Gå til innhold

Denne «Mercedesen» går over 30 mil på en lading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Biler som angivlig skal komme i salg i 2018 eller 2019 er uintresang lesnad

Ja, det blir jo som med eks. Model 3.

 

Det er flere som liker å følge med på bilnyheter, men det fordrer selvfølgelig en viss bilinteresse.

 

 

Eller miljøinteresse..

 

Om 15 år eller så, når nye biler nesten utelukkende vil være elbiler, så vil nye modeller gå tilbake å være noe for de bilinteresserte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Biler som angivlig skal komme i salg i 2018 eller 2019 er uintresang lesnad

Ja, det blir jo som med eks. Model 3.

 

Det er flere som liker å følge med på bilnyheter, men det fordrer selvfølgelig en viss bilinteresse.

 

 

Eller miljøinteresse..

 

Om 15 år eller så, når nye biler nesten utelukkende vil være elbiler, så vil nye modeller gå tilbake å være noe for de bilinteresserte.

Om 15 år er nesten ingen biler elektriske. Politikerne tar nok snart til vettet og kutter de meningsløse elbilsubsidiene, mye bedre å følge svenskene og finnene i deres satsing på biodrivstoff fra avfall. Det er altfor mange mennesker som ikke har lademulighet til at elbiler kan bli et godt alternativ til biler med forbrenningsmotor. Derfor er det mye bedre å bruke pengene på å gjøre bensin og diesel miljøvennlig. Det er også veldig mye billigere.

 

Husk at elbilsubsidiene ble innført for å redde bilfabrikken Think, og at de i utgangspunktet ikke har noe med miljøvern å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om 15 år er nesten ingen biler elektriske. Politikerne tar nok snart til vettet og kutter de meningsløse elbilsubsidiene, mye bedre å følge svenskene og finnene i deres satsing på biodrivstoff fra avfall. Det er altfor mange mennesker som ikke har lademulighet til at elbiler kan bli et godt alternativ til biler med forbrenningsmotor. Derfor er det mye bedre å bruke pengene på å gjøre bensin og diesel miljøvennlig. Det er også veldig mye billigere.

 

Husk at elbilsubsidiene ble innført for å redde bilfabrikken Think, og at de i utgangspunktet ikke har noe med miljøvern å gjøre.

 

 

At de kutter i subsidene er jo kjent, men elbiler klarer snart å konkurere på pris uansett så det er ikke ett problem sånn egentlig. Svenskene sitt elbilsalg akselererer som bare pokker det. 

 

Subsidene er innført over tid, så nei det er ikke derfor. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Biler som angivlig skal komme i salg i 2018 eller 2019 er uintresang lesnad

Ja, det blir jo som med eks. Model 3.

 

Det er flere som liker å følge med på bilnyheter, men det fordrer selvfølgelig en viss bilinteresse.

 

 

Eller miljøinteresse..

 

Om 15 år eller så, når nye biler nesten utelukkende vil være elbiler, så vil nye modeller gå tilbake å være noe for de bilinteresserte.

Om 15 år er nesten ingen biler elektriske. Politikerne tar nok snart til vettet og kutter de meningsløse elbilsubsidiene, mye bedre å følge svenskene og finnene i deres satsing på biodrivstoff fra avfall. Det er altfor mange mennesker som ikke har lademulighet til at elbiler kan bli et godt alternativ til biler med forbrenningsmotor. Derfor er det mye bedre å bruke pengene på å gjøre bensin og diesel miljøvennlig. Det er også veldig mye billigere.

 

Husk at elbilsubsidiene ble innført for å redde bilfabrikken Think, og at de i utgangspunktet ikke har noe med miljøvern å gjøre.

Se der ja. Der kom den norske misunnelsen til syne.

Beklager å si det, men Elbilen er uansett ti ganger billigere å bruke pr mil.

Markedet vil fase ut fossilbilen av seg selv. Selv etter at alle insentiver er fjernet vil Elbilen fremdeles være ti ganger billigere å kjøre pr mil.

Om to år vil et bra utvalg av Elbiler med lang nok rekkevidde til at alle kan ha dem som nr 1 bil være på markedet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Politikerne tar nok snart til vettet og kutter de meningsløse elbilsubsidiene, mye bedre å følge svenskene og finnene i deres satsing på biodrivstoff fra avfall.

 

Svenskane gjer ikkje det du trur. Svenskane satsar kraftig på elektrifisering av all transport. Volvo har som mål å elektrifisere alle modellane sine. Dei testar elektriske bussar, elektriske vegar, elektriske lastebilar, osv. Om dei satsar på elektrifisering no, kan dei kanskje klare å produsere nok biodrivstoff frå avfall til å dekkje resten, veteranbilar, skip, fly og slikt, i 2030. Sverige har allereie innført nokre incitament for å kjøpe elbil, og skal innføre 60.000 kroner i rabatt frå 1. januar 2018, men ikkje rekn med at det vert stort meir for personbilar før Volvo produserer sine første reine elbilar i 2019, eller det som er att av Saab får i gong sin produksjon. Ingen land vil utkonkurrere sin eigen bilindustri. Utan elbilar måtte heile Sverige dyrkast opp og kallast avfall om dei skulle hatt ein sjans til å forsyne seg sjølv med biodrivstoff.

 

Sidan biodrivstoff er mykje dyrare enn fossilt drivstoff, vil satsinga føre til kraftig stigande drivstoffprisar i Sverige framover. Det er i seg sjølv eit incitament til elektrifisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Biler som angivlig skal komme i salg i 2018 eller 2019 er uintresang lesnad

 

Ja, det blir jo som med eks. Model 3.

 

Det er flere som liker å følge med på bilnyheter, men det fordrer selvfølgelig en viss bilinteresse.

 

Eller miljøinteresse..

 

Om 15 år eller så, når nye biler nesten utelukkende vil være elbiler, så vil nye modeller gå tilbake å være noe for de bilinteresserte.

Denne tråden omhandler en elbil, men det er mulig miljøinteressen din ikke inkluderer denne?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

En bil som ikke finnes med andre ord. Og som neppe kommer til å bli produsert i nevneverdig antall. Fremdeles, det er kun tesla som er seriøse når det kommer til elbil.

Lenke til kommentar

En bil som ikke finnes med andre ord. Og som neppe kommer til å bli produsert i nevneverdig antall. Fremdeles, det er kun tesla som er seriøse når det kommer til elbil.

Du tror vel i fullt alvor at Musk er den neste paven også?

Tesla er sikkert best per nå, men også desidert dyrest.

De andre produsentene tar fort innpå, og Musk kan fort somle bort tiden og pengene sine selv om hans løfter er helt utrolig usannsynlige.

Lenke til kommentar

En bil som ikke finnes med andre ord. Og som neppe kommer til å bli produsert i nevneverdig antall. Fremdeles, det er kun tesla som er seriøse når det kommer til elbil.

 

Dei kjem nok til å sende mange. Kina satsar stort på elbil. I mange byar er det ikkje mogeleg å få registrert ein ny bil som ikkje er elektrisk.
Lenke til kommentar

 

En bil som ikke finnes med andre ord. Og som neppe kommer til å bli produsert i nevneverdig antall. Fremdeles, det er kun tesla som er seriøse når det kommer til elbil.

Du tror vel i fullt alvor at Musk er den neste paven også?

Tesla er sikkert best per nå, men også desidert dyrest.

De andre produsentene tar fort innpå, og Musk kan fort somle bort tiden og pengene sine selv om hans løfter er helt utrolig usannsynlige.

 

 

hva er helt usannsynlig? :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...