Gå til innhold

Bevepnet Politi tvinger Muslimsk kvinne til å lette på bekledningen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun litt lite sympatiske nye blonde "stjerneskuddet" til FRP, Aina Stenersen, ja. Hun som er kjempe opptatt av å bekjempe religiøse overgrep og verne om den flerkulturelle kvinnen.. eller er dette bare ett påskudd for å gjøre Norge minst mulig attraktivt for muslimer?

Jeg tror ikke hun er bedre eller mer reflektert enn at hun ikke liker utlendinger og at hun politisk er mørkere enn marineblå.. og dermed noe vi skal få slite med som en polariserende skikkelse i norsk politikk til langt inn i fremtiden.

Hun hiver seg selvfølgelig på her med en gang, i populismens ånd:

Lederen for Fremskrittspartiet i Oslo, Aina Stenersen, ber Frp programfeste at det skal være forbudt å bade med burkini.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det mest ironiske med saken er vel at den har klarest parallell til land som Afghanistan, Iran og Saudi-Arabia, hvor kvinner får påpakk av politiet for ikke å gå tildekket. Slik sett symboliserer den at ekstremisme ofte manifesterer seg på svært liknende måter, selv om bakgrunn og påskudd er forskjellig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det mest ironiske med saken er vel at den har klarest parallell til land som Afghanistan, Iran og Saudi-Arabia, hvor kvinner får påpakk av politiet for ikke å gå tildekket. Slik sett symboliserer den at ekstremisme ofte manifesterer seg på svært liknende måter, selv om bakgrunn og påskudd er forskjellig.

Man møter seg selv i døra så veldig ja. Denne døra her må bare låses og nøkkel kastes, snakker om sosialliberal blindvei.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da har de tatt til fornuften og fjernet forbudet.

Men i alle dager, de innførte dette før de fant ut om det hele var lovlig? Var det unntakstilstand i Frankrike når forbudet ble trumfet igjennom eller har lovens voktere brutt loven her?

Du forutsetter her at domstoler er enig med seg selv og forvalter et klart og tydelig regelverk, det gjør de nødvendigvis ikke. AtW

Lenke til kommentar

Det komiske er jo at disse kommer fra land der moralpolitiet passer på at de er kledd etter loven, men når det samme skjer dit de flytter så er det fullt hysteri.

Det finnes så mange hyklere at jeg får vondt.

Joda, men mange av disse kom jo nettopp hit fordi man lever i trua at våre Europeiske samfunn nettopp er frie og liberale og at de kan leve livet sitt i fred her uten autoritær innblanding inn i det private.  Det er jo nettopp overformynderi som dette som gjør at vi kritiserer og forkaster slike samfunnsnormene som håndheves i disse religiøse totalitære styrene i midtøsten, vi kan da ikke nå begynne å ta etter disse? Det er så man nesten kunne fått inntrykk av at det var fascistene som vant krigen, denne typen frihetsberøvelse hadde vel vært en naturlig følge av akkurat det.

Om vi tillater oss å hoppe på denne type slippery slopes så ender vi altså opp som de samme type trangsynte frihetsberøvende rasshøl som vi prøver å få bukt med, og med det så lurer jeg fælt på hvem som da tilslutt skal redde oss alle..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne synes jeg var på kornet :)

Gamle, halvfeite menn som bader nakne synes burkini er ekkelt

"70 prosent mener kvinner skal få kle seg i hva de vil, men at dette ikke kan gjelde muslimske kvinner fordi man ikke kan vite om de har kledd på seg frivillig. 65 prosent av disse mener også at man bør frata muslimske kvinner stemmeretten av samme grunn."

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"70 prosent mener kvinner skal få kle seg i hva de vil, men at dette ikke kan gjelde muslimske kvinner fordi man ikke kan vite om de har kledd på seg frivillig. 65 prosent av disse mener også at man bør frata muslimske kvinner stemmeretten av samme grunn."

Frata muslimske kvinners stemmerett pga at de stemmer det gubben vil? Jeg ville heller fratatt mennenes stemmerett da de ikke kan bli med inn i valgbåsen og kvinnen kan dermed stemme hva de vil. Det viser også at man er imot mennenes kontroll mye bedre enn hvis kvinner minster stemmeretten :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne synes jeg var på kornet :)

Gamle, halvfeite menn som bader nakne synes burkini er ekkelt

Haha syntes jeg ser Rolf på 64 som godt over middagshøyden velter seg rundt på brygga med skråblikk på den unge damen med badedrakt +, mumlende av ukvemsord noe i retning av, "men i svarte negern, nå skal vi altså faen ikke kunne se brøa på jentene på min datters alder her engang lenger nå....."

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt skjønt saken som har pågått. Er det sånn at land rundt i Europa forbyr folk å ha på seg klær på stranda, fordi de kanskje kan skjule en bombe, et våpen etc.?

Nei, logikken er visst følgende: Siden burkini i utgangspunktet er et produkt av kvinneundertrykkende religiøse dogmer, og mange muslimske kvinner er påbudt av moralpolitiet i sin omgangskrets å bruke det, vil politikerne bekjempe denne undertrykkingen med å gjøre det forbudt for alle.

Ikke bare er det prinsipielt forkastelig fordi man prøver å bekjempe et autoritært onde med et minst like stort autoritært onde, men jeg kan heller ikke skjønne at det skal gjøre situasjonen noe bedre i praksis. Snarere tvert imot. Det vil skape et større fiendebilde mellom den franske stat og konservative muslimer, det vil gjøre at mange kvinner blir tvunget til å holde seg hjemme, og det vil føre til absurde saker som den som er linket til i førsteposten her.

Oi sann, virkelig? Enig at dette er forkastelig.

Lenke til kommentar

Jeg har blandede følelser om et forbud. Altså - det er flott at vi har prinsipper. Men på den annen side så er det toleransen og prinsippene som kommer til å føre til at sivilisasjonen går under og inn i en ny mørk middelalder.

Kanskje demokratiet har utspilt sin rolle? Kanskje mennesker flest ikke er intelligente og fremsynte nok til å kunne styre seg selv?

Lenke til kommentar

Jeg har blandede følelser om et forbud. Altså - det er flott at vi har prinsipper. Men på den annen side så er det toleransen og prinsippene som kommer til å føre til at sivilisasjonen går under og inn i en ny mørk middelalder.

Kanskje demokratiet har utspilt sin rolle? Kanskje mennesker flest ikke er intelligente og fremsynte nok til å kunne styre seg selv?

Bare noen mennesker er inteligente nok. Synd at vi mennesker generelt sett er for dumme til å finne dem. En såkalt catch 22.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fan av hijaber, burkaer eller niqaber, men forbud er ikke veien å gå. Da er vi ikke noe bedre. Dessuten er det jo helt på trynet at man ikke skal kunne bade påkledd. Det fins jo folk med hudsykdommer og lignende som sikkert gjerne vil kunne bade, men må bade med heldekkende plagg, for eksempel,

Veien å gå er å dyrke og løfte opp de muslimske kvinnene som selv tar initiativ mot denne kulturen. Det er flere av disse, og det er en god gjeng som i en pågående debatt i norsk offentlighet har blitt kalt for "de skamløse minoritetsjentene". Vet ikke om dere har fått med dere dem?

• Liker 1
Lenke til kommentar

ae77e78f9239ee7fb2bc8885e8a86928.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det finnes ikke noe god begrunnelse for et slikt forslag. I niqab-saken/skole eksisterer det i det minste et noenlunde forstålig argument (ikke tildekke ansiktet) mens det med Burkini-forbud ikke finnes saklig grunn.

Norge har tusenvis av kilometer kystlinje, inkl. holmer og skjær. At man ikke skal kunne ta seg en dukkert iført denne typen badetøy, faller på sin egen urimelighet.

Virker som enkelte koker ihop diverse "forbud"  bare for forbudets egen skyld.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe god begrunnelse for et slikt forslag. I niqab-saken/skole eksisterer det i det minste et noenlunde forstålig argument (ikke tildekke ansiktet) mens det med Burkini-forbud ikke finnes saklig grunn.

Norge har tusenvis av kilometer kystlinje, inkl. holmer og skjær. At man ikke skal kunne ta seg en dukkert iført denne typen badetøy, faller på sin egen urimelighet.

Virker som enkelte koker ihop diverse "forbud"  bare for forbudets egen skyld.

FRP vil bare ha flest mulig stemmer de, litt uavhengig av hvilken retning de må snu politisk for å få kloa i dem.

De klarte jo akkurat det kunstykket å ikke si seg enig med Agenda`s (integreringsutvalgets) tanke om Niqab forbud i skole og offentlige stillinger, men er helt for fascismen det er å la politimyndigheter håndheve en tvang om at voksne menneskers må kle av seg badedrakten (eller burkini om du vil) på offentlige strender. Beats me....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...