Gå til innhold

Bjerknez' lille PC blogg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay.

Det er ikke noe værre enn at jeg kan sette den ned under pulten så vil ikke den lyden plage meg. Lyden er der konstant og øker eller forminsker ikke ved spilling etc. På videoen er nok denne lyden litt mer fremtredende enn det høres ut som.

Jeg er egentlig bare ute etter å vite om det er noe galt eller ikke eller om pc'en tar skade av det. Hvis ikke så er det ikke noe problem. Har sendt mail til Komplett også med link til videoen så får jeg se hva dem svarer. :)

Lenke til kommentar

Coil whine er ikke farlig, men det der hørtes med ut som en bilyd fra en vifte. Ikke noe coil whine på den videoen, det jeg hørte. Det er mye mer høyfrekvent.

Jeg tror ikke det er fra noen vifte (jeg bare tror). For når jeg øker hastigheten på viftene i kabinettet så endrer ikke lyden seg i det hele tatt. Jeg stoppet viften på skjermkortet med fingrene i ett sekund for å høre men lyden var der fortsatt. Det virker som om lyden er sterkest rundt CPU'en. Altså rundt den kladden på bildet av kabinettet tidligere i tråden som det står Coolermaster på.

Lenke til kommentar

Ja, jeg bygde den via Komplett sine sider, men det er dem som satt den sammen ja. Jeg er nok ikke såpass kapabel at jeg tør å begi meg ut på selvbygg selv, selv om jeg sikkert forstår gangen i det. 

Den høres som sagt langt værre ut på videoen, men lyden er AKKURAT en anelse for høy til at jeg orker å ha den 50cm. fra øret. Med dekselet på under pulten så vil den nok ikke plage meg.

Slik mobil mikrofoner er ikke akkurat godt egnet til å gjengi korrekt lyd, men sikkert god nok til å danne et noenlunde bilde av hvor lyden kommer fra, noe den jo også gjorde :)

Lenke til kommentar

Da har jeg lest litt på nett og prøvd meg frem litt selv. Alt som skulle til var å kalibrere viftene med Asus sin driver samt bytte fra PWM til DC mode i bios. 

Nå er den tyst som i graven og den "pumpa" hører jeg bare inni mellom når jeg belaster den skikkelig. Kjørte nettopp en 3Dmark test og jeg fikk de samme resultatene og tempen er uforandret.

Helt merklig at det skulle bli så stille. Jeg hører jo så klart susen fra viftene etc. men det er en "behagelig" sus uten denne høyfrekvente lyden.

Så langt meget fornøyd over egen innsats! :)

Lenke til kommentar

I går spilte jeg nye Doom med alt av innstillinger i "Ultra" mode i 2560x1440 oppløsning, og det var walk in a park for skjermkortet. Jeg prøvde også og redigere litt store HD video filer fra GoPro i Premiere Pro CC og ENDELIG så kan jeg forhåndsvise effektene jeg har lagt til uten at hele greia stopper og og eller hakker hele tiden.

For morroskyld så åpnet jeg illustrator og lekte meg litt med 3D der samtidig som en video rendering pågikk i Premiere Pro CC. Latterlig hvor smooth alt sammen går. 

Nå venter jeg bare på høytalerene og dem skal komme i morgen. Herlig! :)

Lenke til kommentar

I går spilte jeg nye Doom med alt av innstillinger i "Ultra" mode i 2560x1440 oppløsning, og det var walk in a park for skjermkortet. Jeg prøvde også og redigere litt store HD video filer fra GoPro i Premiere Pro CC og ENDELIG så kan jeg forhåndsvise effektene jeg har lagt til uten at hele greia stopper og og eller hakker hele tiden.

For morroskyld så åpnet jeg illustrator og lekte meg litt med 3D der samtidig som en video rendering pågikk i Premiere Pro CC. Latterlig hvor smooth alt sammen går. 

Lurte litt hva du skulle bruke et slikt beist til ;)

Lenke til kommentar

Hei Tom! Det var lenge siden :)

Jeg kan vel være såpass ærlig å si at maskinen er noe overkill til mitt bruk, men gud så artig med noe nytt på den fronten, hehe.

Min gamle var en liten råtass for ca. 6 år siden, men i dag blir den fullstendig utklasset av den nye.

Teknologien endrer seg fort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...