Skatteflyktning Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) https://www.theguardian.com/world/2016/aug/24/french-police-make-woman-remove-burkini-on-nice-beach Norge neste? Endret 24. august 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Politiet gjør bare jobben sin, stakkars folk. De kommer til å bli forhatt uten at det er deres egen skyld. POLITIKERE FTW!!! 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Politiet gjør bare jobben sin, stakkars folk. De kommer til å bli forhatt uten at det er deres egen skyld. POLITIKERE FTW!!! Forhatt av hvem.. andre muslimer? "A witness to the scene, Mathilde Cousin, confirmed the incident. “The saddest thing was that people were shouting ‘go home’, some were applauding the police" Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Hadde det vært mindre alvorlig om politiet ikke var bevæpnet siden du nevner det som trådtittel? Politiet i Frankriket bærer våpen slik loven deres tilsier. Akkurat som at loven tilsier at man ikke kan ha på seg burkini på stranden. 4 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Norge neste? Håper det 6 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Jeg har ikke helt skjønt saken som har pågått. Er det sånn at land rundt i Europa forbyr folk å ha på seg klær på stranda, fordi de kanskje kan skjule en bombe, et våpen etc.? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Norge neste? Håper det Det håper jeg også. Hvorfor skal kvinner på norske strender få lov til å gå med topp når alle de andre på stranda går toppløse? Den særegne påkledningskulturen vi har for kvinner her i landet er forkastelig. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Politiet gjør bare jobben sin, stakkars folk. De kommer til å bli forhatt uten at det er deres egen skyld. POLITIKERE FTW!!! Forhatt av hvem.. andre muslimer? "A witness to the scene, Mathilde Cousin, confirmed the incident. “The saddest thing was that people were shouting ‘go home’, some were applauding the police" Politiet, av muslimer ja, som gjør at forholdet mellom "oss og dem" blir verre. Det er lite hensiktsmessig. Må også huske på at de som går på stranda antagelig ikke er de mest konservative. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Jeg har ikke helt skjønt saken som har pågått. Er det sånn at land rundt i Europa forbyr folk å ha på seg klær på stranda, fordi de kanskje kan skjule en bombe, et våpen etc.? Nei, logikken er visst følgende: Siden burkini i utgangspunktet er et produkt av kvinneundertrykkende religiøse dogmer, og mange muslimske kvinner er påbudt av moralpolitiet i sin omgangskrets å bruke det, vil politikerne bekjempe denne undertrykkingen med å gjøre det forbudt for alle. Ikke bare er det prinsipielt forkastelig fordi man prøver å bekjempe et autoritært onde med et minst like stort autoritært onde, men jeg kan heller ikke skjønne at det skal gjøre situasjonen noe bedre i praksis. Snarere tvert imot. Det vil skape et større fiendebilde mellom den franske stat og konservative muslimer, det vil gjøre at mange kvinner blir tvunget til å holde seg hjemme, og det vil føre til absurde saker som den som er linket til i førsteposten her. Endret 24. august 2016 av Husam 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Up next; Konsentrasjonsleir! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Genialt... synd de ikke har forbydd hele den forkastelige ideologien. 7 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Skjønner vel tegninga her, men oversett gjerne om du kan Er det en Charlie Hebdo tegning? Endret 24. august 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Norge neste? Håper det Det håper jeg også. Hvorfor skal kvinner på norske strender få lov til å gå med topp når alle de andre på stranda går toppløse? Den særegne påkledningskulturen vi har for kvinner her i landet er forkastelig. Stemmer, på nudiststrender får man ikke gå med topp. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Jeg er hundre prosent enig i forslaget som ble satt fram av norske politikere her nylig om forbud mot niqab i barneskolen. Det går på å få stoppet religiøse overgrep mot barn noe som det heldigvis etterhvert er bred politisk enighet om i Norge som ellers i vesten. Det gikk til ett punkt hvor man ikke lenger kunne tillate seg å bare stå å se på hjernevasken som fant sted som vi alle nå vet er destruktivt og polariserende. Dette derimot er noe ganske annet. Her bruker man altså politiets autoritet til å diktere og ikke minst håndheve hva voksne folk skal ha på seg/ikke ha på seg på offentlig sted, noe som minner skummelt mye om den samme totalitære ideologien de her snubler i retning av mageplask i forsøk på å få stoppet. At man ikke ser at dette bærer galt av sted eller paradokset i at de franske "frihetskjemperne" her bruker fiendens virkemidler og i det store og hele med det undergraver eget standpunkt, er ganske enkelt utrolig. Endret 24. august 2016 av Thoto79 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Skjønner vel tegninga her, men oversett gjerne om du kan Er det en Charlie Hebdo tegning? Min skolefransk er glemt for 40 år siden, men mennene sier "Du skal kle deg slik, og ikke på noen annen måte!", og kvinnen tenker "Og hva med min mening om det hele?" Underteksten sier "Kvinners 'frie valg': Det er mennenes". Geir 4 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Skjønner vel tegninga her, men oversett gjerne om du kan Er det en Charlie Hebdo tegning? Min skolefransk er glemt for 40 år siden, men mennene sier "Du skal kle deg slik, og ikke på noen annen måte!", og kvinnen tenker "Og hva med min mening om det hele?" Underteksten sier "Kvinners 'frie valg': Det er mennenes". Geir Hehehe takk Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Norge neste? Håper det Det håper jeg også. Hvorfor skal kvinner på norske strender få lov til å gå med topp når alle de andre på stranda går toppløse? Den særegne påkledningskulturen vi har for kvinner her i landet er forkastelig. Stemmer, på nudiststrender får man ikke gå med topp. Får man ikke? Trodde ikke det var ulovlig. AtW 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. august 2016 Forfatter Del Skrevet 24. august 2016 Jeg er hundre prosent enig i forslaget som ble satt fram av norske politikere her nylig om forbud mot niqab i barneskolen. Det går på å få stoppet religiøse overgrep mot barn noe som det heldigvis etterhvert er bred politisk enighet om i Norge som ellers i vesten. Det gikk til ett punkt hvor man ikke lenger kunne tillate seg å bare stå å se på hjernevasken som fant sted som vi alle nå vet er destruktivt og polariserende. Dette derimot er noe ganske annet. Her bruker man altså politiets autoritet til å diktere og ikke minst håndheve hva voksne folk skal ha på seg/ikke ha på seg på offentlig sted, noe som minner skummelt mye om den samme totalitære ideologien de her snubler i retning av mageplask i forsøk på å få stoppet. At man ikke ser at dette bærer galt av sted eller paradokset i at de franske "frihetskjemperne" her bruker fiendens virkemidler og i det store og hele med det undergraver eget standpunkt, er ganske enkelt utrolig. Ikke så utrolig som at du ser ut til å støtte dette i Norge, men beskriver det som totalitært i utlandet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå