Gå til innhold

Den store tråden om PS4 SLIM


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når stømforbruket går ned følger jo også varmeutviklingen med, noe som gjør kjølingsbehov mindre. Forhåpentlivis har de kalkulert inn en stor vifte i designet for å slippe å ha høyt turtall. Uansett ligger det nok et godt stykke fra første xbox 360 støymessig. Original PS4 synes jeg har et helt greit lavt støynivå.

Lenke til kommentar

Vil mye heller ha en PS4 Max, som har plass til en skikkelig kjøleløsning og derfor ikke høres ut som en jetmotor hver gang jeg fyrer opp noe annet enn 2D-indiespill.

 

Har sagt det mange ganger før, men hvorfor i huleste vil vi ha så små konsoller? Så lenge den er diskret nok til å forsvinne inn i TV-benken har vel støynivå og varmeutvikling langt mer å si? Eller pleier du bære med deg PS4-en din veldig ofte?

Jeg kan bygge en PS4 på 1 kvadratmeter til deg uten vifter hvis du vil.

Første ting du må forstå er at dette er kostnadsbesparelser, andre ting er at den mest sannsynlig også vil gå mer stillegående pga mer energieffektiv innmat.

Lenke til kommentar

Alle har sine meninger, på samme måte som dere liker designet. Er ikke verre en som så.  

Synes ikke den er så forferdelig fin at jeg gidder å ta noe standpunkt.  Men dette "hø hø, den var stygg"-gnålet er en sabla billig måte å fremstå meningsfull på. Forklar hvorfor den er stygg, i det minste.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som synes den ikke er stygg, sitere meg hvis du er enig med meg.ps4slim :green:

 

Nå synes jeg ikke PS4 er en fin konsoll til å starte med. Men denne er ihvertfall ikke noe værre.. Den er jo veldig lik. Begge har dette skrå delte designet. Eneste forskjellen bort ifra plassering av knapper og porter er at PS4S er mindre og har rundere kanter.

 

En PS4S i hvit så hadde jeg vært fornøyd :)

Lenke til kommentar

 

Vil mye heller ha en PS4 Max, som har plass til en skikkelig kjøleløsning og derfor ikke høres ut som en jetmotor hver gang jeg fyrer opp noe annet enn 2D-indiespill.

 

Har sagt det mange ganger før, men hvorfor i huleste vil vi ha så små konsoller? Så lenge den er diskret nok til å forsvinne inn i TV-benken har vel støynivå og varmeutvikling langt mer å si? Eller pleier du bære med deg PS4-en din veldig ofte?

Jeg kan bygge en PS4 på 1 kvadratmeter til deg uten vifter hvis du vil.

Første ting du må forstå er at dette er kostnadsbesparelser, andre ting er at den mest sannsynlig også vil gå mer stillegående pga mer energieffektiv innmat.

 

 

Er klar over begge de to. Poenget mitt er bare at jeg ikke forstår jubelen/higet etter å gjøre konsollene mindre, da det bare skaper problemer for levetiden til konsollen (varme) og lyden den lager. Det er jo teoretisk mulig at den nye får mer effektive komponenter som har mindre behov for kjøling, men et romslig kabinett ville hjulpet også her.

 

De nedlatende kommentarene om at vi som er litt kritiske plutselig er designere kan dere spare dere for. Dette er jo bare common sense, Sony vet såklart om dette men de prøver å tilfredstille alle fjompene der ute som vil ha konsollene så små som mulig. 

Lenke til kommentar

Jaggu meg mange designeksperter med sterke meninger om denne nye versjonen. :ermm:

Come on, den er ikke noe Red Dot Design Award materiale.

 

Greit nok at mange er misunnelige og ville ha disset den uansett hvordan den så ut, og at man liker best det man er famlilær med, noe de har forsøkt å videreføre til en viss grad, men for min del likte jeg ikke designet i det hele tatt. Det er ikke noe som trigger umiddelbar kjøpelyst basert på designet, slik en god del andre produkter i markedet, men så er jo gamere som regel mer opptatt av spillene enn designet.

 

Man trenger ikke være designer for å bedømme om noe er estetisk fint eller ikke. Det kan vel de fleste gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

Er klar over begge de to. Poenget mitt er bare at jeg ikke forstår jubelen/higet etter å gjøre konsollene mindre, da det bare skaper problemer for levetiden til konsollen (varme) og lyden den lager. Det er jo teoretisk mulig at den nye får mer effektive komponenter som har mindre behov for kjøling, men et romslig kabinett ville hjulpet også her.

 

De nedlatende kommentarene om at vi som er litt kritiske plutselig er designere kan dere spare dere for. Dette er jo bare common sense, Sony vet såklart om dette men de prøver å tilfredstille alle fjompene der ute som vil ha konsollene så små som mulig. 

 

 

Maskinen blir mindre pga den genererer mindre varme. Mye takk til ny brikke ifra AMD. Er vel 14-17nm dem har plassert i både XBOS og nå da i PS4S.

 

Blir noe nedlatende når en har så mye drama. Spesielt siden maskinen er ekstremt like maskinen som allerede er ute. Skjønner at mange håpet at den skulle bli like fin eller bedre en XBOS. Men her er nok Sony ute etter å gjøre PS4 så billig som mulig og jeg blir ikke overasket om dem dropper 4K støtte totalt ifra denne. For den kommer til å selge ekstremt bra om vi snakker om 2000-2500kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...