Bruker-308643 Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Hei, jeg har et spørmål på hvordan, etter loven kan man presentere et produkt i et nytt marked/land. Det jeg mener: la oss si at produktet finnes allerede i et annet land. Men så vil jeg introdusere det produktet i et annet land som det ikke finnes fra før. Dette spørsmålet er rent hypotetisk. Så produktet kan være melk, smør eller bukse etc. Så man kan ikke få en patent på det produktet i f.eks Norge, ikke sant? Så hvordan ville man introdusert det produktet? F.eks kontaktet Tine hvis det skal være "ny melk type", men hvordan da beskyter jeg meg selv at tine ikke stjeler "idéen" min? Som sagt dette bare et hypotetisk spørsmål. Sitter her og diskuter med en kompis om hvordan "stjele" andre sine produkter og selge det i andre land Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Det er vell berre å gå igang med å selge. Det hjelper sjølvsagt å bruke ein etablert leverandør, men det er ikkje nødvendig. Det einaste du må passe på er kva reglar det aktuelle landet har for arbeidstillatelse, adgang for utlendinger å etablere firma, osv. Dersom produktet ditt er feks melk blanda med juice så treng du ikkje å gjere avtale med Tine. Men du må sjølvsagt produsere eller importere produktet for det norske markedet i henhold til dei reglane som gjeld for mathygiene og etablering av næringsvirksomheit når det behovet kjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå