Gå til innhold

Lefdals prisgaranti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lefdal skal alltid være billigst i kjøpsøyeblikket:

 

Kan du kjøpe et produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner rimeligere innen 30 dager etter at du har handlet hos oss, ta med deg kvittering og dokumentasjon på lavere pris.

Vi betaler deg tilbake hele prisforskjellen + 50% av prisdifferansen.

 

For produkter med abonnement må det være av samme type og med samme bindingstid.

Prisgarantien gjelder i hele Norge.

Prisgarantien gjelder ikke

B-varer.

 

Pcutstyr er vel i Norge.. så du bør få prisgaranti hvis pc'en er helt lik.. uten binding osv.

Lenke til kommentar

Lefdal er ikke bundet til å gi deg prisgaranti mot nettbutikker. De kan om de vil. Men om du tror lefdal gir deg prisgaranti og 50% i tillegg tror jeg du har fått i deg noen ulovlige substanser.

 

Det samme gjelder elkjøp. De er ikke bundet til å gi prisgaranti, men jeg må si at du er tullete om du ikke hadde kjøpt pcen på elkjøp for 500,- (f.eks) mer enn det den koster på nettet. Om elkjøp fører den kan du jo forsøke å deale med dem.

 

Begge butikkene gir deg mulighet til å tegne en genial forsikring på laptoppen forøvrig.

 

Mvh, Kim

Lenke til kommentar

Vi gir deg alltid 30 dagers prisgaranti

 

 

 

Lefdal skal alltid være billigst i kjøpsøyeblikket:

 

Kan du kjøpe et produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner rimeligere innen 30 dager etter at du har handlet hos oss, ta med deg kvittering og dokumentasjon på lavere pris.

Vi betaler deg tilbake hele prisforskjellen + 50% av prisdifferansen.

 

For produkter med abonnement må det være av samme type og med samme bindingstid.

Prisgarantien gjelder i hele Norge.

Prisgarantien gjelder ikke

B-varer.

 

 

ref: lefdal.com

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kan bekrefte at prisgarantien til Lefdal også gjelder for nettbutikker so moppererer i Norge. Fattern kjøpte et Panasonic DV kamera på Lefdal i Sandvika for ca to måneder siden. Jeg skrev ut siden fra Komplett, som solgte kameraet ca 1500,- under Lefdal sin pris.

 

Hadde nemmelig lurt på dette i lengere tid selv, så jeg tenkte at dette ville være artig å prøve.

 

Fattern tok dette med til Lefdal, og fikk igjen 150% av differansen, uten diskusjoner.

 

Husk, for all del, kjøp gjenstanden først, be om prisgaranti etter at du har kjøpt og betalt. hvis du f. eks nevner dette før kjøpet, så matcher de prisen, og dermed får du varen billig, men du "tjener" ikke noe på det.

 

Noen over her nevner at Elkjøp også har prisgaranti. Det har de ikke. De hadde dette for noen år siden, men gikk så over til 30 dagers full returrett uten spm.

 

Løp og kjøp:o)

Lenke til kommentar

Man skal være 110% sikker på at produktet er NØYAKTIG det samme. Dersom det følger med en manual ekstra eller en USB-kabel ekstra med Lefdal-maskinen blir ikke dette betraktet som samme produkt, og du kan heller ikke påberope deg retten til prisgaranti.

HP/Sony og andre firmaer selger ett produkt til Elkjøp og ett til Lefdal - i utgangspunktet akkurat samme spec og funksjoner, men med et varenummer som er f.eks HP600-PCE hos Elkjøp og HP600-PCL hos Lefdal. Du har ikke krav på prisgaranti på disse, da de blir betraktet som forskjellige produkt - selv om sannheten er noe annet.

 

Vær OBS! Og de på Lefdal vet nok hva de gjør - sitter nok noen guruer hos de og surfer etter priser på akkurat den varen de selger.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte laptop på lefdal i sommer, og to uker senere lå den samme laptopen ute på elkjop.no tusen kr billigere. Jeg skreiv ut sida, og skrev et fint brev og sendte det til lefdal sammen med kvitteringen. 4 dager etterpå var 1500 inne på konto, og kvitteringa tilbake. Så det funker ja

 

jacob

Lenke til kommentar

Prisgarantien fungerer den- og den fungerer også mot nettbutikker, husk å beregn frakt og postens gebyrer med i prisen når du handler en pc på nettbutikk.

 

Og det som er viktig å huske er at prisgarantien gjelder først fra du har KJØPT/HANDLET den, du kan ikke kreve prisgaranti før du har kjøpt.

 

Det var en som sa at det måtte være akkurat vare nr. det stemmer ikke, det står klart og tydlig i brosjyren at det må være tilsvarende merke med tilsvarende spesifikasjoner. (det gjelder også vekt og dimensjoner).

Endret av coban
Lenke til kommentar

lefdal sin gjelder nettbutikker. Har enda å oppleve tull med navn forskjeller, så lenge speksene er de samme. Samme gjelder mobiler

 

 

Noen har tulet litt med Elkjøp her. De har faktisk samme premisser som Lefdal, bortsett fra at varen må ligge i nettb butikken deres for at de skal matche prisen på nettbutikker. De har 100% pris garanti og 30 dagers returrett

Lenke til kommentar
kanskje en tar feil her, men selger ikke lefdal sin med dvd+ brenner, mens pcutstyr har dvd\cdrw brenner

Stemmer det! Jeg så ikke det i farten. Linken jeg har laget i første post vil derfor ikke gjelde for å benytte seg av prisgarantien - dersom det er riktig at lefdal har DVD-brenner i maskinen dem selger.

 

Tok en tlf til lefdal for å sjekke om prisgarantien gjaldt nettbutikker, det gjør den!

Lenke til kommentar

Trodde Lefdal og Elkjøp var eid av samme engelske selskap, vet at begge selskapene var eid av Bjarman, Tidemansen + flere, men selskapet/ene ble solgt

ca år 2000. Husker ikke navnet på selskapet.

I praksis så var/er disse to selskapene ett selskap med veldig små forskjeller.

Prisgarantien skal gjelde for begge selskaper.

Lenke til kommentar
Er det noen der ute som vet om Lefdals prisgaranti også gjelder nettbutikker? Ser at Lefdal.com har lagt inn Fujitsu Siemens M7400 til 15495kr, Pcutstyr.no selger den til 13230kr. Er det mulig for meg å bruke Lefdals prisgaranti til å få differansen + 50% tilbake, selv om denne prisen er fra en nettbutikk? Noen der ute som har prøvd??

Denne finnes i flere utgaver som varierer fra ca. 13500,- til 16 000,- , Leftal har sikkert den billigste utgaven.

Lenke til kommentar

Mulig lefdal har forandret på garantien sin siden sist jeg sjekket, noen her har tydeligvis ringt og spurt og det er jo flott at de også har garanti mot nettbutikker.

 

 

For å oppklare selskapsstrukturen er elkjøp/lefdal eid av Dixons Plc. ( altså et britisk selskap). Er en Dixons butikk her jeg bor i england, men prisene er ikke noe bedre enn elkjøp :p

 

 

Elkjøp har prisgaranti, og ingen selgerne er så dumme at de ikke gir deg nettbutikk + frakt etc eller komplett.no's butikkpriser. Ta med utskrift.

 

Tror lefdal selgerne er like lure, og slipper på den måten 150% garantien sin om du tar det opp med dem på forhånd.

 

 

Ang hjemforsikringer som erstatning for trygghetsforsikringen du får kjøpt på elkjøp/lefdal er det vissvass at de fleste er dekket av den. Ja KLART du er dekket mot tyveri av laptoppen så lenge den er hjemme. Det er _IKKE_ klart om du er dekket av mist i bakken / cola i tastaturet - eller bare at harddisken svikter etter 2 år (toshiba har 2 års garanti f.eks, forsikring er 3 (ikke bland inn reklamasjon det suger i forhold til forsikring)). Som en annen påpekte er det som oftest en egenandel, vanligvis mellom 3 og 6000 (ved f.eks lynskade). Det er som oftest også verditap på husforsikringer.

 

 

Har jeg en T40p med trygghetsforsikring? Ja det har jeg. Hvorfor har jeg det? Fordi jeg ikke vil at investering til over 22 000 skal gå til ****** fordi jeg er sløv med et glass cola eller uheldig og knuser en skjerm. Hadde jeg hatt den samme forsikringen på en laptop til 10 000? Ja, det hadde jeg. Fordi jeg ikke er interessert i at en investering til 10 000 går til ****** heller. Folk trenger å våkne opp når det gjelder forsikring. ;)

 

oh, vel, tilbake til bevisstløsheten.

 

Kim

 

PS: Sensur av ord som h e l v e t e er virkelig barnslig. Det er ikke engang et banneord. Er det i det hele tatt noen her om tar seg nær av det eller lignende ord?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...