AnonymDiskusjon Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Hei alle. Jeg har en yrkesbil (servicebil - you name it) som elektriker. Denne blir brukt på forskjellige adresser hver dag, da jeg er service elektriker innenfor hus på mindre oppdrag. Jeg bruker ikke bilen privat (med få unntak der jeg har spurt om lov av sjef - nødstilfeller o.l) og jeg parkerer alltid bilen hjemme i garasje. Kjøreboken skal kun brukes av firma for skattepliktige logg av servicebiler har de sagt, men finner ingen signerte avtaler på dette i firma. Min arb dag er fra kl 0700 - 1500. Jeg har tidligere hatt et lite møte med sjefen ang. ueffektiv tid på jobb, der han har gitt meg tillatelse til å skrive timer u/lønn (perm u/lønn) hvis det ikke er effektivt å jobbe videre. Feks. hvis jeg ved slutten av dagen blir ferdig med et oppdrag, og kl er 1400, så kan jeg skrive en time uten lønn hvis det ikke er noe effektivt å starte ny jobb. I andre tilfeller har jeg avtalt med kunder om å møte de kl 0730 eller 0800, da har jeg også skrevet 1 time uten lønn. Sjefen min er en kar som lett glømmer ting han sier, og han endrer ofte mening, så i noen tilfeller vil han sikkert nekte for at han har gitt meg slike tillatelser... Saken er at forrige uke ringte han og spurte via tlf (muntlig) om tillatelse/samtykke av meg til å sjekke gps kjøreboka opp mot en jobb der kunden klaget for å sjekke at jeg var der de timene jeg skrev. Men adressen han nevte til meg var en adresse som ikke eksisterte, og jeg kunne ikke ta igjen den jobben.. :/ Hvis han nå er ute etter å sjekke kjøreboken min på en "ulovlig" måte, har jeg da gitt han samtykke til å bruke disse data mot meg ved å samtykke muntlig i tlf? Jeg sa tydelig og klart i fra om at han kun skulle få sjekke dette opp mot den dagen/dato det gjaldt, og ikke noe mer da jeg er "for personvern", og i mot all form for overvåkning. I det siste (og en god del tidligere) har jeg forsovet meg en halvtime +/- et par dager, men har skrevet timer uten lønn på alt! M