Gå til innhold

Den store tråden om PS4 SLIM


LarZen

Anbefalte innlegg

hva er poenget, 2% mindre enn orginalen + dårligere vifteløsning.

dette lukter hard markedsføring

 

Den er nå endel mindre en 2% da :D

 

Og det er litt imponerende egentlig da PS4 er jo allerede forholdsvis liten. Grunnen til at maskinene blir mindre og som oftest billigere er pga komponenter i konsollene blir skiftet ut med mindre mer effektive komponenter. Det nye nå bla er mindre GPU brikke ifra AMD. Dem har vel gått ifra 23nm til 14-17nm i både XBOS og PS4S.

 

Disse bruker mindre strøm og da mindre varme utvikling. Noe som betyr at dem kan krympe ned maskinene. 

 

Og det er penger i bildet både i det at dem eldre 23nm komponentene ikke lengre er standard og ikke blir produsert i stort kvanta i fabrikkene og at det blir billigere for Sony og Microsoft å bestille disse nye 14-17nm brikkene. Og så er det selvfølgelig mer salg da mange blir frista til å skifte ut deres PS4 med en PS4S og potensielle nye kjøpere pga noe lavere pris.

 

Siden PS4S ikke har noen form for 4K støtte så vil nok prisen bli veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS4 Neo > PS4 Slim for min del. Selv om Slimen ser bedre ut etter min mening så har jeg ikke behov for den. Jeg har derimot behov for snadderet som følger Neo:

- smoothere gameplay (textures etc er sikkert kjekt det, men bedre framerates er aldri feil)

- 4k mulighet

- VR

 

Jeg håper på en Day 1 bundle med Neo og VR til en relativt sett hyggelig pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

hva er poenget, 2% mindre enn orginalen + dårligere vifteløsning.

dette lukter hard markedsføring

 

Den er nå endel mindre en 2% da :D

 

Og det er litt imponerende egentlig da PS4 er jo allerede forholdsvis liten. Grunnen til at maskinene blir mindre og som oftest billigere er pga komponenter i konsollene blir skiftet ut med mindre mer effektive komponenter. Det nye nå bla er mindre GPU brikke ifra AMD. Dem har vel gått ifra 23nm til 14-17nm i både XBOS og PS4S.

 

Disse bruker mindre strøm og da mindre varme utvikling. Noe som betyr at dem kan krympe ned maskinene. 

 

Og det er penger i bildet både i det at dem eldre 23nm komponentene ikke lengre er standard og ikke blir produsert i stort kvanta i fabrikkene og at det blir billigere for Sony og Microsoft å bestille disse nye 14-17nm brikkene. Og så er det selvfølgelig mer salg da mange blir frista til å skifte ut deres PS4 med en PS4S og potensielle nye kjøpere pga noe lavere pris.

 

Siden PS4S ikke har noen form for 4K støtte så vil nok prisen bli veldig hyggelig.

 

 

 

skjønner det, men når man ser på det bilde er reduskjonen minimal og unødvendig.

er denne versjonen bedre med tanke på støy er det ikke noe problem.

men det er ikke å komme bort i fra at dette er markedsføring, for å få folk til å kjøpe en til eller selge fler.

Xbox One S har ihvertfall noe for seg enn bare å være litt mindre.

Lenke til kommentar

Det positive med PS4 Slim er at jo at dette i stor grad bekrefter Neo. PS4 slim vil sikkert legge seg på en god pris, siden de har klart å gjøre den mindre, antar jeg at dette fører til lavere produksjonskostnader og leveringskostnader. Derav en hyggeligere pris for mannen i gata. I tillegg kan Sony lansere Neo til "gamle" PS4 prisen siden slim er ment for A4 mannen, mens Neo er rettet mot nerden. Sony skjønner at Neo er rettet mot et spesielt marked, men samtidig at en konsoll ikke kan koste stort mer enn 4000 før det er i overkant.

 

PS4 slim er nok for min del til å oppgradere flymotoren jeg har nå, men aller helst venter jeg på Neo.

Lenke til kommentar

skjønner det, men når man ser på det bilde er reduskjonen minimal og unødvendig.

 

 

Krymping kan ha stor økonomisk betydning for shipping. Det vil si at når dem fyller opp containere med PS4 som skal shippes rundt omkring i verden så er det fort mye penger spart desto flere PS4 man får stappet inn. Så når man tenker på volumet av PS4 som skal shippes i årene fremover så vil nok denne reduksjonen ha en god del å si for Sony.

Lenke til kommentar

 

hva er poenget, 2% mindre enn orginalen + dårligere vifteløsning.

dette lukter hard markedsføring

 

Den er nå endel mindre en 2% da :D

 

Og det er litt imponerende egentlig da PS4 er jo allerede forholdsvis liten. Grunnen til at maskinene blir mindre og som oftest billigere er pga komponenter i konsollene blir skiftet ut med mindre mer effektive komponenter. Det nye nå bla er mindre GPU brikke ifra AMD. Dem har vel gått ifra 23nm til 14-17nm i både XBOS og PS4S.

 

Disse bruker mindre strøm og da mindre varme utvikling. Noe som betyr at dem kan krympe ned maskinene. 

 

Og det er penger i bildet både i det at dem eldre 23nm komponentene ikke lengre er standard og ikke blir produsert i stort kvanta i fabrikkene og at det blir billigere for Sony og Microsoft å bestille disse nye 14-17nm brikkene. Og så er det selvfølgelig mer salg da mange blir frista til å skifte ut deres PS4 med en PS4S og potensielle nye kjøpere pga noe lavere pris.

 

Siden PS4S ikke har noen form for 4K støtte så vil nok prisen bli veldig hyggelig.

 

Vame utviklingen er bedre spiller på ps4 forhold pc min nå. :)

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tror Sony Bevisst gjorde Ps4 Slim litt mindre attraktiv om man tar i betraktning at de snart skal annonsere Neo som muligens får en mer sexy look, for en vil jo at premium maskinvare ser ut som den er synonymt med prisen. 

Nei, da hadde ikke tatt seg bryet og utgiftene med å lansere en ny konsoll. Poenget er jo at de skal tjene penger, ikke fylle hylle med støvete bokser. Neo derimot kommer nok til å sikte seg inn på de som vil ha det nyeste av nye, samme opplegg som Microsoft gjør med project Scorpio.

Lenke til kommentar

Mest trolig så vil PS4 Slim vil være helt lik PS4 men ha komponenter som bruker mindre strøm og genererer mindre varme. Og er hvorfor dem har krympet ned maskinen.

 

NEO vil være kraftigere til bruk i spill. Og mest sannsynlig ha et 4K optisk drev, 4K streaming muligheter. Samt HDR til bruk i spill og film/serier.

 

Personlig så tror jeg vi får en offisiell annonsering og lanserings dato av PS4 Slim den 7 September. Og med en veldig hyggelig pris for å virkelig sette press på Microsoft og deres XBO Slim. Og at vi får se hvordan NEO konsollen blir og endel spill som kjører på den. Men ingen lansering før tidligst 2 kvartal 2017. 

Lenke til kommentar

 

Tror Sony Bevisst gjorde Ps4 Slim litt mindre attraktiv om man tar i betraktning at de snart skal annonsere Neo som muligens får en mer sexy look, for en vil jo at premium maskinvare ser ut som den er synonymt med prisen. 

Nei, da hadde ikke tatt seg bryet og utgiftene med å lansere en ny konsoll. Poenget er jo at de skal tjene penger, ikke fylle hylle med støvete bokser. Neo derimot kommer nok til å sikte seg inn på de som vil ha det nyeste av nye, samme opplegg som Microsoft gjør med project Scorpio.

 

Jeg går bare etter det Sony har gjort tidligere og det som er hensikten med en slim, få ned produksjonskostnadene men samtidig ikke på bekostning av forbrukeren med tanke på innmat. Utseende til Sony sine Slim versjoner derimot har vel alltid vært av samme form som hver respektive iterasjon men mindre i størrelse og noen få endringer, i dette tilfelle så er den nesten en firkant med avrundede hjørner og er i tillegg matt. Den ser billigere ut, noe hver av Sony sine Slim modeller alltid har gjort i kontrast med sine første generasjons lanseringsmodeller. 

Lenke til kommentar

Hvorfor synes du ps4 slim ser stygg ut, jeg synes den ser finn ut. :)

 

Den følger ikke det gyldne snitt og symetrien sånn som originalen gjør.

Tidligere kommentaren om at man ikke ønsker den skal se for fin ut begynner å virke mer og mer plausibel.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...