Gå til innhold

Hvorfor stemmer ikke flere på Liberalistene / DLF?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja, jeg beklager. Ingen har fortalt meg reglene for loving bildeposting her. Jeg visste ikke at det måtte være ting man kunne bygge med skattepenger (gud vet hvordan det passer med privatflyet) eller at det måtte vise frem utslippsreduksjon over skatteseddelen.

Staten har kjøpt en par av disse privatflyene for transport av regjeringsmedlemmene, Kongehuset og andre VIPer med dine skattepenger.

 

Det avbildede flyet er da visstnok da 1/5 000 000 ditt, selv om du ikke var klar over at du hadde kjøpt det og betaler drivstoff, mannskap og vedlikehold over skatteseddelen.

 

Sign

 

Gud ;)

 

Jeg ser ikke problemet. Hva vil du frem til?
Lenke til kommentar

 

 

 

Rutefly har man altså ikke hørt om.

La oss bekjempe klimatrusselen med.... rutefly!
et fly koster noe slikt som 500 mill? Hvor mange klimakvoter får man for det?
Nei, brukt kan man få ett for litt over 1 mill.

 

Problemet er operasjonskostnadene.

For et jetfly?

Lenke til kommentar

 

 

Rutefly har man altså ikke hørt om.

Jeg har selv sittet to seter bak dronningen på rutefly. Jeg går ut ifra at han som satt imellom oss var en vakt...

Da ser jeg ingen grunn til at Jens skulle ha eget.

 

 

Grininga over dette flyet gjør at det snart må kjøpes inn sjøfly i tillegg her.

 

Mulig det bare er meg, men det er en så søkt og lett gjennomskuelig politiker forakt som ligger i bånn her hele veien. Noen ganger fordekt i fly eller "overdådig" luksus som her, andre ganger gamle konstruerte intervjuer eller bare andre helt naturlige menneskelige feil som noen politiker har tillat seg.

 

En slik evig svertekampanje mot alle og enhver som stikker hodet opp og som deltar for demokratiet blir så veldig lite konstruktivt.

Lenke til kommentar

 

Grininga over dette flyet gjør at det snart må kjøpes inn sjøfly i tillegg her.

 

Politikere må gjerne fly for min del. Men skal de ha et helt fly for seg selv, så bør de ikke mene at "vanlige mennesker" ikke skal fly med rutefly fordi de forurenser. 

 

Geir :)

 

 

Det er noe med kvantitet og reelle klimakutt her.

Lenke til kommentar

Det er interessant å se consistency principle i aksjon. Man føler man må forsvare politikernes privatfly fordi man er sosialdemokrat. Selv hadde jeg dette problemet mange ganger når jeg var sosialdemokrat. Spesielt når "ditt" parti blir angrepet er dette prinsippet svært fremtredende.

 

http://changingminds.org/principles/consistency.htm

 

Å, var det meg dette handlet om, eller ble du avkledd ved forrige post? :)

Lenke til kommentar

Det er noe med kvantitet og reelle klimakutt her.

 

 

Et fly slipper ut nesten like mye om det er en håndfull personer (statsministeren og hans rådgivere) eller 150 charterturister ombord. Om jeg ikke flyr rutefly, går flyet allikevel. Om politikeren ikke flyr, står flyet på bakken. Om jeg dropper den ene turen til Oslo eller London, eller om politikeren dropper sin, hva monner mest?

 

Ingen av oss er mer enn en person, og om politikerne snakker om folket som sum av individer, så er de slike individer også, og mange av dem reiser langt mer med fly enn folk flest...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...