Knutgrus Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Hei! Laptopen min bruker plutselig konstant 25% cpu-kraft med en prosess som heter "svchost.exe" Fryktelig irriterende når jeg bruker den på batteri. Den roer seg noe om jeg stopper windows update ved "net stop wuauserv" i cmd, i en periode. Om jeg går inn på windows update står det at den prøver å laste ned to oppdateringer, men står stadig fast på 0% (Etter jeg stopper den går prosessorbruk ned til 0 igjen). Er det noen som er kjente med problemet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Er det tilfeldigvis Windows 7 ? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 24. august 2016 Forfatter Del Skrevet 24. august 2016 Er det tilfeldigvis Windows 7 ? Du, jeg husker ikke Det er windows 10 ja, men husker ikke om jeg oppdaterte eller fresh install. Men det var fra windows 8. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Okay. Da har jeg ikke noe umiddelbart klart svar. Men wuauserv i Windows 7 sammen med Microsofts WU servere har vært plaget i lengre tid med heng og høy prosessorbruk hvor det finns løsninger på, Windows 10 / 8.1 har ikke samme problem. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 25. august 2016 Forfatter Del Skrevet 25. august 2016 Okay. Da har jeg ikke noe umiddelbart klart svar. Men wuauserv i Windows 7 sammen med Microsofts WU servere har vært plaget i lengre tid med heng og høy prosessorbruk hvor det finns løsninger på, Windows 10 / 8.1 har ikke samme problem. Takk for info Det ser bedre ut nå. Maskinen klarer nesten ikke å laste ned oppdateringer i windows update selv. Lot den stå i natt og mens jeg var på jobb i dag. Fikk gjennom 1 av 2 oppdateringer. Nå: Laster ned oppdateringer: 0% Får se hvordan det blir utover kvelden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå