Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router / SMC 7004BR vs SMC7004ABR V.2 EU


Anbefalte innlegg

Hei Folkens

jeg har begynt å studere min Bredbåndsrouter SMC 7004BR, her finner jeg ut at jeg ikke har tilstrekkelig firewall innstallert. Har derfor vurdert å kjøpe ny.

 

SMC har kommet ut med en forbedret utgave (SMC7004ABR V.2), denne har alle de nye sikkerhetsinnstallasjonene som trenger for å få et noenlunde sikkert hjemmenettverk.

 

Må si at jeg er så langt svært godt fornøyd med min gamle SMC 7004BR.

 

Er det noen i dette forumet som har noe erfaringer med bredbåndsroutere og "firewall"?

Er det noen som har erfaringer med den nye SMC7004ABR V.2 routeren.

 

Håper at noen svarer meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hva er det 7004BR mangler? Har sett at den ikke har like god sikkerhet i standardoppsettet som ABR, men har du prøvd å oppdatere firmware å se om ikke BR oppfører seg bedre etterpå?

 

Ellers må jeg si at ABR er en god router, men om du ikke trenger print-server ville jeg kanskje spart en slump penger og kjøpt Dlink DI-604. Det er en strålende router som er lett å sette opp og endre i forhold til behov.

 

Men viktigst av alt: hva er det du savner av firewall-funksjonalitet på 7004BR?

Lenke til kommentar
Hei!

Hva er det 7004BR mangler? Har sett at den ikke har like god sikkerhet i standardoppsettet som ABR, men har du prøvd å oppdatere firmware å se om ikke BR oppfører seg bedre etterpå?

 

Ellers må jeg si at ABR er en god router, men om du ikke trenger print-server ville jeg kanskje spart en slump penger og kjøpt Dlink DI-604. Det er en strålende router som er lett å sette opp og endre i forhold til behov.

 

Men viktigst av alt: hva er det du savner av firewall-funksjonalitet på 7004BR?

Ja, det kan du gjerne spørre om.

 

Egentlig så er jeg ikke sikker. Her tok du meg på et svakt punkt.

Jeg bare leste spesifikasjonene til begge å fant raskt ut at ABR utgaven har et bredere omtale angående firewire. Noe ut over dette har jeg rett og slett ikke peiling.

 

BR utgaven fungerer utmerket og kan ikke merke noe angrep av noe slag. Har forresten 4 PC'er koblet til denne routeren.

 

Dersom dere mener at denne routeren er sikker nok så kanselerer jeg det nye kjøpeplanene. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei!

Hva er det 7004BR mangler? Har sett at den ikke har like god sikkerhet i standardoppsettet som ABR, men har du prøvd å oppdatere firmware å se om ikke BR oppfører seg bedre etterpå?

 

Ellers må jeg si at ABR er en god router, men om du ikke trenger print-server ville jeg kanskje spart en slump penger og kjøpt Dlink DI-604. Det er en strålende router som er lett å sette opp og endre i forhold til behov.

 

Men viktigst av alt: hva er det du savner av firewall-funksjonalitet på 7004BR?

Ja, det kan du gjerne spørre om.

 

Egentlig så er jeg ikke sikker. Her tok du meg på et svakt punkt.

Jeg bare leste spesifikasjonene til begge å fant raskt ut at ABR utgaven har et bredere omtale angående firewire. Noe ut over dette har jeg rett og slett ikke peiling.

 

BR utgaven fungerer utmerket og kan ikke merke noe angrep av noe slag. Har forresten 4 PC'er koblet til denne routeren.

 

Dersom dere mener at denne routeren er sikker nok så kanselerer jeg det nye kjøpeplanene. :thumbup:

jeg har SMC 7004BR selv, med nyeste firmware, funker som bare f*en her...

Har oxo installert ZoneAlarm... Så jeg ser ikke noe poeng med å skaffe seg ny router.. :thumbup:

Lenke til kommentar

BustaH har løsningen. Jeg mener, trenger du mer sikkerhet så installer en software brannmur, så får du god beskyttelse og blant annet en enkel måte å sile hvilke program som skal få internett-tilgang og slikt. ZoneAlarm er en god gratis brannmur. Spar pengene, du har en fin router. :thumbs:

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...