RatmFan Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Sitter altfor ofte foran pcen og spiller edderkoppkabal for tiden...... Trenger, som dere kanskje skjønner, et nytt spill og har egentlig mest lyst på et strategispill.... Men så har det seg slik at strategispill kan defineres på flere måter som AOE lignende spill: - Bygge - Utvikle - Knuse, eller full action som i Ghost Recon. Har egentlig denne gang tenkt på noe litt mer strategisk som et spill hvor du må planlegge hver minste detalj, før du kan utføre ditt mål. Noen som har noe morrosamt innenfor den målgruppa å anbefale? Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hva med Warcraft? Eller hvis du er en av de "hardcore" strategifolka: Civillization 3 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 RTS: Warcraft 3, C&C: Generals, Blitzkrieg FPS: Rainbow Six 3 : Raven Shield Lenke til kommentar
Spiffen Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Blitzkrieg er bra Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 stronghold - her må det planlegges om ikke du vil miste for mange tropper når du angriper. Middelalder strategi som er veldig morsom. Commandos 1,2,3 - planlegge, snike, kakke nazier. Robin hood - Commandos klone. Faktisk ganske gøy. Sudden strike 2 - WWII. styr japan, russland, usa, england eller tyskland. Mange vanskelige oppdrag. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 blitzkrieg ble litt ensformig i lengden, men det kan ha noe med at jeg satt å spillte de random missionene lenge Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Kan vel egentlig anbefale Monopoly Tycoon, veldi gøyalt strategispill med en del micromanagement. Går du for dette, pass på å patch til nyeste versjon da dette gir extra spill modus... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 anbefaller at du begynner med enkle først jeg som: risk og axis and allies. sistnevte er faktisk meget bra, og det beste av alt, du kan laste det ned på nettet slik at du ikke trenger gå ut for å kjøpe det. Men tror det koster penger. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ground Control Spillet har virkelig strategi men er i 3D og kanskje litt vanskelig å styre for de fleste, ettersom du har ingen bestemt kameravinkel. Du bygger ingen base men du får bestemte tropper til å klare mission'et med. Kommer snart en 2er åsså Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Å enda er det ingen som har nevnt StarCraft?? Ja ja SC er i hvertfall det aller beste Å en ting til (jeg veit jeg får kjeft for detta) når det gjelder Warcraft 3 så (jeg skal si det snillt) liker jeg det rett og slett ikke (beklager).... Lenke til kommentar
y0-e Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hva med det nye "Empires - Dawn of modern world" (eller noe) Er en slags vidreføring av Empire earth opplegget, har ikke spillet enda, (Elkjøp er så treige) men det skal visst være veldig bra. Du kan laste ned demo på empiresrts.com Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Startopia! Genialt spill med genial humor. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Age of mythology er helt genialt og vis du vil ha ett med mer action Sum of all fears, eller det nye rainbow six (raven shield?) Splinter cell er også ganske strategisk men ikke sånn "ordentlig" i og med at du bare styrer en mann Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Age of mythology er helt genialt og vis du vil ha ett med mer action Sum of all fears, eller det nye rainbow six (raven shield?) Splinter cell er også ganske strategisk men ikke sånn "ordentlig" i og med at du bare styrer en mann Ja, ser frem til Splinter Cell 2......... Genialt spill må jeg si! AOM er greit, men det er litt det AOE opplegget, mer vanespilling enn tenking synes nå jeg da....... Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Hva med det nye "Empires - Dawn of modern world" (eller noe)Er en slags vidreføring av Empire earth opplegget, har ikke spillet enda, (Elkjøp er så treige) men det skal visst være veldig bra. Du kan laste ned demo på empiresrts.com Demoen var kjedelig....sjelden sett en større kopi av Age Of Empires unntatt et Star Wars spill en gang for et par år siden....men det var vel samme producere som ville tjene litt mer penger tenker jeg...... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Spellforce Kommer om to dager, eller noe slikt. Ser konge proft ut. Blanding mellom RPG og Strategi, mest strategi da. Grafikken er det beste jeg har sett på noen strategispill. http://spellforce.jowood.com/ http://www.moo3.at Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 SpellforceKommer om to dager, eller noe slikt. Ser konge proft ut. Blanding mellom RPG og Strategi, mest strategi da. Grafikken er det beste jeg har sett på noen strategispill. http://spellforce.jowood.com/ http://www.moo3.at Nja........... Litt wannabe Warcraft kanskje? Men så nå gøyalt ut det gjorde det........ Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 RA1, RA2 og Starcraft Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 SpellforceKommer om to dager, eller noe slikt. Ser konge proft ut. Blanding mellom RPG og Strategi, mest strategi da. Grafikken er det beste jeg har sett på noen strategispill. http://spellforce.jowood.com/ http://www.moo3.at Nja........... Litt wannabe Warcraft kanskje? Men så nå gøyalt ut det gjorde det........ Hva gjør det til wanabe Warcraft? Rasenne er jo ganske standar Fantasy raser. Ikke noe som er tat etter Warcraft. Heltanne er muligens lit warcraft aktig, men her er de jo mye mer gjennomført. En helt som man kan styre lit RPG aktig (mild RPG riktig nok da) Er jo en hel hæv spells til de da. Grafikken er ulik Warcraft, Spelforce har MYE bedre grafikk. Jeg syntes det ikke er så likt WC3. Har set noen reviwer og de var oppe på 90% og 9/10 ganske bra, trudde egentlig det ikke hadde kommet ut enda, men fant noen rewiver forde Om det hadde vert herming etter WC3 så hadde ikke det gjort så mye heller, det er jo et bra spill. Men jeg ser ikke så mange likheter, annet en at begge bygger på fantasy, og at Spellforce drar det med helter LANGT videre. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) vil anbefale AoM (age of Mythology) Titans og C&C Generals begge gode spill, men god grafikk, holder lenge, mye å gjøre. er perfekte for LAN hvis du er lei av CS! Endret 26. november 2003 av Smidt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå