Gå til innhold

Kaby Lake i7-7700K, i5-7600K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Testet de bare 3600mhz, eller ser jeg ikkje på riktig plass? 

 

 

Jo bare 3600 Mhz, så egentlig litt missvisende overskrift. Egentlig en dårlig test :p

Det som fanget min interesse mest der var at den 7700K de hadde trengte 1.23v for 4500 Mhz, og med ganske høye temps - 75 grader. Stod ingenting om hvilken kjøler de brukte, men uansett ikke noe godt tegn...

Lenke til kommentar

Typisk HardOCP-"profesjonalitet". Testene deres er utrolig mangelfulle når det kommer til selv de mest grunnleggende målestokker. Selv deres mest utfyllende tester, de av GPUer, gir meg hodepine.

 

"Hardware-verdenens svar på ITAvisen", er vel en passende beskrivelse. 

Hardware-verdenens svar på ITAvisen er Tek.no

 

HardOCP tester i det minste et relevant sett med produkter opp mot hverandre

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.sweclockers.com/nyhet/23127-intel-core-i5-7600k-och-core-i7-7700k-listas-pa-prisjakt

 

Kaby Lake har entret svenske nettbutikker, og prisene for de to viktigste prosessorene er:

 

Intel Core i5 7600K : 2990 SEK

Intel Core i7-7700K: 4290 SEK

 

Disse prisene, hvis de stemmer, er galskap. Trodde virkelig de skulle prise seg på samme nivå som fjorårets Skylake (3200,- for i7 og 2300,- for i5), som allerede var høyt nok som det var.

 

Også de nåværende Skylake-prosessorene har nylig gjort et lite prishopp, og koster nå nesten like mye som det de gjorde på sitt høyeste, når etterspørselen etter dem gikk i været: 6600K og 6700K koster henholdsvis 2600,- og 3800,- på Komplett, akkurat nå. Det samme er tilfellet i de amerikanske butikkene. Hvis jeg ikke visste bedre, ville jeg trodd at Intel forsøker å få de kommende Kaby Lake-prosessorene til å se rimeligere ut enn det de er.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Sammenlignet med dagens priser på 6600K/6700K, så ser det ut som begge CPUene går opp en 500-lapp, men 6700K kostet 4299,- såvidt jeg kan se, ved launch hos komplett. Norske vs svenske priser (sammenlignet bare på komplett.se vs .no) sier at de fleste varer er jevnt ligger 2-300 over de norske. Så burde vel da sånn ca komme på 4000,- for 7700K og 2700,- for 7600K. Brukte komplett da de ligger omtrent midt i oversikten over norske priser

Tipper prisene er sånn ca de samme, launch vs launch :)

Men jeg er ikke noe mattegeni akkurat, så taes med en klype salt :p

Lenke til kommentar

i7-7700K klokket til 7.0Ghz på to kjerner med 2.0 Vcore og LN2:

 

http://www.guru3d.com/news-story/intel-core-i7-7700k-overclocked-to-7-ghz.html

 

Multiplier of 69x with a 101.78 MHz base-clock.

 

...PiFast run in 9.02 seconds and SuperPi 2M in 4 minutes 20.25 seconds. wPrime finished in 2.953 seconds 32M run and last but not least wPrime 1024M in 1 minute 33.171 seconds....

 

528189-core-i7-7700k-overclock.png?thumb

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Skal snart bygge meg PC, og jeg har valgt ut i7-6700k som CPU, men er det verdt å bruke litt mer på å kjøpe 7700k? Hva er bedre med den bortsett fra klokkefrekvens?

 

  • Høyere klokkefrekvenser (opp mot 300mhz stock)
  • Raskere frekvensskift, altså tar det kortere tid fra lav frekvens til høy.
  • integrert grafikk med hardware støtte for dekoding av HEVC.
  • Støtte for Intel Optane, en lagringsteknologi som er på vei, men neppe blir særlig utbdredt før om noen år.
Lenke til kommentar

 

Det var vel omtrent som forventet. Litt ytelsesøkning her og der, overklokket til 4,8 Ghz @ 1,4 volt.

 

En annen test: The 7700K outperforms the 6700K by 7.5 percent when you take the average of our 18 benchmarks.

 

7700K to 4.8GHz with around 1.3 volts of power. 

 

 temperatures rose to the 90s. It even hit 100 degrees C on more than one occasion. That’s really hot, especially since our NZXT Kraken X61 water cooler is quite good.

 

http://www.gamespot.com/articles/intel-core-i7-7700k-kaby-lake-review/1100-6446489/

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...