Gå til innhold

Kaby Lake i7-7700K, i5-7600K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Trodde aldri jeg skulle se dagen der en i3 kostet opp mot 2000,-. Det er rett under prisen jeg betalte for i7 2600K for fem år tilbake. En prosessor som enda holder koken.

 

Intel leker med ilden med disse prisene. Hvis AMD lanserer en firekjerners prosessor med SMT til 2000-2500,- under Ryzens lansering, vil  i3- og i5-segmentet til Intel ha liten kjøpsverdi.

 

Ikke bare Intel som leker med ilden her. nVidia gjør det samme. Får håpe at AMD lykkes med både Ryzen og Vega!

 

PS : Jeg bruker daglig min gamle 2600K @ 4500 enda i min Linux maskin. Funker fjellstøtt enda :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den koster 3699 på flere steder ihvertfall, jeg har inntrykk av at Komplett blir dyrere. I tillegg har det skjedd drastiske ting med kronekursen mot dollar. Så det er ikke så urimelig. Men ja, Intel har sett muligheten til å øke prisen noe. 

 

Tja, syns ikke komplett er så mye dyrere enn de billigste nå i forhold til før. Har skjedd litt med kronekursen ja, var vel på rundt 5,5-6kr per dollar i 2011/2012.

 

 

 

 

Edit: Grunnen til at jeg brukte prisen til komplett er fordi det var der jeg kjøpte 2600K CPUen min. Kvitteringa var lett å finne og jeg regnet med at komplett var tilsvarende dyrere enn billigste den gangen også. Beklager hvis det var feil av meg.

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar

Ikke fått testet så veldig mye enda da, men ser ut til å ligge stabilt på 5Ghz @ 1.375v.

Har boota med 5.2Ghz, men ikke fått benchmarka eller kjørt noe stress test på 5.2 enda. Måtte oppi rundt 1.4V :)

 

 

Kan skrive litt mere når jeg får testa mere :)

 

Har bare en test fra Firestrike akkurat nå før jobb :)

http://www.3dmark.com/fs/11374825

 

Intel Core i7-7700K

ASUS ROG Maximus IX Hero

Corsair Vengeance LED DDR4 3200MHz 16GB

EK Custom Water Cooling

Endret av 0l3M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har to erfaringer med 7700K hittil:

 

7700K ES kjørte på 5Ghz all day på 1.35v med noctua u9s kjøler i ITX maskin. Fikk så en retail av Intel som bare klarte 4.8Ghz med samme kjøling. Retailen var mye varmere på samme frekvens/spenning - tipper ca 10C.

 

Blir kult å se hva disse cpuene klarer med skikkelig vannkjøling og en golden sample. 5.3-4Ghz burde være mulig på 1.45v f.eks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...