Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

DAB radio har fått vesentlig dårligere signal etter frontruteskifte

U1ven

Anbefalte innlegg

Radioen, som står i en gammel Audi ble montert før jeg selv ble eier av bilen, så jeg har liten til ingen kunnskap om montering o.l. Ønsker tips til hva som kan forårsake dårligere signal og hvordan jeg kan løse problemet.

Eventuelle oppklaringer:

Med dårligere signal mener jeg at radioen ikke tar inn signaler på veier som den gjorde tidligere, bor i Trondheim. På vei til jobb kan jeg ha hatt 100% dekning tidligere, men kun 70% etter.

Antenna (delen som er gjennomsiktig som her) er nå festet med teip, men var tidligere limt på. Har en av de boksene innvendig på bilen (som på bildet), men også en annen svart boks utvendig som jeg ikke vet hva er like ved antenna (noob).

Hvis nødvendig kan jeg fikse bilder!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis er antenna dårligere montert, fått seg en knekk eller så har den nye ruta andre egenskaper som gjør vindusmonterte antenner til ett dårlig alternativ. Du kan prøve med ny antenne for eks. Koster 200-300 kr men da må du og koble denne til radioen(og strekke kabel).

Disse antennene er ikke laget for å demonteres og kan fort ta skade av det. De som byttet rute burde og ha skaffet ny antenne :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Disse antennene jordes i vinduskarmen. Ta av plastdekselet på a stolpen og sjekk om jordingen er festet til metallet. Er det en Pioneer spiller skal antennen ha strøm. Sjekk innstillingen på radioen.

Både antenne tråden og jordingen kan være dratt løst inne i selve boksen og da må antennen byttes.

Jeg ville byttet uansett da jeg ikke kan fordra biler reparert med teip :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...