Gå til innhold

Hvorfor stemmer ikke flere på Liberalistene / DLF?


Anbefalte innlegg

 

Ja, vise litt patriotisme for Norge og den norske stat og med det vise lojalitet til ditt eget folk. Dette hørtes sikkert litt pompøst ut men jeg føler det nå ihvertfall slik, og det helt uten at jeg hadde satt nordmenn over andre folk av den grunn. :)

Da kan jo du få gå i tog og hylle staten med din patriotrisme om du vil det, så kan vi andre få slippe. :)

 

 

Haha, eneste toget jeg går i er marihuana marsjen, men kan gjerne vifte med noen norske flagg der også, aldri feil det spør du meg;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Troen på Staten er litt som troen på disse glinsende beina

Sosialdemokratiet er også en illusjon, selvfølgelig. I virkeligheten er det bare malt noen hvite streker på lårene. Dette illustrerer utfordringen på et dypere plan: Vi får øye på det vi på forhånd er "primet" til å se. Bevisstheten fokuserer på det den forventer å finne, og går dermed glipp av viktige realiteter. Gjennom skolens og sosialdemokratiets "oppdragelse" blir det dannet "akseptable" tankebaner som dytter folk i "riktig" retning. Sosialdemokratene ser glinsende lår der det bare er et par striper hvitmaling.

 

 

Skal ikke skryte på meg at jeg ser noen parallell mellom glatte glinsende lår og den norske stat, but what ever floats your boat ;)

 

 

Ahhhh, så var det altså bare hårete beikfeite lår i bånn der med en dæsj korrekturlakk (forhåpentligvis) altså. Kan nok ikke kreve at vi skjønner oss på alle disse gåtene deres her hele da`n ;)

Lenke til kommentar

 

Troen på Staten er litt som troen på disse glinsende beina

Ahhhh, så var det altså bare hårete beikfeite lår i bånn der med en dæsj korrekturlakk (forhåpentligvis) altså. Kan nok ikke kreve at vi skjønner oss på alle disse gåtene deres her hele da`n ;)

Nå, som du har sett virkeligheten, prøv å se om du klarer å se de glinsende beina igjen når du titter på bildet. ;)

 

Forstår du nå mitt utsagn over?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Ja, vise litt patriotisme for Norge og den norske stat og med det vise lojalitet til ditt eget folk. Dette hørtes sikkert litt pompøst ut men jeg føler det nå ihvertfall slik, og det helt uten at jeg hadde satt nordmenn over andre folk av den grunn. :)

 

 

Beklager. Staten er til for folket, ikke omvendt. Vi ansetter dem, og de får gjøre seg fortjent til vår tillit.

 

Og hvorfor skal jeg gå omveien om staten for å vise lojalitet? "Mitt eget folk", hva er det: TV-tigger Jan Hanevold? Sylvi Listhaug? Politikerne som vedtok å bombe Libya? Hvorfor skal jeg være "lojal" overfor slike folk? Bør ikke min lojalitet være forbeholdt folk som fortjener den?

 

Hvordan i all verden viser man patriotisme for staten?

 

Geir :)

 

 

Staten er folket, ingen motsetninger her. Aldri bit på Skatteflyktningens vranglære om at vi er i krig mot oss selv på en eller annen finurlig og søkt måte noe som jo selvfølgelig er ett falske og oppkonstruerte fiendenskap. Alt for å slippe skatt, meg, meg også meg tilslutt liksom ;)

 

Og hvordan man viser patriotisme for være opp til hver enkelt, men først og fremst står det på villighet til å betale sin fair share av skatt, gjerne fullføre verneplikt og kanskje ett verv eller to slik som meddommer eller liknende. Er ikke verre enn det, one big happy family ;)

Lenke til kommentar

 

 

Troen på Staten er litt som troen på disse glinsende beina

Ahhhh, så var det altså bare hårete beikfeite lår i bånn der med en dæsj korrekturlakk (forhåpentligvis) altså. Kan nok ikke kreve at vi skjønner oss på alle disse gåtene deres her hele da`n ;)

Nå, som du har sett virkeligheten, prøv å se om du klarer å se de glinsende beina igjen når du titter på bildet. ;)

 

Forstår du nå mitt utsagn over?

 

 

Jeg forstår men sier meg ikke enig, staten er ingen gris noen har smurt leppestift på. Den er hva vi er (forhåpentlig ikke griser) og gjør den til å være, verken mer eller mindre. Dere skaper ett mysterium av noe fint lite mystisk her :)

Lenke til kommentar

Staten er folket, ingen motsetninger her. 

 

Skummel. Hvis det ikke er noen motsetninger mellom stat og folk, hvorfor går vi til valg? Og når valget er over, og staten viser seg å gjøre ting folk er uenig i, er staten fortsatt folket? Er den mer "folket" med Clinton eller med Trump som statsleder? Når den sender jagerfly til Libya (mot min vilje, men jeg ble jo aldri spurt) er den fortsatt folket, og i så fall, er det jeg som ikke er det...?

 

Og hvordan man viser patriotisme for være opp til hver enkelt, men først og fremst står det på villighet til å betale sin fair share av skatt, gjerne fullføre verneplikt og kanskje ett verv eller to slik som meddommer eller liknende. Er ikke verre enn det, one big happy family ;)

 

 

Det er fordelen med å være så gammel, jeg har avtjent verneplikt (ikke at vi hadde noe valg den gangen) og rep-øvelser og betalt skatt i over 40 yrkesaktive år, pluss noen til. Edit: Og jeg har stemt ved alle stortingsvalg siden 1977, tror jeg, selv om partiene jeg stemte på bare delvis representerte mitt samfunnsyn.

 

Jeg er ikke liberalternativ™ for å slippe unna noe av det, men fordi jeg mener det er rett.

 

Når du og jeg er rykende uenige, hvordan kan staten være oss begge? Er den deg og meg, men ikke flyktningen, fordi vi har vært "patriotiske"? Eller er den bare deg, fordi du i tillegg er lojal?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, vise litt patriotisme for Norge og den norske stat og med det vise lojalitet til ditt eget folk. Dette hørtes sikkert litt pompøst ut men jeg føler det nå ihvertfall slik, og det helt uten at jeg hadde satt nordmenn over andre folk av den grunn. :)

 

 

Beklager. Staten er til for folket, ikke omvendt. Vi ansetter dem, og de får gjøre seg fortjent til vår tillit.

 

Og hvorfor skal jeg gå omveien om staten for å vise lojalitet? "Mitt eget folk", hva er det: TV-tigger Jan Hanevold? Sylvi Listhaug? Politikerne som vedtok å bombe Libya? Hvorfor skal jeg være "lojal" overfor slike folk? Bør ikke min lojalitet være forbeholdt folk som fortjener den?

 

Hvordan i all verden viser man patriotisme for staten?

 

Geir :)

 

 

Staten er folket, ingen motsetninger her. Aldri bit på Skatteflyktningens vranglære om at vi er i krig mot oss selv på en eller annen finurlig og søkt måte noe som jo selvfølgelig er ett falske og oppkonstruerte fiendenskap. Alt for å slippe skatt, meg, meg også meg tilslutt liksom ;)

 

Og hvordan man viser patriotisme for være opp til hver enkelt, men først og fremst står det på villighet til å betale sin fair share av skatt, gjerne fullføre verneplikt og kanskje ett verv eller to slik som meddommer eller liknende. Er ikke verre enn det, one big happy family ;)

 

 

Hvor har man det fra at skatter og avgifter er den foretrukne form for patriotisme?

 

Høres mer ut som hvordan kirken holdt på i gamle dager, hvor man kunne kjøpe seg fri fra sine synder.

Lenke til kommentar

Du kan fortsatt få masse goder som du betaler for kollektivt, mens vi får goder ved å betale individuelt.

Nja jo, nå maler du et bilde som ikke nødvendigvis er rett for alle som ønsker mer frihet. Det fins sikkert de liberalister som ønsker å være en del av et kollektiv, frivillig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Bare hold oss vanlige sosialdemokrater unna denne totalitære tilbnærmingen deres her så er ting igrunn greit ;)

 

 

Jeg tror nok du vil finne at mange "liberalister" ville synes det var helt greit om dere holdt dere unna. (Politisk sett.) Vi ønsker frihet for oss selv, ikke å tvinge den på andre. Problemet er jo at vi får ikke lov, det er dere som tvinger dagens system på oss.

 

Geir :)

 

 

Selv om det hele var ment noe ironisk, så tviler ikke ett øyeblikk på akkurat det ;) Men vi er nok stuck med hverandre her på berget og får vel bare gjøre det beste ut av det. Det som først og fremst savnes er nok litt patriotisme retning land, stat og folk her, men man kan jo ikke tvinge folk til å føle tilhørighet eller vise følelser heller akkurat så da får vi vel bare enes om uenigheten inntil videre :)

 

 

Nå er det jo engang slik at liberalister ikke nekter slike som deg å lage et kollektiv som ligner på det kollektivet du og dine meningsfeller ønsker, sålenge det er selvfinansierende. Er det virkelig så vanskelig å la noen få slippe å delta i kollektivet mot sin vilje? Vi ønsker jo bare å la dere sosialdemokrater være i fred, men det er DERE som tvinger OSS til å bli med - ikke motsatt.

 

Om du har et snev av samvittighet burde du stemme på liberalistene, ikke av hensyn til deg selv - men av hensyn til de som ikke vil være en del av saueflokken. Du kan fortsatt få masse goder som du betaler for kollektivt, mens vi får goder ved å betale individuelt.

 

 

Liberalister tvinger også folk til å følge deres regler, istedet for å være med i et "lovkollektiv".

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Staten er folket, ingen motsetninger her. 

 

Skummel. Hvis det ikke er noen motsetninger mellom stat og folk, hvorfor går vi til valg? Og når valget er over, og staten viser seg å gjøre ting folk er uenig i, er staten fortsatt folket? Er den mer "folket" med Clinton eller med Trump som statsleder? Når den sender jagerfly til Libya (mot min vilje, men jeg ble jo aldri spurt) er den fortsatt folket, og i så fall, er det jeg som ikke er det...?

 

 

Var staten her først også kom vi nordmenn og bare måtte innordne oss mener du? Nei, om det er sånn det henger sammen så vil ikke jeg være med heller :)

 

 

 

Og hvordan man viser patriotisme for være opp til hver enkelt, men først og fremst står det på villighet til å betale sin fair share av skatt, gjerne fullføre verneplikt og kanskje ett verv eller to slik som meddommer eller liknende. Er ikke verre enn det, one big happy family ;)

 

Det er fordelen med å være så gammel, jeg har avtjent verneplikt (ikke at vi hadde noe valg den gangen) og rep-øvelser og betalt skatt i over 40 yrkesaktive år, pluss noen til. Edit: Og jeg har stemt ved alle stortingsvalg siden 1977, tror jeg, selv om partiene jeg stemte på bare delvis representerte mitt samfunnsyn.

 

Jeg er ikke liberalternativ™ for å slippe unna noe av det, men fordi jeg mener det er rett.

 

Når du og jeg er rykende uenige, hvordan kan staten være oss begge? Er den deg og meg, men ikke flyktningen, fordi vi har vært "patriotiske"? Eller er den bare deg, fordi du i tillegg er lojal?

 

Geir :)

 

 

Alle skal få være med, selv Skatteflyktninger! ;) Lojalitet er som kjent en hyggelig gest som gjerne spirer ut av patriotisme, men det er ingen som krever stort annet enn ett statsborgerskap for å få delta her. Såvidt jeg vet er alle vi tre norske og kommer til dekka bord, ett bord som virker til å ikke være bra nok for enkelte om det så dekkes med sølvtøy. Det er slike holdninger som er litt vanskelig å bare svelge unna uten å engang kunne si klart ifra om hva man mener om akkurat den slags, voksne godt vante menn som setter seg selv først, imponerer ingen. Det er bare det.

Lenke til kommentar

 

Nå må du ikke ødelegge ditt image helt, da!  :wee:

 

Geir :)

Var nok på den tiden nettopp kommmet ut av 12års offentlig inndoktrinering, og hadde følgelig null kapasitet til å tenke selv.

 

 

Kan ikke huske så mye indoktrinering eller lærere med en hjernevaskende sterk politisk agenda av noe slag jeg egentlig. Bare lære, matte og naturfag og språk og slikt, du vet. Hadde du ett eget pensum kanskje? Det kommunistiske manifest var endel av tvangslektyren der? ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke huske så mye indoktrinering eller lærere med en hjernevaskende sterk politisk agenda av noe slag jeg egentlig.

82cfeab20efaa1c4cb64f97dd2b4292e4ca59099

 

 

 

Bare lære, matte og naturfag og språk og slikt, du vet. Hadde du ett eget pensum kanskje? Det kommunistiske manifest var endel av tvangslektyren der? ;)

Betegnelsene var: Historie, Samfunnsfag, (ny-)Norsk og Kristendom på den tiden

 

Merkelig nok var der en subversiv lærer som lot meg lese "1984", så ikke alt gikk helt etter planen. (Bør muligens bemerkes at vi ble fortalt at det visst var en beskrivelse av fascismen, ikke kommunismen, men pytt).

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor har man det fra at skatter og avgifter er den foretrukne form for patriotisme?

Høres mer ut som hvordan kirken holdt på i gamle dager, hvor man kunne kjøpe seg fri fra sine synder.

 

 

Det er mange måter å vise patriotisme på, hva er dine favoritter?

 

Og om noe så kjøper du deg inn, og ikke "fri".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...