Gå til innhold

Deaktivere Defender etter nyeste oppdatering?

Anbefalte innlegg

Hei!

Installerte nyeste oppdatering av Windows 10, og nå viser det seg at Windows Defender er mye hardere å deaktivere. Alt som tidligere har gått fungerer ikke lenger, og Defender har selv tatt ansvar for å deaktivere Avast... selvsagt uten å spørre.

Tips?

Det er like før jeg konverterer til Linux på heltid på laptopen, for de har trådt over en grense nå føler jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om du installere en oppdatert utgave av Avast!

Windows 10 blokkerer programmer som har 'gått ut på dato' og som ikke lenger er 100% kompatible med Windows 10.

(Og Avast! har fått litt pepper i det siste på grunn av sin 'Man in the Middle'-teknikk for å sjekke nedlastet materiale over SSL, så kanskje det har kommet en oppdatering for å fikse det?)

Windows 10 har et API som 3.parts anti-malware programmer kan benytte, så Defender og f.eks. Avast! kan eksistere på samme PC uten å tråkke i beina på hverandre. Hvorvidt det skal være nødvendig å 'deaktivere' Defender manuelt, det aner jeg ikke. Men det foresvever meg å være et håpløst foretagende å hele tiden skulle drive å 'jobbe mot Windows', med tanke på den hyppige oppdateringsmodellen som Microsoft nå bruker. Så fort du bygger opp "ditt Windows", så kommer det en oppdatering som river det ned igjen. Hvis du ikke klarer å 'tilpasse deg', så er det vel bare Linux eller *BSD igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...