Fjåtten Marcus Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Heisann. Tenker å bytte ut min Ip6s pluss med en OP3 for å teste noe nytt. Men som alle vet sender de ikke til Norge. Så har sett litt på alternativer i forhold til den, og ser ut som noen sender via USA, andre bruker Sverige osv. Har vurdert og hente den i Strømstad ettersom jeg bare bor et par timer der i fra. Men så er det dette med toll. Kravet er jo at man må fortolle varer på over 3000kr hvis man er der i mer en 24 timer. Hva må fortelles, er det 25% mva som må legges på prisen da? Eller hvordan fungerer det med tanke på da svensk toll osv. Og er det noen andre løsninger som folk kan anbefale som ikke koster skjorta? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Heisann. Tenker å bytte ut min Ip6s pluss med en OP3 for å teste noe nytt. Men som alle vet sender de ikke til Norge. Så har sett litt på alternativer i forhold til den, og ser ut som noen sender via USA, andre bruker Sverige osv. Har vurdert og hente den i Strømstad ettersom jeg bare bor et par timer der i fra. Men så er det dette med toll. Kravet er jo at man må fortolle varer på over 3000kr hvis man er der i mer en 24 timer. Hva må fortelles, er det 25% mva som må legges på prisen da? Eller hvordan fungerer det med tanke på da svensk toll osv. Og er det noen andre løsninger som folk kan anbefale som ikke koster skjorta? Du må kun betale moms på telefonen dersom du velger å stoppe ved grensa for å si ifra at du har kjøpt telefon. Tolk det slik du vil... 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 (endret) 25% + et fortollingsgebyr. Er det ikke billigere å bare campe over til dagen etter og så kjøre tilbake etter 24,1 time? Så kan du fylle opp med matvarer og annet så du kommer nærmere tollfrigrensen på 6000 kr totalt. Endret 26. august 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
Fjåtten Marcus Skrevet 26. august 2016 Forfatter Del Skrevet 26. august 2016 25% + et fortollingsgebyr. Er det ikke billigere å bare campe over til dagen etter og så kjøre tilbake etter 24,1 time? Så kan du fylle opp med matvarer og annet så du kommer nærmere tollfrigrensen på 6000 kr totalt. Selvfølgelig er jo det også en mulighet. Spørsmålet er vell mer da igjen om det er lettere å få den sendt via et Tysk firma som Mailboxde, og evt hvordan det blir med fortolling da fra Tyskland. Heisann. Tenker å bytte ut min Ip6s pluss med en OP3 for å teste noe nytt. Men som alle vet sender de ikke til Norge. Så har sett litt på alternativer i forhold til den, og ser ut som noen sender via USA, andre bruker Sverige osv. Har vurdert og hente den i Strømstad ettersom jeg bare bor et par timer der i fra. Men så er det dette med toll. Kravet er jo at man må fortolle varer på over 3000kr hvis man er der i mer en 24 timer. Hva må fortelles, er det 25% mva som må legges på prisen da? Eller hvordan fungerer det med tanke på da svensk toll osv. Og er det noen andre løsninger som folk kan anbefale som ikke koster skjorta? Du må kun betale moms på telefonen dersom du velger å stoppe ved grensa for å si ifra at du har kjøpt telefon. Tolk det slik du vil... Skjønner hva du mener. Og jeg kjører vell ikke inn der med åpne armer uansett. Men i tilfelle av kontroll så er det jo greit å vite hva man "må" betale kontra og sende for eksempel via Tyskland osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Er vel ikke værre en å ta telefonen i bruk med en gang, de vet jo ikke om du har hatt den i en time eller ett år... Lenke til kommentar
Fjåtten Marcus Skrevet 26. august 2016 Forfatter Del Skrevet 26. august 2016 Er vel ikke værre en å ta telefonen i bruk med en gang, de vet jo ikke om du har hatt den i en time eller ett år... Det jeg også har tenkt på. Både jeg og en kompis som skal bestille en likt. Så blir vell en dags tur der, så det skal nok gå greit da. Noen rundt her som har telefonen og kan dele noen erfaringer ? Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Iwill.no selger OnePlus 3 http://www.iwill.no/Mobiltelefon+Android.439/OnePlus+3+4G+5.5%22+FHD+1920x1080+AMOLED+Android+-+S%F8lv.4537.html Har riktignok aldri kjøpt noe derfra selv Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Hvis du skal kjøpe for og hente i Sverige må du ha med pass. En jeg snakkte med tidligere som ikke fikk hentet sin pakke pga. manglende pass. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Hvor mye lander prisen på dersom du henter i Sverige og ikke fortoller? Greit nok at OP3 er bra, men finnes jo mange andre bra alternativer i 4000-5000 kr klassen gjennom norske forhandlere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Hvorfor kjøpe OP3 når den også mangler band 20. Lenke til kommentar
Fjåtten Marcus Skrevet 26. august 2016 Forfatter Del Skrevet 26. august 2016 Uten toll og andre ting ender selveste telefonen på sirka 3700kr + 100 kr fra kontoret i Sverige for oppbevaring. Innen for det. Grunnen til at jeg vil prøve telefonen er fordi det er "nytt" og virker veldig spennende. Takk for tipset med pass. Sendte dem faktisk en Mail på det for å høre i dag. Men da fikk jeg bekreftet det jeg lurte på. Lenke til kommentar
Fjåtten Marcus Skrevet 26. august 2016 Forfatter Del Skrevet 26. august 2016 Syar: telefonen støtter faktisk band 20 på den europeiske modellen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Syar: telefonen støtter faktisk band 20 på den europeiske modellen.Den det lå link til hos Iwill Norge fra Ooinaru står det kun 1,3,7.Selger ikke de "europeisk" modell liksom ? Lenke til kommentar
Fjåtten Marcus Skrevet 27. august 2016 Forfatter Del Skrevet 27. august 2016 (endret) Syar: telefonen støtter faktisk band 20 på den europeiske modellen.Den det lå link til hos Iwill Norge fra Ooinaru står det kun 1,3,7.Selger ikke de "europeisk" modell liksom ? Jeg sjekket ikke IWill. Men sjekket direkte hos OnePlus.net https://oneplus.net/3/specs Blar du deg litt ned der og ser på Europeiske versjonen står det følgende: WCDMA: Bands 1/2/5/8 FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20 TDD-LTE: Bands 38/40 Endret 27. august 2016 av Fjåtten Marcus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Kona og jeg er over grensa to ganger i måneden. Toll er et ikke-tema. Lenke til kommentar
Fjåtten Marcus Skrevet 27. august 2016 Forfatter Del Skrevet 27. august 2016 Er vell bare det å "åpne" produktet og ta det i bruk før man kjører over grensen, så vil vell ingen ha noen informasjon angående Når/hvor de er kjøpt, så skal det vell i hovedsak gå bra. Men toll grensen på 3000kr, gjelder den per person ? Eller per "bil" ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Tollgrensa er per person. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 PS. Merk at dere ikke kan spleise sammen grensene for å få en 4000 kr-telefon tollfri (under 2*3000 kr). Hver gjenstand kan bare ha én eier i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Syar: telefonen støtter faktisk band 20 på den europeiske modellen. Den det lå link til hos Iwill Norge fra Ooinaru står det kun 1,3,7.Selger ikke de "europeisk" modell liksom ? Jeg sjekket ikke IWill. Men sjekket direkte hos OnePlus.net https://oneplus.net/3/specs Blar du deg litt ned der og ser på Europeiske versjonen står det følgende: WCDMA: Bands 1/2/5/8FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20 TDD-LTE: Bands 38/40 Det høres bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå