Yoda211 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Hei, Er på jakt etter et lavprofilstastatur med "lette" taster. Tastaturet skal brukes til skriving og koding (ikke gaming). Lavprofil = tastene har liten vandring (sånn som tastaturer på bærbare) Lette taster = Lite motstand i tastene, altså lette å trykke ned. Grunnen til at jeg er ute etter et tastatur av denne typen, er at til tider er jeg plaga med senebetennelse i hendene. Har funne ut at jeg tåler betre tastatur med lette taster og liten vandring på tastene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Har brukt dette i mange år: http://www.logitech.com/no-no/product/illuminated-keyboard-k740 Som å skrive på laptoppen omtrent. Bruker det i samsvar med en loff, for smooth writing. http://www.ebay.com/itm/172152483829?_trksid=p2060353.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Endret 24. august 2016 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 26. august 2016 Forfatter Del Skrevet 26. august 2016 Takker for svar:) Har også sett litt på CHERRY MX-BOARD 3.0 med røde cherry taster. Et mekanisk tastatur i lav-profil. Norsk utgave med røde taster selges her. Røde taster krever liten kraft (45 cN) for å trykkes ned. Selv om tastaturet er lavprofil har tastene en total vandring på 4 mm men registrerer ved 2 mm. Så vidt eg forstår betyr det at en kan redusere den totale vandringen på tastene ved å legge inn O-ringer. Som sagt skal ikke tastauret brukes til gaming, så hvilke tastatur er å foretrekke av CHERRY MX-BOARD 3.0 og ILLUMINATED KEYBOARD K740? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Hvilket tastatur man liker er helt forsjellig fra person til person. Du må nesten dra til noen som har slike tastatur å prøve. Folk har lånt min data med K740'en å hatet tastaturet, mens noen har forgudet det. Uansett er det litt kjekt med opplyst tastatur slik begge kandidatene dine er. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå