Elgjeger1976 Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Hei. Jeg lurer på hva slags programmeringsspråk jeg bør benytte om jeg har lyst til å lage ett eget program som hjelper meg å organisere vinduer på skrivebordet. Og samtidig skal programmet kommunisere med ett annet program og hente informasjon derifra om hvilke vinduer og hvor mange vinduer som skal åpnes etc. Eksempel på slike programmer er sessionlord, stackandtile (pokerverktøy) Forstår at dette ikke er gjort i en håndvendig for en som er helt fersk. Men regner med at i programeringsverden så er det enklere å nå målet om man har en reel case som man ønsker å gjennomføre. Men så fersk som jeg er, så har jeg lyst til og finne ut hva jeg skal velge av språk. Takk. Lenke til kommentar
Elgjeger1976 Skrevet 27. august 2016 Forfatter Del Skrevet 27. august 2016 Denne posten er feilpostet da jeg opprettet ny post da denne ikke kom inn på forumet, men nå har den tydeligvis gjort det alikevel Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 (endret) Slike programmer er skrevet i alt mulig, det hele koker ned til hvorvidt du har fasiliteter til å kommunisere med programmet som tegner vinduer for deg (X eller Wayland på linux, typisk). Det er forøvrig en *formidabel* oppgave, så jeg håper du har en horisont på noen år. Hvis du har et problem du vil løse, kan du ikke bruke noen ferdige programmer? Du sitter på Windows kanskje? Endret 27. august 2016 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå