The Moose is Loose Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Heisann Skal fikse meg en ny pc som kun skal brukes til gaming, men har ikke et voldsomt budsjett. Jeg har bygget et par pcer opp gjennom årene, og har skjønt av lesing her at man får endel mer for pengene, selvom det virker chill å bestille en ferdigmontert. Eneste jeg har fra før av er tastatur og mus, så jeg trenger Windows 10 også. Black Refinery virket som ble litt for dyr iogmed at jeg må ha en skjerm i tillegg. Har tenkt å spille Battlefield 1 + eventuelt andre nyere spill, og litt eldre som CS:Go og Path of Exile. https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/27-43-tommer-skjerm/aoc-g2770pf/226162.10993/ Har sett litt på den skjermen, siden jeg også så på Radeon 480 som skjermkort, og skjønte at de går bra sammen. Noen som har noe tips til PC / oppsett av deler? Lar det seg gjøre å få en maskin som kan spille BF1 på høy grafikk med dette budsjettet? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Ja, det var ikke mye penger igjen til maskin da nei. Jeg ville ikke gått ned på CPU og HK fra "Black Refinery". Og enkelte ting ville jeg skaffet på sikt uansett. Men de kan utsettes om det er krise, og budsjettet er sprengt. Du MÅ for eksempel ikke kjøpe tredje parts kjøler til CPU med en gang. Så lenge du kjøper en "boxed" versjon med medfølgende original kjøler. Så kan du jo kjøpe RAM fra "The Corporal" og kjøpe et kit til senere. Det samme med SSD, 250GB versjonen sparer deg noen hundrelapper, og holder egentlig greit om man ikke må ha "alle" spillene sine installert hele tiden. Skjermkortet kan også nedgraderes til RX470 uten at det merkes voldsomt, og det trekker mindre strøm enn RX480, så original kjøleren er ikke like dårlig for RX470 som for RX480. I billigste enden kan man da velge et av disse skjermkortene. Og kabinett kan man egentlig bytte med billigere for å spare litt her også. Lenke til kommentar
The Moose is Loose Skrevet 26. august 2016 Forfatter Del Skrevet 26. august 2016 Takk for hjelp og svar Godt poeng med viften og hardisken. Jeg kan godt shave en tusenlapp eller noe på skjermen også, hvis det finnes noen bra alternativer? Bare leste om at RX480 kortet burde ha en Freesynch skjerm eller hva det het, for å få mest ut av kortet, og da virket det som en decent skjerm for pengene Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Hvis du vil ha 27" skjerm, så har du funnet det beste av de billige alternativene. Og selv om du gikk ned til 24" ville det ikke vært mer enn et par hundrelapper å spare der. Det at "adaptive sync" som Freesync skjermer åpner for er bra, kan du lese litt mer om i FAQ i signaturen min om du er interessert. Det er en litt vanskelig form til å få frem tekniske ting som dette i. Så still gjerne spørsmål i den tråden, så skal jeg endre FAQ eller utvide som nødvendig. Men ja, et RX480 med Freesync skjerm vil nok med god margin gi en bedre spillopplevelse enn et GTX1060 uten G-Sync skjerm.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå