Gå til innhold

Jesus ble ikke nevnt....


Anbefalte innlegg

 

 

Gus skapte mennesket med fri vilje

 

 

Men hvis menneske bruker den frie viljen sin blir de sendt til evig tortur.

Hva er poenget?

 

Kommer ann på hva din bruker sin frie vilje til. 

 

Så er den ikke fri da... Det er jo ikke for ingenting at disse truslene er i bibelen, de er jo der for å påse at folk bruker den såkalte frie viljen til å ta 1 (et) valg og hvor fri er viljen da?

 

Personlig klarer jeg ikke å tro på noe jeg ikke kan tro på, det er ikke mulig det. Så hvor er det frie valget? Og hvorfor er det slik at du som kristen må juge til deg selv og alle andre for å tro på disse påstandene? Hvorfor er hele dette valget bygget på hvor uærlig man velger å være? Er det et fritt valg også?

 

I så fall gikk jeg på snørra igjen jeg, for jeg klarer ikke å være så uærlig at jeg bare kan velge å tro på et sett med påstander som hverken er troverdige eller sannferdige, like lite som jeg klarer å velge å være så uærlig at jeg kan tro uten videre på en av de andre gude påstandene...

 

Sorry, men hvis dette er den ENESTE måten man kan komme til himmelen kommer det til å bli ganske så folketomt oppe hos han derre guden din, for flere og flere velger faktisk å være ærlige og ikke hverken tro blindt eller være så uærlige at de fester lit til en påstand og ingen andre...

 

Flere og flere velger faktisk å være så ærlige at de ikke tror på noen av disse latterlige gude påstandene som mange holder seg med i dag... Hvis dette er det beste guder klarer ser jeg ingen vits i å tilbe dem, for da må de være bra dumme..  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Gus skapte mennesket med fri vilje

 

 

Men hvis menneske bruker den frie viljen sin blir de sendt til evig tortur.

Hva er poenget?

 

Kommer ann på hva din bruker sin frie vilje til. 

 

Så er den ikke fri da... 

Selvsagt er den det, du kan fritt velge å havne i helvete eller himmelen

Lenke til kommentar

 

 

Selvsagt er den det, du kan fritt velge å havne i helvete eller himmelen

Så trusler er den eneste måten guden din klarer dette på? Du gjør jammen guden din eksepsjonelt dum og primitiv, det skal du ha.....

 

Hvis guden din vil meg noe så vet han hvor jeg er hen... Ikke for at jeg tror jeg kommer til å høre fra den fantasi guden med det første... Har faktisk god psykisk helse..  ;)

Lenke til kommentar

Hypotetisk:

Om du fortsetter å følge kristendommen og formidler troen her på forumet IHS så vil alle dine nære familie medlemmer dø en smertefull død, forlater du religionen din så vil du leve et langt og fredfullt liv med dine nære og kjære.

 

Opplysning eller trussel IHS?

Ser du forresten noe galt i kaste rundt seg med slike ubegrunnede påstander?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

forlater du religionen din så vil du leve et langt og fredfullt liv med dine nære og kjære.

 

Med all respekt å melde er ikke dette særlig bedre enn det han forfekter - ingen kan love annet enn at det er usikkert!

Lenke til kommentar

 

 

 

forlater du religionen din så vil du leve et langt og fredfullt liv med dine nære og kjære.

 

Med all respekt å melde er ikke dette særlig bedre enn det han forfekter - ingen kan love annet enn at det er usikkert!

 

 

Riktig, det var ment å være tilsvarende det han forfekter. Trusler via fremtidspåstander man ikke kan back opp er ekkelt og totalt unødvendig uansett hvilken "leier" det kommer ifra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplysnings skilt er trusler ?

 

 

 

 

 

Hvorfor er det nødvendig for en allmektig gud å true med slikt egentlig? 

 

Men la oss si at du eier en bar og jeg kommer med hagla mi til baren din en dag og sier til deg at hvis du ikke betaler meg 1000,- kroner i uka for "beskyttelse" fra andre bar eiere så vil jeg skyte deg. Er ikke det en trussel? Eller er det et velmenende råd?

 

For det er det denne liksom guden din gjør, tro på meg eller bli torturert i all evighet... 

 

Nå vet jeg at dette er noe kristne fant på for at kristne skulle bli sin egen undertrykker. Virker bra gjør dette også... Man lærer folk til å tro at denne straffen er sann og man har en gjeng som faktisk undertrykker seg selv i frykt for den straffen de er ignorante nok til å tro kommer hvis de ikke fortsetter å tro... Noe som understøtter at det er dødsfrykt, ikke kjærlighet, som er den styrende kraften til at folk forblir kristne... For det er bare å innse at når den første jesus forelskelsen har lagt seg og man ikke lenger er så imponert over denne bronsealder figuren så må man ty til sterkere lut, altså helvette og straffen man får for å ikke tro på dette sludderet som man før eller siden kommer til fornuft og innser at man tror på... Da er selv undertrykking veien å gå...

 

 

Problemet dere kristne møter når dere er ute å sprer helvettes læren deres er at folk ikke tror på dette sludderet mer enn at du tror du kommer i allahs helvette, eller hvilken som helst av lignende selv undertrykkende systemer man måtte true med...... Det er ingen trussel... I dag sier det mer om hvor undermåls vedkommende som truer andre med dette er enn noe annet.. 

 

"For hvis du ikke tror på Aragorn og hans mektige kongedømme så vil du brenne i Mordors evige lava i all evighet!".. Herregud så dumt...  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...