Gå til innhold

Problemer med kjøper av dataspill via Finn.

007JamesBond

Anbefalte innlegg

Hei. Har kommet opp i en litt dum situasjon. 

Jeg solgte GTA V til PC til en ung mann/18 år. 

Jeg sendte spillet komplett, og han vil ha penger tilbake, fordi han mener det er ukomplett.

Det startet med at han spurte etter aktiveringsnøkler og håndbok til spillet. 

Rett etter sa han at det manglet en side i boka (litt spesielt når han mener han ikke har boka). 

Jeg tilbydde først penger tilbake, helt til jeg tenkte over det og tenkte på at han i teorien bare kan ha tatt aktiveringsnøklene og den sida fra boka og installert spillet. På denne måten kan han spille spillet uten CD. 

Jeg oppførte meg seriøst og sa pent i fra at jeg ikke kunne ta i mot noe som ikke var som jeg sendte det. 

Deretter begynte han å true. Han sa at hvis jeg ikke overfører penger tilbake, så hadde han en stor gjeng som skulle komme etter meg. Noe som jeg ser på som en trussel. 

Han sa at han skulle ringe forbrukerrådet i dag, for å kreve tilbake penger og samtidig sa han at han hadde sendt spillet i retur uten mitt samtykke. 

Jeg tviler sterkt på at han faktisk gjør dette, men det er vell muligens bare et svindelforsøk for å få igjen pengene i tillegg. 

Jeg er ikke glad i sånne situasjoner, samtidig som jeg er en ``fattig`` student og har ikke råd til å gi bort ting gratis til ukjente. 

Jeg sendte som sagt spillet slik det skulle være, selvom han mener at det ikke er som forventet. 

Hva tror dere? Ønsker ikke noe trøbbel med slike folk, men jeg ønsker heller ikke å overgi meg til slike svindelforsøk, for da kan de fortsette på samme måte. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trusler om en stor gjeng som skal ta deg vil jeg tro er ulovlig. En politianmeldelse kan være på sin plass. Kontakt også Finn.no og be om at de utestenger fyren, så slipper kanskje andre å støte på han også..

Han sa også at han skulle ringe Forbrukerrådet i dag, og da er det jo i såfall ord mot ord. Noe som er veldig kjipt for meg som ikke vil havne i noe trøbbel. Vil gjerne bli politi, og er veldig nervøs for å få ting på rulleblad osv ved anmeldelse fra han eller lignende.

Lenke til kommentar

Haha, jeg ville anmeldt han for trussel. Lett og greit. 

Si at du skal anmelde han for å ha truet deg med gjeng etc. så tier han nok. 

Jeg ønsker ikke mer trøbbel, så jeg anmelder ikke i første omgang. Jeg kommer til å anmelde om det blir noe tull, og vise meldingslogg med han, og det vil nok vise hva slags person denne gutten er.

Lenke til kommentar

Trusler om en stor gjeng som skal ta deg vil jeg tro er ulovlig. En politianmeldelse kan være på sin plass. Kontakt også Finn.no og be om at de utestenger fyren, så slipper kanskje andre å støte på han også..

Han sa også at han skulle ringe Forbrukerrådet i dag, og da er det jo i såfall ord mot ord. Noe som er veldig kjipt for meg som ikke vil havne i noe trøbbel. Vil gjerne bli politi, og er veldig nervøs for å få ting på rulleblad osv ved anmeldelse fra han eller lignende.

Jeg vil ikke tro det ødelegger dine sjanser for å bli politi...

Ikke la han gå innpå deg. Ignorer og lev livet.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Nok av sutreunger som sitter på gutterommet og truer andre med ditten og datten uten at det har noe hold i virkeligheten. Nok av den typen som syter, klager og prøver å lage ræv etter at de har kjøpt noe de enten ikke forstår eller ikke lever opp til forventningene, hvis de angrer eller prøver på et svindelforsøk så er de enda verre i trynet.

Dette er en klassisk sutreunge virker det som. Det som er artig er at de kan være slik frem til de dauer. Har møtt nok av gamliser med den oppførselen der :p

Jeg ville ha anmeldt, bare for å gi ham en støkk så han ikke prøver seg på noen andre. Hvis han er så idiot at han utfører en voldelig handling pga noen lusne småkroner for et dataspill så hadde jeg tatt imot med et smil og fått voldsoffererstatning :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du vil bli politi bør du være modig nok til å ta opp denne saken med han. Slik at han får en ordentlig straff og ikke være redde for truslene han kommer med!

En straff kan være en politianmeldelse. Du har vel ikke gjort noe galt, så hvorfor skal du da være redd?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis du vil bli politi bør du være modig nok til å ta opp denne saken med han. Slik at han får en ordentlig straff og ikke være redde for truslene han kommer med!

En straff kan være en politianmeldelse. Du har vel ikke gjort noe galt, så hvorfor skal du da være redd?

Du har helt rett.

Lenke til kommentar

La han sende spillet i retur, mangler siden og nøklen er blitt aktivert så sier du bare ''sorry mac''. Og truslene? Han har det mest sannsynlig bare i kjeften, det er vanlig det med folk som prøver å opptre truende. 

Du burde anmelde. Dette er sikkert ikke første gang han har prøvd seg på denne og dette vil ikke bli den siste hvis du ikke sier at nok er nok, nå. Jeg hadde tatt med loggen til politiet. De tar direkte trusler seriøst, SPESIELT hvis du har klare bevis på det. Aller mest sannsynlig så kommer denne karen til å bli dritredd, for han er ikke vandt med at folk tar igjen, de fleste vil ikke ha bråk eller involvering med politiet så de bare tier og lar pengene gå. Vil du være en av dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...