Lorpen Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Tenker å selge min PS3 til noen jeg ikke kjenner, da de har lyst til å spille GTA5. Jeg har kjøpt dette via PS Store, og lurer derfor på om dette kan bli utfordrende siden jeg bruker den samme PSN-iden på min nye PS4, og at det muliggjør at man kan misbruke min konto. Hvordan går dette for seg, er man avhengig av å være pålogget min PSN-bruker for å spille disse spillene jeg har kjøpt og lastet ned, eller er det fritt vilt så lenge PS3 er koblet til nett. Prøvde å google, men fikk bare opp masse sider om å selge spillene mine, og det hjelper ikke mye. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 (endret) Det er ikke meningen at man skal kunne videreselge digitale spill, så det er ingen vanntett måte å gjøre dette på. De må ha kontoen din tilgjengelig på maskinen. Du risikerer misbruk, og de risikerer at du blir lei og skifter passord. Det blir feil å ta betalt for spillet, selv om det er fristende å skrive "PS3 med GTA V" i annonsen. Endret 27. august 2016 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Lorpen: Herregud. ikke ta sjansen på å selge maskinen "åpen" med din konto aktiv på den. Deaktiver maskinen i menyen på PS3, og formater maskinen (tar 19 timer ca. på PS3) Så lave straffer det er i Norge i dag for svindel, blir det bare et smekk på hånden til de som eventuelt misbruker kontoen din, og du får heller ikke igjen pengene, fordi det er grovt uaktsomt å gi andre tilgang til din konto. Håper du hører på gode råd og ikke tenker "men de kommer da ikke til å svindle meg, jeg gjør det likevel". Lenke til kommentar
Lorpen Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Takker for gode råd! Skal formatere og selge konsollen medfølgende fysiske spill, og ingen andre . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå