Cum grand salis Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Hei folkens. Jeg har nettopp fullført videregående og måtte rett og slett ta meg ett jobbår, fordi jeg ikke aner hva jeg skal bli. På vgs tok jeg valgfag i hytt og pine, engelsk, realfagsmatte, informasjonsteknologi og rettslære. Problemet er at det er ingen av de fagene jeg har lyst til å tilbringe resten av livet mitt på å jobbe med. Jeg er glad i å jobbe med mennesker, med tanke på psyken, men det å hjelpe folk på generell basis er noe jeg finner givende. Er også over middels interessert i lyd (musikk, høyttalere, hodetelefoner etc.) og er glad i teknologi (alt fra pcer til mobiler.) Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal studere eller jobbe med. Har prøvd alt av jobbtester for å finne ut hva som passer for deg, men de sier som oftest at jeg skal bli prest (er veldig ateist). Noen som har noen råd eller tips? Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Jeg tenker det er viktig at du velger noe du tenker du vil jobbe med resten av livet. Det ser ut som du liker et bredt spekter av interesser. En god ide er kanskje å tenke på sysselsettingen i dag. Hvor er det det trengs folk. Kanskje det er lurt å ta et yrke som garanterer deg en mer stabil arbeidsplass? Hvis du f.eks liker å jobbe med mennesker kan du velge deg noe innenfor helsesektoren. Det trengs alltid folk der, og kanskje ha interesse i musikk og teknologi som en hobby. Så dersom du ikke likte helsesektoren like godt som du trodde kan du fortsette med teknologien og ta en videreutdanning innenfor det ,samtidig som du har en jobb! Dette er bare et forslag, tror du kommer til å ta den rette avgjørelsen Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Høres ut som du kunne kanskje trives som lærer.. Jobbe med mennesker og bidra med din egen kunnskap.. Her har du jo mulighet til å ta utdypning i musikk, alltids morro å være musikklærer, naturfaglærer etc 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Høres ut som du kunne kanskje trives som lærer.. Jobbe med mennesker og bidra med din egen kunnskap.. Her har du jo mulighet til å ta utdypning i musikk, alltids morro å være musikklærer, naturfaglærer etc Prima forslag! Vil minne om at det er mulig å bli lærer i andre institusjoner enn grunn- og videregående skole. Fagskoler som Noroff, Norges kreative fagskole, eller folkehøgskoler hvor de har musikk på fagplanen. Med et studie innen musikkproduksjon, musikkvitenskap eller lydteknologi vil du nok bli godt kompetent til arbeid ved nevnte typer skoler. Lenke til kommentar
Cum grand salis Skrevet 28. august 2016 Forfatter Del Skrevet 28. august 2016 Det har jeg faktisk ikke tenkt på og det er den beste idéen så langt! Har tenkt litt på det med kanskje en lærerjobb utenfor grunnskolen hadde vært noe Lenke til kommentar
Cum grand salis Skrevet 28. august 2016 Forfatter Del Skrevet 28. august 2016 (endret) Dp Endret 28. august 2016 av Cum grand salis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå