovedkortet, men det er derfor jeg spør dere. Jeg er ikke helt sikker ennå. Mvh Rune Pettersen Lenke til kommentar
F4en Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Du har nok bare klokka for høyt:) Du må resette BIOSen så virker det nok igjen. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg tror det er en brukerfeil... Reset cmos og se om du får startet da. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Er du helt GAL eller bare DUM? Man må klokke gradvis. Men prøv å resette BIOS. hvis det ikke fungerer så bør du da sjekke om det er enten RAM, CPU, HK... det er disse tre som ryker først ved for kraftig overklokking. Lenke til kommentar
Vizjerei Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Er ikke helt idiot. Har prøvd og restarte BIOSen flere ganger. Og ja, jeg clocka gradvis. Og ja, jeg har sjekket HK, ram og CPU Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Er ikke helt idiot. Har prøvd og restarte BIOSen flere ganger. Og ja, jeg clocka gradvis. Og ja, jeg har sjekket HK, ram og CPU Selv om du slett ikke er noen "idiot", så er det lett å tolke det slik pga manglende forklaring i posten din. Du burde selvsagt ha lagt med vesentlig info om hva du hadde gjort og prøvd i din første post. Prøv å resette bios en gang til, ta også ut batteriet en lengre periode (> 5 min.). Har du en annen PC (kamerat?) som du kan teste CPU og minne i, så finner du fort ut om de er skadet. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Er det bare jeg som er dum, eller hadde det ikke vært greit å vite HVA slags CPU han snakker om??? ... og hovedkort... Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 som sagt..reset cmos (ta ut batteriet osv...) Har du prøvd å holde inne "Insert" under oppstart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå