Gå til innhold

Denne «Mercedesen» går over 30 mil på en lading


Anbefalte innlegg

 

 

 

Biler som angivlig skal komme i salg i 2018 eller 2019 er uintresang lesnad

 

Ja, det blir jo som med eks. Model 3.

 

Det er flere som liker å følge med på bilnyheter, men det fordrer selvfølgelig en viss bilinteresse.

 

Eller miljøinteresse..

 

Om 15 år eller så, når nye biler nesten utelukkende vil være elbiler, så vil nye modeller gå tilbake å være noe for de bilinteresserte.

Denne tråden omhandler en elbil, men det er mulig miljøinteressen din ikke inkluderer denne?

Kom vel litt skeivt ut, intressen er tilstede. Man veit en god del om kva den autonome flåtebilen vil medføre, og at den privateigde doning vil forandre seg som følge av denne rystelse.

En ordiner bil som kommer om 3 år er uintresangt i forhold til det man aner kommer om 4-6 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

 

En bil som ikke finnes med andre ord. Og som neppe kommer til å bli produsert i nevneverdig antall. Fremdeles, det er kun tesla som er seriøse når det kommer til elbil.

Du tror vel i fullt alvor at Musk er den neste paven også?

Tesla er sikkert best per nå, men også desidert dyrest.

De andre produsentene tar fort innpå, og Musk kan fort somle bort tiden og pengene sine selv om hans løfter er helt utrolig usannsynlige.

 

Nei, det er ingenting som tyder på at Musk foretrekker korgutter og ellers dekker over pedofili, så han er ingen god kandidat som pave. Men stillingen som "Viktig teknologisk visjonær" er skreddersydd for Musk.

Lenke til kommentar

 

hva er helt usannsynlig? :)

500k biler per år f.eks? 

 

 

Tja det er absolutt ikke umulig å få til. Men akkurat den der er jeg skeptisk til også, ikke det at de ikke kan få det til men innen tiden det loves. Men han har absolutt innfridd på utrolig mange ting også, så hvem vet. Men utsatt blir det alltid :)

Lenke til kommentar

Kom med eksempel på at det er gjort før, det er svært lite sannsynlig.

 

Toyota og GM har produsert nesten like mange bilar pr år i den same fabrikken før dei selde han til Tesla, og Tesla har tilsett mange av dei same arbeidarane. So mange av dei at dei no har parkeringsproblem utanfor fabrikken. Kvifor skulle ikkje Tesla då kunne klare det same? Den viktigaste skilnaden er at Tesla og Panasonic skal ha på plass ein batterifabrikk i tillegg. Det er der risikoen er størst for at dei ikkje klarar å få opp produksjonen fort nok. Mykje kan gå gale i eit so stort prosjekt. Likevel tyder alt på at dei er i rute til å klare det.

 

Både Roadster, Model S og Model X hang på underleverandørar og ny teknologi. Det har dei lært av, og Model 3 inneheld ikkje like mykje nytt som er avhengig av andre.

Lenke til kommentar

Kom med eksempel på at det er gjort før, det er svært lite sannsynlig.

 

Spiller det noen rolle? Vil det på noen som helst måte være kritisk for Teslas fremtid eller elektrifiseringen av personbilen om Tesla 'kun' når en rate på 250k biler ved utgangen av 2018?

 

Deadlines er generelt overvurdert, se hvor mye det har skadet Tesla at Roadsteren, Model S og Model X har kommet 'for sent'. Frem til nå har Tesla vært alene i sin nisje, det hadde vært langt mer skadelig om de nevnte modellene hadde blitt oppfattet som dårlige biler, bare fordi man skulle rekke en deadline..

 

Nå er markedet i ferd med å endre seg men Tesla har fortsatt et solid forsprang, om 500k-målet nås i -19 i stedet for -18 så tviler jeg på at det plager dem særlig. Det er langt viktigere for Tesla at TM3 blir en bra bil som kan selges med akseptable marginer enn at de når 500k-målet i -18.

Lenke til kommentar

Kom med eksempel på at det er gjort før, det er svært lite sannsynlig.

Tre av de ti største kinesiske bilprodusentene har oppnådd høyere økning i produksjonen. I nyere tid, til og med. (Litt usikre på hvilke, men utifra grafen i artikkelen tror jeg det er snakk om BAIC, Dongfeng og Changan.)

 

https://electrek.co/2016/06/27/tesla-model-3-build-plan-chinese-automakers-did-it-report/

Lenke til kommentar

 

En bil som ikke finnes med andre ord. Og som neppe kommer til å bli produsert i nevneverdig antall. Fremdeles, det er kun tesla som er seriøse når det kommer til elbil.

 

Dei kjem nok til å sende mange. Kina satsar stort på elbil. I mange byar er det ikkje mogeleg å få registrert ein ny bil som ikkje er elektrisk.

Her er litt oppdatert salsstatistikk frå Kina: http://www.ev-volumes.com/country/china/

 

Nøkkeltal: På månadsbasis er no over 2% av alle nye bilar i Kina plug-in elektriske. Ca 2/3 av dei går berre på batteri, 1/3 er hybridar. Salet aukar jamt, og er venta å nå 3% av det totale bilsalet ved utgangen av 2016. 1,8% på årsbasis for 2016. Den mest populære elbilen er BYD e6 med 75 kWh batteri. Den har selt i nesten 10.000 eksemplar første halvår i år. Eg reknar med at Denza vil ta opp konkurransen med den, og då nyttar det ikkje med eit pinglete batteri. Utvalet av elbilar i Kina er mykje større enn her.

 

Desse bilane er bygde for den kinesiske marknaden, som er meir enn stor nok. Av mange grunnar vert det nok ikkje stor eksport av bilar frå Kina med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...