Gå til innhold

Lyst til og lære Cello

Drug

Anbefalte innlegg

Heisan! 

Er en relativt uerfaren 23 åring, som kunne tenke seg og lære musikk, mer spesifisert, Cello.

Har litt erfaring med Gitar, men kan ikke lese noter etc.

Det jeg lurte på er hvor man begynner, i en sånn alder? Begynner man med og lære seg og lese noter, eller er det noe man kan ta i samme slengen mens en lærer instrumentet?

Er det noe det finnes skoler for, eller er det best og ta privat?

Beklager om dette er et dumt spørsmål, men vet ikke helt hvor / hvem jeg skal spør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør satse på en privatlærer og se hvor mye talent du har kort og godt.  Hvilke skoler som underviser i cello som tar inn en 23 åring som har null erfaring med cello vet jeg ikke.  Forbered deg på myyyye øving på et vanskelig instrument. 

Lenke til kommentar

Du bør satse på en privatlærer og se hvor mye talent du har kort og godt.  Hvilke skoler som underviser i cello som tar inn en 23 åring som har null erfaring med cello vet jeg ikke.  Forbered deg på myyyye øving på et vanskelig instrument. 

Takk for raskt svar! 

Er klar over at det er mye arbeid, og øving :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke la deg skremme av folk som snakker om talent. Det er dedikasjon og tid som skaper en musiker, ikke talent.

Cello er bare et instrument som mange andre. Det eneste du trenger er tid og øving, finnes sikkert masse bra materiale på youtube du kan få inspirasjon fra. Til syvende og sist er musikk bare lyder som gjentar seg selv i repetive mønstre, ikke så komplisert som man skulle tro ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...