Gå til innhold

Bjerknez' lille PC blogg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å kjøpe 3d mark og heller kjøre firestrike extreme. Det er litt tull å kjøre vanilla på såpass god HW. Fordi du har vel ikke 1080p monitor?

Her er 6700K + Singel GTX 1080 for FS

http://www.3dmark.com/search#/?mode=advanced&url=/proxycon/ajax/search/cpugpu/fs/P/2005/1085/21000?minScore=0&cpuName=Intel%20Core%20i7-6700K&gpuName=NVIDIA%20GeForce%20GTX%201080

(Sett no of GPU til 1)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ahh... et innlegg jeg helt har glemt...

Nei, jeg kjører en skjerm med 2560x1440 oppløsning.

I dag/natt har jeg testet ut SPeedlink tastaturet som Komplett sender med pc'ene sine som standard og jeg har bare en konklusjon å komme med. Kast det i søpla hvis du var så uheldig å valgte dette som tastatur. 

Det er rett og slett det kjipeste tastaturet jeg noengang har eid, og da har jeg tatt med de billigtastaturene jeg har kjøpt på Clasern til jobben. Billig kina plastikk hele veien og designet er bare trist. Å kalle dette et gaming tastatur og slenge det med dyre gaming pc'er er for meg merkelig. Nå er jo ikke "Gaming tastatur" en beskyttet tittel, men dog.

Nå hadde jeg uansett bestillt meg Corsair K95 RGB så jeg skulle uansett ikke ha dette, men selv om forventningene ikke var skyhøye så trodde jeg faktisk det skulle være bedre enn dette.

Det funker og alt det der, men det er vel det... Styr unna! :)

Lenke til kommentar

Det ligger faktisk i søppeldunken min på jobben nå  :ph34r:

Er det noe jeg har nok av så er det tastaturer. Har sikkert 4-5 liggende på loftet og mange er også gitt bort. Det ene tastaturet jeg har på loftet er 8 år gamelt og kostet så vidt jeg husker rundt 300,- på Elkjøp Er et Trust tastatur...

Speedlink tastaturet virker faktisk mer skrøpelig enn dette.  :)

Lenke til kommentar

Det er rett og slett det kjipeste tastaturet jeg noengang har eid, og da har jeg tatt med de billigtastaturene jeg har kjøpt på Clasern til jobben.

Jeg har bestilt tastaturer for til sammen over tusen kroner for å erstatte tastaturet fra Clas Ohlson til 99 kroner, som begynner å bli slitt, men ingen er i nærheten. Det er tydelig at tastaturer er "vanskelige" å lage (sånn som jeg vil ha dem).

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at dette Speedlink tastaturet fra Komplett ikke har røket på noe vis (er jo helt nytt). Det jeg snakker om her er førsteintrykket. Å kalle dette en "gaming tastatur" er i beste fall ren løgn. 

1. Tastaturet er veldig lett og bøyes lett.

2. De røde knappene står skjevt i tastaturet og er av hardplast.

3. Tastene virker treige (muligens bare en vanesak...)

4. De har forøkt å gjøre det "kult" med noen kantete detaljer, men man set tydelig at dette har lite med "design" å gjøre. Dette er bare stanset plast.

5. Bokstavene på tastene er bare limt på.

6. Ingen driver og oppdrive (så vidt jeg kan se) så det er ingen mulighet for å konfigurere det på noe måte.

Hadde det kostet en hundrelapp så kunne jeg kjøpt det i et nødstillfelle, men å kjøpe et slikt tastatur for fast bruk og som gaming tastatur er helt utelukket.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

At tastene virker treige på et gamingtastatur er jo ikke bra.

Nå skal det sies at dette Speedlink tastaturet fra Komplett ikke har røket på noe vis (er jo helt nytt)
At det er helt nytt, er ikke noen garanti. ;) Tastaturet jeg fikk fra rapoo funket ikke (hoppet over bokstaver, og lagde doble bokstaver), jeg fikk et nytt, det funket først tilsynelatende, men det har samme feilene så ofte at det er ubrukelig. Også et gummitastatur fra komplett var det en tast som ikke funket på. Tastaturet fra dx ... hadde samme problemer som tastaturet fra rapoo. Apple-tastaturet hadde også en tast som ikke funket. Så totalt 5 stk som ikke funket nye. Det tok heller ikke lang tid før tastaturet fra logitech begynte å knirke voldsomt på mellomromstasten.

#Rant.

Lenke til kommentar

Er i så måte veldig spent på langtidsvirkningen på mitt nye Corsair K95 RGB. Førsteintrykket var vertfall helt hinsides positivt. Dønn solid og det er laget i aluminium. Det kan jo ryke for det så klart, men det kan jeg vanskelig forestille meg.

Var også innom Elkjøp og tastet litt på Razer og Logitech G17 etc. Fine tastaturer det også, men Corsair knuser dem på opplevd byggekvalitet. 

Lenke til kommentar

Det er rett og slett det kjipeste tastaturet jeg noengang har eid, og da har jeg tatt med de billigtastaturene jeg har kjøpt på Clasern til jobben.

Jeg har bestilt tastaturer for til sammen over tusen kroner for å erstatte tastaturet fra Clas Ohlson til 99 kroner, som begynner å bli slitt, men ingen er i nærheten. Det er tydelig at tastaturer er "vanskelige" å lage (sånn som jeg vil ha dem).

Har et Yakumo tastatur som er rundt 25år gammelt nå, ingen andre har matchet det utrolig nok. Desverre så tok det kvelden for noen år tilbake, men jeg har tatt vare på det for å huske og ære tastaturets liv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...