Aleksander_den_store Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) hva er retail og bulk? har kommet borti disse ordene når jeg er på webshopper... vet ikke helt om jeg postet riktig men det har jo noe å gjøre med webshopper... Endret 26. november 2003 av Aleksander_den_store Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Retail: Da får du med hele pakka, esken og alt som skal være inni den. Bulk: Du får Kortet (Hovedkortet, grafikkortet...) Med bare seg selv i en antistatiskpose (FOHÅPENTLIGVIS!) og en driver cd. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 ... hva er retail og bulk? har kommet borti disse ordene når jeg er på webshopper... vet ikke helt om jeg postet riktig men det har jo noe å gjøre med webshopper... Bulk = kun kort/vare og ingenting annet. Retail = alt av tilleggsutstyr som hører til. (drivere, tv ut kabel og koblingsenheter) og i tillegg LES rettnings linjene.. man skal ikke lage slik dritt overskrift. det kommer moderatorene til å stenge denne tråden for!! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Topic-bruken er gal, men det er som de andre sier: Bulk er kun produktet uten dilldall, retail er med en bundle av noe slag... Lenke til kommentar
Aleksander_den_store Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Ok, takk for svarene, beklager feilpost, skal forandre overskriften så ikke moderatorene gir meg mer advarsel-prosent Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Man får faktisk ofte med alt sammen når man kjøper Bulk. Iallefall når man kjøper ting som er bygget av ATI.. Fikk med masse kabler og alt sammen når jeg kjøpte Radeon kort.. Med VIVO og greier. Og driverCD pleier man og få med ,men det hender at produsenten sender ut 1000kort og 1driver CD.. Da er sjansen rimelig liten for at du får den. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Nå er jo de fleste driverne tilgjengelig på dette nye og fantastiske som kalles internett. Noen som har det internett? Lenke til kommentar
bruno Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Det kan variere litt, enkelte produsenter leverer bare med bare drivere i bulk, andre andre leverer også med kabel . På en bulk-versjon betaler du ikke ekstra for fancy embalasje.. Husk at det også _kan_ være lenger garanti på retail-utgaven. På Logitech mus er det også fysisk forskjell på bulk og retail, f.eks. virker ikke scrollehjulet på bulk-utgaven (svart logo ) i Linux. Endret 26. november 2003 av bruno Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Tidligere så var ATI korten i bulk utgave klokket lavere enn retail. 160 vs 166 eller noe sånt. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 hvis jeg kjøper en dvd brenner i bulk? Får jeg med skruer til å montere den inni kapinettet? Ikke software eller kabler? men skruene får jeg vel med? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Nei du får mest sannsynlig ikke med skruene. Håper du har spart noen fra da du mottok hovedkort eller kabinett. Lenke til kommentar
Sir. Roger Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Varierer fra produsent til produsent, men jeg vil påstå nei, men skruer er da ett lite problem, om du ikke har, vil jeg tro det sitter 4 på hver av dagens komponenter i din maskin, så du kan jo "låne" fra dem.. en skrue fra cd-rom og en fra floppy. Og om du har en jernvare eller hobby butikk i nærheten kan du jo avlegge dem ett besøk. Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) På Logitech mus er det også fysisk forskjell på bulk og retail, f.eks. virker ikke scrollehjulet på bulk-utgaven (svart logo ) i Linux. jeg har ikke mer å si en HAHAHHAHHAHHAHHAHAH! Sjekk configen din mellom tastatur og stolrygg du! (sorry, kunne ikke dy meg) Edit: quota litt for mye Endret 2. desember 2003 av Neptyr Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ok. Takk. Tror det sitter skruer der dvd brenneren skal inn. husker ikke helt, men jeg tror det. Men tror nok jeg tar retail uannsett. Vet jo aldri når man kan få bruk for programmet som følger med Men takk for svar Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Med bulk? Følger det med kabler? Eller er det bare dvd-brenneren uten kabler og alt! Software er greit, men kabler hadde vært en fordel hvis jeg ikke har. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 pleier vel ikke følge med kabler til cd/dvd-rom? jeg har aldri fått det ihvertfall. Jeg kjøpte min dvd brenner bulk, men fikk den i plextor eske, med programvare cd og alt som hørte til. Eneste var at esken var helt grå og med en liten plextor logo, i stedet for en flott og fargerik "butikkvindu"-boks. skruer bør ikke være noe problem å få på nærmeste datasjappe. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 pleier vel ikke følge med kabler til cd/dvd-rom? jeg har aldri fått det ihvertfall. Jeg kjøpte min dvd brenner bulk, men fikk den i plextor eske, med programvare cd og alt som hørte til. Eneste var at esken var helt grå og med en liten plextor logo, i stedet for en flott og fargerik "butikkvindu"-boks. skruer bør ikke være noe problem å få på nærmeste datasjappe. Okey. Trodde det følgte med kabler jeg da, men da er det sikkert de som ligger ekstra inni kabinettet som skal brukes Har aldri kjøpt en cd rom eller noe jeg. Stefaren min kjøpte cd brenner for en god stund siden, men da så jeg ikke hva som var med i esken. Skruer er nok ikke noe problem nei Fargen på esken gjør ikke så veldig mye .. Hehe.. Skal ikke sitte å se på den hele dagen. Virker Roxio Easy CD&DVD Creator 6.0 Platinum til alle dvd brennere? Er den noe bra? Har ikke installert den enda. Bruker nero. Brenner nesten aldri cd'r. For da kan jeg jo ønske med bulk. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 jeg har ikke mer å si en HAHAHHAHHAHHAHHAHAH! Sjekk configen din mellom tastatur og stolrygg du! (sorry, kunne ikke dy meg) Edit: quota litt for mye Dette var et veldig godt svar, først nå forsto jeg hvorfor en bekjent med mer enn 15 års erffaring som dataingeniør ofte kaller dette forumet for www.etterskoletid.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå