Gå til innhold

Oppgradere fra GTX 680 til GTX 1060

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg tenker er om min CPU blir bottleneck ved kjøp av 1070 og høyere,med komponentene jeg har idag :

Intel® Core i5-3570K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 77W, HD4000, Corsair H60 kjøler

Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16,SLI/CFX, VGA, DVI, HDMI, DP,

16gb ram

Endret av KengeRu
Lenke til kommentar

Det jeg tenker er om min CPU blir bottleneck ved kjøp av 1070 og høyere,med komponentene jeg har idag :

Intel® Core i5-3570K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 77W, HD4000, Corsair H60 kjøler

Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16,SLI/CFX, VGA, DVI, HDMI, DP,

16gb ram

Det er ikkje noe som heter absolutt flaskehals. Alt kommer ann på programmet/spillet, og det er veldig forskjell fra det ene til det andre.

Noen spill ELSKER cpufrekvens og skalerer kanskje på max 2 kjerner. Så her vil man få flere fps desto flere mhz man har på cpuen. Noen andre spill og programmer ELSKER flere kjerner, så da kan plutselig en 4 kjerner på 3ghz være mye bedre enn en 2 kjerner cpu på 4 ghz.

3570k er fortsatt en god cpu som lar seg overklokke latterlig lett med nok kjøling. Det finnes vel knapt et eksemplar i verden som ikkje klarer 4500mhz, så lenge kjølinga er grei. Siden skjermkorta nå bruker veldig mye båndbredde, så har det vist seg at minnehastighet (ram) har en del å si. Altså man vil da ha så høy minnehastighet som mulig. På ddr3 fronten får man opp til 2800mhz minne til en levlig pris.

Overklokk cpuen din, så skal du se at du får deilig flyt i de aller fleste spill med 1070/1080/TXP.

Husk at du oppdaterer bios på hovedkortet til den nyeste, FØR du setter inn nytt skjermkort. Har vært borti noen tilfeller at gamle bioser ikkje er helt kompatible med nye skjermkort på z77/z87 plattformen.

Lykke til :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...