Benderz Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Heisann, Jeg startet i en ny jobb for bare tre uker siden, men allerede kjenner jeg at jeg savner den forrige jobben min. Det er absolutt ingenting å utsette på den nye jobben, og jeg har blitt tatt godt i mot, fått bra utstyr osv., men jeg kjenner likevel at jeg har lyst til å si opp og spørre om jeg kan få tilbake den gamle jobben min. Begge jobbene er utviklingsjobber i privat sektor. Den nye jobben gir litt mer kroner i kassa og har kortere arbeidsvei, mens den andre jobben hadde litt andre typer goder i tillegg til mye større fleksibilitet, mer hjemmekontor og andre goder som ikke kan omsettes i penger. Det er også veldig godt miljø der. Grunnen til at jeg sa opp, var litt av faglige grunner og litt pga at jeg begynte å bli rastløs. Jeg har ikke brent noen broer til den gamle jobben min og vi skiltes på gemyttlig vis. Jeg vet derfor at jeg mest sannsynlig kan få tilbake den gamle jobben min ved å ta en telefon. Jeg føler meg likevel fryktelig teit som har brukt all denne tiden og energien på intervjuer osv., for deretter bare å ha lyst til å dra tilbake til den gamle. Det jeg derfor lurer på er: hvordan ville dere stilt dere i lignende situasjon, og hvor lenge bør jeg gi den nye jobben før jeg eventuelt sier opp (gitt at jeg får et tilbud fra den gamle)? Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 På min arbeidsplass er det flere som har vært borte i andre stillinger for så å komme tilbake igjen etter en tid. Jeg synes ikke det er noe nederlag, men ville kanskje latt det gå noen mnd. Ikke for at andre skal syns det er teit at du går så kjapt tilbake til den gamle jobben, men fordi det tar tid å føle seg "hjemme" på en ny arbeidsplass. For min del tok det vesentlig mye lenger tid enn 3 uker før jeg følte meg komfortabel i min nåværende jobb. Lenke til kommentar
Benderz Skrevet 25. august 2016 Forfatter Del Skrevet 25. august 2016 På min arbeidsplass er det flere som har vært borte i andre stillinger for så å komme tilbake igjen etter en tid. Jeg synes ikke det er noe nederlag, men ville kanskje latt det gå noen mnd. Ikke for at andre skal syns det er teit at du går så kjapt tilbake til den gamle jobben, men fordi det tar tid å føle seg "hjemme" på en ny arbeidsplass. For min del tok det vesentlig mye lenger tid enn 3 uker før jeg følte meg komfortabel i min nåværende jobb. Ja, du har rett i det, og jeg har ikke tenkt å gjøre noe drastisk før jeg har latt det gå litt mer tid og jeg har kjent litt mer på det. Jeg ville bare lodde stemningen litt i forhold til hva andre måtte tenke rundt dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå