Gå til innhold

Kaby Lake i7-7700K, i5-7600K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dette noe for seg, da spesielt "stepping" koden? Wafer?Og er denne dekodingen "gyldig" enda?

Sjekket noen annonser for CPU'r og det så ut som denne dekodingen var riktig.

 

Picking CPUs by batch.

Intel

An Intel "batch" code looks something like this.
3849A015

3 - Plant it was made at, list of plants.

0 = San Jose, Costa Rica
1 = Cavite, Philippines
3 = .............., Costa Rica
6 = Chandler, Arizona
7 = .........., Philippines
8 = Leixlip, Ireland
9 = Penang, Malaysia
L = ............, Malaysia
Q = ..........., Malaysia
R = Manila, Philippines
Y = Leixlip, Ireland

8 - Year (2008)
49 - Week of the year (49th week)
A - Stepping (A less voltage more heat, B more voltage less heat, C too rare to know advantages)
015 - Location on the wafer. Last two digits are important, you want them to be less then 15.


Whats important. Firstly, the date (year and week). Only way to know which are best is by looking for results by others with the same date.
Next look at the stepping. Decide by your cooling. I recomend A batches for good water setups for daily, and since they are generally lower VID then B batches, should be better with extreme cooling. B batches are going to be better for air, or entry water setups. They will also generally draw less power.

 

https://www.techpowerup.com/forums/threads/picking-cpus-by-batch-cherry-picking.157547/

 

Lenke til kommentar

4% av deres klarte 5.2ghz på 1.44v å 62% klarte 5ghz på 1.408v skriver dem. Så kan høres riktig artig ut. Synd jeg bare har 1150 tilgjengerlig.

 

 

Solide prishopp for de siste 0,1 GHz og 0,2 Ghz.

 

7700K @ 5,0 GHz til 380 dollar er vel omtrent som normal utsalgspris. Og da kan den vel like gjerne kjøpes i butikken her.

 

7700K @ 5,1 GHz til 440 dollar.

 

7700K @ 5,2 GHz til 680 dollar.

 

Frister litt å kjøpe en for å delidde den selv og teste den, men.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Har kjørt endel stress tester og benchmarks og ser ut som min 7700k holder seg stabil på 5Ghz @ 1,375V ca 79-80c under full load men hadde radiator viftene på ganske lav hastighet.

Fikk boota 5.2Ghz med 1.4V men ikke fått tid til og teste noe, regner kansje med den blir for varm at jeg må delidde eventuelt :)

 

Du ligger allerede på grensa der ja. Har du tenkt å delidde da? Har du testet 4800 Mhz for å se hvor mye lavere volt den trenger der vs 5000 Mhz?

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker, jeg delidda 3770k med et knivblad og det gikk greit. Men er litt skeptisk om jeg tørr prøve meg på denne cpuen så lenge den klokker greit til 5Ghz og tempen er ok, 80c var jo under full load i stress testing. Har lest om andre som får høyere temps med samme instillinger. Tenkte eventuelt og bestille denne hvis jeg bestemmer meg for og gjøre det https://www.caseking.de/der8auer-delid-die-mate-re-lid-bundle-d8bu-001.html

 

Jeg har ikke testa 4800 enda, men kan se om jeg kan få gjort det i helga :)

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Har kjørt endel stress tester og benchmarks og ser ut som min 7700k holder seg stabil på 5Ghz @ 1,375V ca 79-80c under full load men hadde radiator viftene på ganske lav hastighet.

Fikk boota 5.2Ghz med 1.4V men ikke fått tid til og teste noe, regner kansje med den blir for varm at jeg må delidde eventuelt :)

 

5Ghz

 

Firestrike

http://www.3dmark.com/fs/11374825

 

Cinebench

Lav score på CB? Jeg fikk 1071 på 4800 med 6700K?

Lenke til kommentar

 

Har kjørt endel stress tester og benchmarks og ser ut som min 7700k holder seg stabil på 5Ghz @ 1,375V ca 79-80c under full load men hadde radiator viftene på ganske lav hastighet.

Fikk boota 5.2Ghz med 1.4V men ikke fått tid til og teste noe, regner kansje med den blir for varm at jeg må delidde eventuelt :)

 

5Ghz

 

Firestrike

http://www.3dmark.com/fs/11374825

 

Cinebench

Lav score på CB? Jeg fikk 1071 på 4800 med 6700K?

 

Usikker på om den er lav eller ikke, er vel ikke store forskjellen på 6700k or 7700k?

Ser mange av de som har reviewed 7700k får ca samme score i cinebench på 5Ghz 

Cinebench går vel endel på Memory Speed og ?

 

Hvordan ser Firestrike ut på 4.8Ghz 6700k en din?

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Hehe skjønner deg jo litt der  :p Men kjipt hvis du ender opp med en 7700k som klokker dårligere en 6700k en du hadde :p

Men du får nok ikke så veldig mye bedre performance med 7700k vs 6700k hvis du overklokker begge :)

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Hehe ser jo forsåvidt den :p

Men du får nok ikke så veldig mye bedre performance med 7700k vs 6700k hvis du overklokker begge :)

Ikke det jeg er ute etter. 6700K var ikke stabil på 4800. Kun spille/benche. Trengte 1.4V for 4700, men kjørte 4200 1.120V til daglig. 

 

Så håper at 7700K vil funke bra. Satser på 5000 under 1.4V. Er det tilfelle så kan man jo kjøpe deliding tool på nettet (noen hundrelapper) for en trygg delid. 

 

De dårlige 7700K havner vel på 1.300-1350 for 4700? Det jeg har sett hittil iallefall. ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Det har du jammen rett i, Made in Malaysia. Batchen min er også J616F775, så da stemmer ikke disse kodene overens :)

 

Både 9, L, og Q var Malay i den oversikten. Kan jo være de har utvidet med en "J" i Malay. Så er resten produsert i uke 6 2016. Men stepping "F" og Wafer plass 775 hørtes jo litt vilt ut..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...