Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips og hjelp til valg av bilstereo


Anbefalte innlegg

Hei!


 


Ny på dette forumet så prøver meg bare frem til de svarene jeg ønsker på spørsmålet mitt med så god informasjon som mulig!


 


Har nylig kjøpt en Volkswagen Golf V 2004-modell og ønsker å bytte ut mine felger på både sommer -og vinterdekk. Jeg er ikke spesielt teknisk anlagt når det kommer til BIL, men noe skal jeg klare å forstå. 


 


Spørsmålet mitt er; hva jeg trenger til et "godt" (alt er relativt) og solid bilstereo til en rimelig pris.


Pdd har jeg heeeelt standard anlegg som medfølger bilen fra fabrikkstandard da den kun er eid av et eldre par. Har tenkt meg fram til noe lignende som 2 gode høyttalere på hver sin side av døra foran i bilen (førersetet og passasjersetet) og det samme bak + en aktiv SUB som jeg kan plassere under setet slik at denne ikke tar nødvendig bagasjeromsplass. 


 


Jeg fikk et tilbud fra et firma som driver med dette på en Kenwood DAX5015DAB-spiller, en aktiv SUB til å plassere under setet (husker ikke merke), pluss kabler og montering til en pris av 9000,-.


Ble fortalt at jeg i første omgang kunne bytte ut standard-spilleren som medfølger VW og la de standard-høyttalerne være foreløpig da spilleren ville øke effekten og få frem bedre lyd i høyttalerne.


Høres dette fornuftig ut og er prisen ok/stiv? Burde jeg bytte høyttalere også eller er dette helt på vidda?


 


Takk for alle svar og idéer!


post-416068-0-05530400-1472211211_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om 9000 er budsjettet dit burde det være mulig å få til en vesentlig oppgradering :)

 

det du må velge da er om du er villig til å gjøre litt selv og få full valuta iform av lyd for hele budsjettet eller 600,- kroner timen +- er greitt for din del.

 

Komponentsett dvs separat mellomtone/diskant er uten tvil å foretrekke, om du absolutt vil ha en aktiv sub som passer under setet og fortrekker å beholde all plass en frittstående sub i kasse tar ser jeg meg enig idet.

 

Det hadde vært greitt om du fikk spesifisert hvor mye som er delekost og hvor mye som er timepris om du hører hos firma som vil installere.

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Om 9000 er budsjettet dit burde det være mulig å få til en vesentlig oppgradering :)

 

det du må velge da er om du er villig til å gjøre litt selv og få full valuta iform av lyd for hele budsjettet eller 600,- kroner timen +- er greitt for din del.

 

Komponentsett dvs separat mellomtone/diskant er uten tvil å foretrekke, om du absolutt vil ha en aktiv sub som passer under setet og fortrekker å beholde all plass en frittstående sub i kasse ser jeg meg enig idet.

 

Det hadde vært greitt om du fikk spesifisert hvor mye som er delekost og hvor mye som er timepris om du hører hos firma som vil installere.

 

Takk for engasjement!

 

I følge skjemaet jeg fikk gjelder priser for følgende;

- Aktiv SUB 1900,-

- Kenwood-spiller 3500,-

- Div kabler som bl.a strømadapter 1000,-

- Montering 2600,-

 

Å gjøre noe selv skal være overkommelig da jeg jobber i elektrobransjen. Tenkte bare at hvis de kunne gjøre dette på noen timer med 100% sjanse for at det blir riktig i motsetning til mine X antall med timer og en sjanse for at det blir feil!

Lenke til kommentar

Om du ikke er fargeblind eller helt uten tekniske ferdigheter hadde jeg prøvd selv, opplever ofte at folk bruker relativt mye penger hos installatør og har forskjellig personlig smak på lydbilde og ender opp med å justere selv etterpå uansett.

 

2600,- som kunne vært spart eller brukt på enda bedre komponeneter, evt noen tanker bensin for å nyte oppgraderingen :p er mye i mine øyne.

 

http://vacn.no/

 

miljøet og hjelpen du får innpå her er lett verdt kosten for medlemskap og kan være ett godt tips om du ikke kjenner til det fra før :)

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...