tobleronee Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Jess, lurte på om noen der ute ville dele litt erfarfing så får jeg forhåpentligvis fikse min splitter nye pc. Har bygd en fin liten rigg, alt fungerte vel og jeg var strålende fornøyd. alle vifter vifta og ifølge CAM, som måler en del info om pc, så var temperaturene helt normale. I dag da jeg satt og jobbet med et 3D program, skrudde systemet seg plutselig av. ingen forvarsler. Det var da heller ikke mulig å skru den på igjen. Det er intrigert led lys I hovedkortet som lyser, så det er i alle fall strøm til hovedkortet?. Det er også et lite rødt lys rett til høyre for cpu som lyser. Ikke et godt tegn. fant ikke helt ut av hva det betydde og manualen var ikke til hjelp. skal prøve å google litt mer for å finne ut av betydningen. Tar jeg ut strømmen og inn igjen virker alt som normalt, men når jeg trykker on knappen kommer det et liten elektrisk klik og det røde led lyse skrur seg på. Ingen vifter går og alt er dødt uten om led lysene på hovedkortet. Det jeg tenker er feil er enten cpu kjøleren, cpuen eller psu. men kan forsåvidt være hovedkortet som også ikke fungerer. Hva jeg har gjort foreløpig: -Skrudd systemet av og på. -tatt ut og inn hovedkort batteriet -ventet litt over 1 time og prøvd igjen å starte systemet. OS: Windows 10 64 bit Hovedkort: Asus x99 a-II Cpu: Intel Core i7-5820K, Socket-LGA2011-3 Gpu: Msi GTX 1070 Psu: EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W PSU cpu kjøler: Corsair Hydro Series H105 CPU Kjøler Hardsik/ssd: Samsung 850 EVO 500 GB/ Seagate barracuda 1T. Ram: HyperX Fury 2666MHz 32GB (4x8GB) Er ingen ekspert bygger så ingen spørsmål eller mulige løsninger er for dumme. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Jeg ville begynt med å gå over alle kabler og komponenter - ta dem ut og inn. Du kan også forsøke å ta ut komponenter du ikke trenger - f.eks SSD, HDD, minnebrikker (behold 1, bytt på hvilken du bruker og hvilken slot den står i). Skjermkortet må stå i siden du er på X99. Hvis det fortsatt ikke fungerer da må du begynne å gå på øvrige komponenter. Jeg tipper PSU eller HK her. Endret 24. august 2016 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 24. august 2016 Forfatter Del Skrevet 24. august 2016 Her er det vid av det røde lyse jeg nevnte https://youtu.be/vtryze0LNaQ <iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/vtryze0LNaQ"frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Ja Kyrre, tenkte jeg skulle begynne å ta ut alle ledninger og se om det hjelper. Ikke noe jeg gleder meg til da kabinette er veldig trangt å lite. brukte nok tid til å få plass til alle ledninger. but but. Kabinett er Corsair 400c Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Bare plukk alt ut da? Sett hovedkortet på hovedkortesken og lag en simpel benchtable. Det er jo mye enklere ifm feilsøking - trenger ikke kassa. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Kommer det noen Q-Codes? Fant noen som hadde samma problem bare på engelsk https://linustechtips.com/main/topic/635570-asus-x99-a-ii-help-red-light-on-motherboard/ Det blir nok å bytte HK og det er tydeligvis en mulighet for at CPU'en har blitt dratt med i dragsuget. Ikke vet jeg men det var det eneste jeg kom over i farta og jeg tror det lyset er alvorlig. 1 Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 24. august 2016 Forfatter Del Skrevet 24. august 2016 Kommer det noen Q-Codes? Fant noen som hadde samma problem bare på engelsk https://linustechtips.com/main/topic/635570-asus-x99-a-ii-help-red-light-on-motherboard/ Det blir nok å bytte HK og det er tydeligvis en mulighet for at CPU'en har blitt dratt med i dragsuget. Ikke vet jeg men det var det eneste jeg kom over i farta og jeg tror det lyset er alvorlig. a damn, det virket skummelt likt mitt problem. og nei det er ingen Q-Codes. Da var bra at jeg bestemte meg I går for å kaste alt av emballasjen......... og gi bort den gamle pc med evt reservedeler......... Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Sorry men Jeg sparer emballasjen i et par år, har lært leksa mi og nå lærte du din. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Trenger jo ikke emballasje hvis den dauer på dette viset da. Send det i retur pakket i pizzaesker og be dem ordne opp 1 Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Rød CPU led = Feil på enten hovedkort / Eller død prossesor . hadde en helt lik sak for noen uker siden hvor der var det prossesor som hadde kvelda 1 Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 24. august 2016 Forfatter Del Skrevet 24. august 2016 Jeg var så fornøyd med at alt hadde godt så smooth med riggen. jinxa meg selv der altså. Hva tenker dere, burde jeg sende inn hovedkorte og cpu? kommer sikkert til å ta noen uker. for håpe Komplett er raske da jeg var midt i et viktig film project. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Jeg var så fornøyd med at alt hadde godt så smooth med riggen. jinxa meg selv der altså. Hva tenker dere, burde jeg sende inn hovedkorte og cpu? kommer sikkert til å ta noen uker. for håpe Komplett er raske da jeg var midt i et viktig film project. Send inn begge . Det gjorde jeg Ps. Er det fra komplett det kommer fra ? Edit igjen lese mer ja . Komplett er raske med sånt max 10 dager Endret 24. august 2016 av Zisum Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 24. august 2016 Forfatter Del Skrevet 24. august 2016 Jeg var så fornøyd med at alt hadde godt så smooth med riggen. jinxa meg selv der altså. Hva tenker dere, burde jeg sende inn hovedkorte og cpu? kommer sikkert til å ta noen uker. for håpe Komplett er raske da jeg var midt i et viktig film project. Send inn begge . Det gjorde jeg Ps. Er det fra komplett det kommer fra ? Edit igjen lese mer ja . Komplett er raske med sånt max 10 dager Ja valgte å kjøpe alt gjennom komplett da de er meget flinke med levering og kundeservice. 10 dager burde gå fint. Og ja slik går no dagan, kjipt men ikke noe jeg kan gjøre med det. Håper bare det ikke skjer igjen. ser jo at folk har hatt det eksakt samme problemet som meg med dette hovedkortet. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Du hadde ikke tilfeldigvis BIOS 0601 inne ? Den lagde del krøll når jeg overklokka på asus strix x99 og det er så si dem samme hovedkorta Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Jeg var så fornøyd med at alt hadde godt så smooth med riggen. jinxa meg selv der altså. Hva tenker dere, burde jeg sende inn hovedkorte og cpu? kommer sikkert til å ta noen uker. for håpe Komplett er raske da jeg var midt i et viktig film project. De bruker relativt kort tid etter min erfaring hvertfall. Mellom 2-3 dager etter de har fått det og de nye delene blir sendt typ samme dag hvis det er defekt. Max 10 dager som den søte damen skriver. Er du heldig så har du nytt innen en uke (5 dager). Edit; En uke inkluderer frakttiden. Endret 24. august 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Facepalm hvis man sender tilbake noe og det ikke er ødelagt.. Lenke til kommentar
tobleronee Skrevet 11. september 2016 Forfatter Del Skrevet 11. september 2016 Oppdatering: sendte in både cpu og MB, men bare MB som var ødelagt. så da fikk jeg reklamasjon, som var ganske greit. Cpu var vist helt fin så der ble det litt facepalm. De var tomme for Asus x99 II på komplett så jeg fikk penger tilbake. valgte og kjøpe det samme på nytt da det kommer på lager I morgen, så får håpe det ikke blir noe problemer denne ganger. jeg har dog lært og skal beholde emballasjen i noen måneder framover. Var ikke så lettvint å få tak i sånn antistatisk papir som jeg hadde trodd. heldig som hadde en far som jobbet for IBM der det ligger slengt i gangene;) Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Bra det løste seg da 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå