hei123456 Skrevet 24. august 2016 Forfatter Del Skrevet 24. august 2016 Hvordan funker det å ha en Ekstern HDD på 1 TB som er koblet til NUC`n, og som da står konstant på og brukes til lagring og avspilling av filmer/serier osv? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Har ikke du annen maskin i huset som det kan streames fra? Du kan jo selvsagt pimpe opp NUC'en med lydløse kabinetter, men billig er det ikke. Hvilken som helst DDR4 ram burde være god nok til dette formålet. Endret 24. august 2016 av xClaymanx Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Han mener vel til NUC'n .. I så fall 2*4 GB SO-DIMM 260 pin - så billig du får tak i. Er plenty for en NUC. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Var til NUC'en jeg mente Lenke til kommentar
hei123456 Skrevet 24. august 2016 Forfatter Del Skrevet 24. august 2016 Er ikke NUC`n ganske stillgående? trodde ikke den lagde så mye lyd? Lenke til kommentar
hei123456 Skrevet 25. august 2016 Forfatter Del Skrevet 25. august 2016 Når du mente streaming fra annen pc. Mente du at filene lå lagret lokalt på en disk på en annen pc, og så kunne streames fra NUC`n? Har i utgangspunktet ikke den muligheten i dag. Men vil du fungere greit med en ekstern HDD tilkoblet NUCn konstant? Eller blir levetiden veldig redusert på disken da? Lenke til kommentar
kjeita Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 http://nfc-systems.com/s4-mini/ Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 En skulle tro at levetiden til en usb-hd tilkoblet som er konstant tilkoblet NUC skulle redusere levetiden noe, men på den andre siden så kan jeg heller ikke forstå at det skulle være noe forskjell på om disken ligger i et usb kabinett eller inne i maskinen? Jeg må moderere mitt tidligere utsagn om at jeg kommer til å gå for en NUC neste gang min stue-pc tar kvelden - dersom det er mye trøbbel med disse så blir jo saken en helt annen. Jeg har ikke lest meg opp på de akkurat nå, men mine foreldre har en liggende i stua og jeg har aldri hørt at de har klaget over noe med den. Det er jo vifter i det Node kabinettet også som du vurderer, så helt stille blir jo ikke det heller. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Bruker for tiden min Nvidia Shield K1 tablet til streaming via VLC fra en annen maskin. Men om jeg skulle ha valgt noe nå tror jeg at jeg ville gå for en Nvidia Shield TV med 500GB disk om nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå