Gå til innhold

Den store tråden om PS4 SLIM


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

hva er poenget, 2% mindre enn orginalen + dårligere vifteløsning.

dette lukter hard markedsføring

 

Den er nå endel mindre en 2% da :D

 

Og det er litt imponerende egentlig da PS4 er jo allerede forholdsvis liten. Grunnen til at maskinene blir mindre og som oftest billigere er pga komponenter i konsollene blir skiftet ut med mindre mer effektive komponenter. Det nye nå bla er mindre GPU brikke ifra AMD. Dem har vel gått ifra 23nm til 14-17nm i både XBOS og PS4S.

 

Disse bruker mindre strøm og da mindre varme utvikling. Noe som betyr at dem kan krympe ned maskinene. 

 

Og det er penger i bildet både i det at dem eldre 23nm komponentene ikke lengre er standard og ikke blir produsert i stort kvanta i fabrikkene og at det blir billigere for Sony og Microsoft å bestille disse nye 14-17nm brikkene. Og så er det selvfølgelig mer salg da mange blir frista til å skifte ut deres PS4 med en PS4S og potensielle nye kjøpere pga noe lavere pris.

 

Siden PS4S ikke har noen form for 4K støtte så vil nok prisen bli veldig hyggelig.

 

Jo den vanlige ps4 er ikke stor er enig med deg der, men ps4 slim kunde vært 50% mindre en hva den er nå. jeg tenker på ps2 slim den var liten, jo jeg vet det er i ps4 er ikke er lik på elektriske å teniske ps2 exe da. :) men for er den for stor kan kalles ps4 mini

Lenke til kommentar

Spiller det egentlig noen rolle for de som normalt frekventerer dette forumet hvordan PS4 Slim ser ut? Dere har jo allerede en konsoll, og jeg klarer ikke se en eneste grunn til å kjøpe denne... Neste rasjonelle kjøp nå må jo være Neo, når den engang kommer.

Eg bryr meg lite, men unnngår kvite konsollar. Har alltid hatt mørke glas i TV-benken så ein ser ikkje så mykje uansett. Konsollar og TV-boksar er ikkje noko fine uansett, det er ikkje noko eg har behov for å stille ut som eit møbel.
Lenke til kommentar

 

Artig at det er så stor fokus på konsoll design da PC samfunnet også har det. Og hvor 90% av hva som er der ute ser ut som små akvarier full av julelys til å ha på gutterommet. Nesten like harry som råne biler ute på bygda.. :D

Det er nok en aldersgreie.

Ja. Som 30 år gammel pc gamer så gikk jeg for minimalisme og praktisk bruk. Endte med en fractal node 304_uten_ vinduer... Og lys... Og annet dilldall...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Rått om Sony kjører det designet med PS4s og PS4neo, ser faktisk ut som noko produsert i 2016 og ikkje som ein vhs-spiller fra 80-tallet. Stilrent og minimalistisk. :)

 

hvis du sikter til xbone og xbones her så er de jo faktisk de som er stilrent og minimalistisk, ikke ps4 designene 

Lenke til kommentar

Sony burde seriøst skaffe seg en ny designavdeling, rimelig ille når microsoft gjør det bedre.

 

Sony har hatt samme type design i minst 30 år (sort,klumpete og lite pent). Burde ikke være noen overraskelse hvordan deres produkter ser ut idag akkurat... Men ja...det hadde gjort seg med en utskifting av av personell på design avdelingen. 

 

Men noe sier meg PS4 ikke er kongen på konsoll haugen pga design..

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rått om Sony kjører det designet med PS4s og PS4neo, ser faktisk ut som noko produsert i 2016 og ikkje som ein vhs-spiller fra 80-tallet. Stilrent og minimalistisk. :)

 

Må da helt klart være et marked for design og byggekvalitet. Skjønner ikke helt hvorfor ikke Sony satser mere på det.

 

Har også lyst på en ny Ps3 produsert med Cell prosessor på 14nm :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...