Aldrack Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Klarer ikke å aktivere ngt ruteren min. Har koblet kablene riktig. Koblet ruteren direkte til pc`en med den gule kabelen som fulgte med. Har en netopia ruter. Denne har både strøm og kontakt med ethernet. Lyser helt til venstre og helt til høyre. Innimelllom lyser også ethernet traffic lampen. (Ved siden av den helt til venstre) Står i manualen at jeg skal sette opp xp for internett, men mine skjermbilder faller ikke sammen med de i manualen, tror allikavel at jeg har klart å sette opp xp. Når jeg skal inn på aktiveringssiden aktivering.nextgentel.no skjer det ingenting. Har også prøvd hjemmekontor.broadpark.no men får ingen respons her heller. Hadde vært kjempe takknemlig hvis noen av dere har tips til hva jeg kan ha gjort feil Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Står i manualen at jeg skal sette opp xp for internett, men mine skjermbilder faller ikke sammen med de i manualen, tror allikavel at jeg har klart å sette opp xp. Du har jo en fin veiviser i XP hvor du setter dette opp. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Jada, har fulgt denne. Valgte bredbåndstilkobling som alltid er aktiv, ellers må jeg ha brukernavn og passord. Til tross for dette kommer jeg ikke inn på aktiveringssiden :/ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jada, har fulgt denne. Valgte bredbåndstilkobling som alltid er aktiv, ellers må jeg ha brukernavn og passord. Til tross for dette kommer jeg ikke inn på aktiveringssiden :/ Lyser sync/DSL lampa? Denne indikerer om du har kontakt med sentralen. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Nope, denne lyser ikke. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Klarer du å pinge routeren fra PC'en.... ping 10.0.0.1 ? Endret 26. november 2003 av xoop Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Nope, denne lyser ikke. Hvis lampa som indikerer kontakt ikke lyser så er du enten ikke oppkoblet, det er feil med linja eller opplegget i huset er feilkoblet. Er dette en GDS-pakke? Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Klarer du å pinge routeren fra PC'en.... ping 10.0.0.1 ? Har ikke prøvd å pinge. Ikke helt sikker på hvordan man gjør dette heller. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Hvis lampa som indikerer kontakt ikke lyser så er du enten ikke oppkoblet, det er feil med linja eller opplegget i huset er feilkoblet.Er dette en GDS-pakke? Jeg er ikke oppkoblet. Det er det som er probemet Hadde en montør som ordnet opplegget i huset, regner med han kan sakene sine. Om det er en GDS pakke vet jeg ikke. Bestillte det ifm. avtalen ngt har med UIB. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg er ikke oppkoblet. Det er det som er probemet Hadde en montør som ordnet opplegget i huset, regner med han kan sakene sine. Om det er en GDS pakke vet jeg ikke. Bestillte det ifm. avtalen ngt har med UIB. GDS = Gjør Det Selv så da er det ikke det. Hvis du ikke er oppkoblet får du ikke aktivisert uansett i og med du ikke har noen forbindelse mot noe som helst. Skulle du vært oppkoblet og hvor lengesiden var datoen? Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Skulle du vært oppkoblet og hvor lengesiden var datoen? Sitat fra ngt kundesider: "Din status: Bredbåndsoppkobling ferdigstilt " Skulle tro tingene va på stell.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Skulle tro tingene va på stell.. Restartet routeren og eventuelt prøvd med en annen kabel mellom vegg og router? Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Restartet routeren og eventuelt prøvd med en annen kabel mellom vegg og router? hvis man restarter ruteren ved å ta ut strømmen har je gprøvd dette. Har også prøvd med en selvstendig nettverkskabel.. Forstår ikke dette Hadde håpet jeg skulle få en genial løsning her, så jeg slapp ngt telefons terror.. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 eventuelt prøvd med en annen kabel mellom vegg og router? Leste feil. Har bare prøvd annen kabel mellom ruter og data, ikke mellom vegg og ruter. Får kanskje stikke og kjøpe en sånn :/ Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Sørg for at maskinen er satt til å motta IP fra DHCP'en på routeren. Dersom du har mottat IP fra routeren kan du se det ved å pinge den (start-meny -> kjør -> ping 10.0.0.1 og se om du får svar) eller start -> kjør -> cmd -> ipconfig /all og se om du har fått IP/Gateway/DNS Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 For de som er interessert så lå feilen hos ngt :O De kallte det driftssvikt. De hadde glemt å konfigurere noen innstillinger på kontoen min. Kunne hvertfall ventet med å skrive at alt va klart da.. Sitter ikke hjemme nå, men regner med de har løst problemet... Tusentakk for all hjelp herfra også. Blir det noen fler problemer med ruteren vet jeg hvertfall hvor jeg finner alle mulige løsninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå