XxoscxX Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Hei Jeg går nå 9.klasse på ungdomsskolen og har jo et elevkort... Men da jeg spurte læreren hva jeg kan bruke det til svarte ho at jeg kunne få rabatter på buss, kino osv. Jeg tror vel selv at dette bare er for studentbevis man får på VGS..? Hva er riktig? Kan jeg få noen rabatter på buss eksempel? Takk for svar Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Du får barnebillett på bussen fram til den dagen du fyller 16. Elevkortet kan brukes som aldersbevis. Lenke til kommentar
XxoscxX Skrevet 26. august 2016 Forfatter Del Skrevet 26. august 2016 Og hva koster barnebilett? Jeg tar aldri buss... derfor vet jet ikke? Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Og hva koster barnebilett? Jeg tar aldri buss... derfor vet jet ikke? Den koster 27,40 kr. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 (endret) Og hva koster barnebilett? Jeg tar aldri buss... derfor vet jet ikke? Den koster 27,40 kr. Uansett hvor du skal fra og til? I hele Norge? Endret 27. august 2016 av Aleks855 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Å være elev gir ingen fordeler i seg selv. Det å være barn kan gi barnebiletter som gir en senket pris for visse tjenester. Hvor stor denne fordelen varierer fra tjeneste til tjeneste. På VGS er du fortsatt elev, og får fortsatt i stort sett ingen fordeler av dette. Først på universitet og høyskoler regnes du som student, og kan nyte av studentrabatter. Disse rabattene finnes fordi mange studenter bor alene i en dyr hybel, med lav inntekt, i tillegg er det disse som skal drive landet fremover, så vi vil at de skal ha det bra til tross for pengemangelen. Ingen av disse argumentene passer på elever - som derfor heller ikke får noen fordeler av å være elev. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/sd/vedlegg/transport/kollektivtransport/140709_fagskolerabatt.pdf?id=2288885 Ser ut til at de også får rabatt til kollektivtrafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå