Gå til innhold

Den nye Tesla-en er verdens raskeste produksjonsbil


Anbefalte innlegg

Og hvor kommer strømmen fra? Kullkraftverk i Europa siden Norge eksporterer vannkraft. Det er ikke og blir ikke nok strøm til å erstatte olje og gass, med forbehold om storstilt utbygging av atomkraft.

 

Norge er netto eksportør av kraft, du tenker på opprinnelsesgarantier. De kan alle kjøpe. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Og hvor kommer strømmen fra? Kullkraftverk i Europa siden Norge eksporterer vannkraft. Det er ikke og blir ikke nok strøm til å erstatte olje og gass, med forbehold om storstilt utbygging av atomkraft.

 

Norge er netto eksportør av kraft, du tenker på opprinnelsesgarantier. De kan alle kjøpe. 

 

 

Ja, men folk gjør det jo stort sett ikke her til lands, det er jo litt samme logikk som "bensinbiler er greit, fordi alle kan hypotetisk sett kjøpe en elbil".

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Det fine med å ha en Tesla, er vel det faktum at blandt ens likesinnede vil det befinne seg svært få kverulanter.

 

Sånn er det ofte i religiøse sekter.

Vel. I religiøse sekter kryr det vel av kverulanter. At teslaeiere liker bilene sine er faktisk et pluss. I motsatt ende av skalaen er de som kjemper med nebb og klør for å beholde fossilbrennerne. Og en kan jo så absolutt kalle dem for kverulanter. Jeg har selv ingen Tesla. Ikke desto mindre innser jeg at Elbil

representerer fremtiden.

 

 

Det som er morsomt er at når du diskuterer med Tesla eiere, så tror de automatisk at du kjører en bensin/dieselbil og ikke er en eier av en el bil selv ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Og hvor kommer strømmen fra? Kullkraftverk i Europa siden Norge eksporterer vannkraft. Det er ikke og blir ikke nok strøm til å erstatte olje og gass, med forbehold om storstilt utbygging av atomkraft.

 

Norge er netto eksportør av kraft, du tenker på opprinnelsesgarantier. De kan alle kjøpe. 

 

 

Ja, men folk gjør det jo stort sett ikke her til lands, det er jo litt samme logikk som "bensinbiler er greit, fordi alle kan hypotetisk sett kjøpe en elbil".

 

AtW

 

 

Ca 40 000 medlemmer av elbilforeningen er jo ett par da. Eller 1 av 2 elbileiere :) 

Lenke til kommentar

 

 

 

Og hvor kommer strømmen fra? Kullkraftverk i Europa siden Norge eksporterer vannkraft. Det er ikke og blir ikke nok strøm til å erstatte olje og gass, med forbehold om storstilt utbygging av atomkraft.

 

Norge er netto eksportør av kraft, du tenker på opprinnelsesgarantier. De kan alle kjøpe. 

 

 

Ja, men folk gjør det jo stort sett ikke her til lands, det er jo litt samme logikk som "bensinbiler er greit, fordi alle kan hypotetisk sett kjøpe en elbil".

 

AtW

 

 

Ca 40 000 medlemmer av elbilforeningen er jo ett par da. Eller 1 av 2 elbileiere :)

 

 

Joda, det er forsåvidt et godt poeng (om man ikke kjører så veldig langt ihvertfall). Likefullt så er det om folk faktisk gjør det som er det viktigste, ikke hva de kunne ha gjort.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg skal garantere deg at det ikkje hadde vore noko problem for Teslaen å ta deg att om han ville det. Kanskje han rett og slett ikkje hadde noko mål om å halde fylgje med deg, men berre tok det med ro bak rattet?

Dette stemmer riktignok for stort sett alle bilene som er på offentlig vei. Det er ingenting som hindrer han med en gammel rusten Golf å presse bilen opp i 130 km/t i 80-sonen og ta igjen de med Ferrari, Tesla, Volvo, osv, men som har lyst til å beholde førerkortet.

 

I Norge er det unntaksvis at bilen er noen begrensning for hvor fort man kan kjøre. Men ett av unntakene er ut av lyskryss. Der er det bilen som bestemme hvor langt forsprang man kan få.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg så noe morsomt faktisk igår senest. Det dura forbi en ganske så ny Ferrari forbi meg på motorveien og klistret bak den, kunne ikke vært mer enn 1 meter var en Tesla Model S. Den fulgte ferrarien hele veien til Ferrarien måtte skifte fil til høyre og Teslaen peisa forbi .......

Så kan vi vinkle den litt andre veien. Opplevde tidligere i sommer at en Tesla hadde store problemer med å holde følge med Golfen min opp golfsfjellet. Den greide enkelt å ta meg igjen på strekkene, men i det øyeblikket det var en sving inne i bildet, så forsvant den i sladrespeilet mitt. Det må ha vært veldig flaut for tesla-eieren å bli parkert av en Golf med mindre effekt..?

 

Eller kan det hende at mannen i tesla'en selv skjønte at våres biler ikke kan sammenlignes og er kjøpt på forskjellige betingelser og formål?

 

Jeg hadde ikke brydd meg om en tesla hadde passert meg om jeg satt bak rattet i en Ferrari. :)

Eg skal garantere deg at det ikkje hadde vore noko problem for Teslaen å ta deg att om han ville det. Kanskje han rett og slett ikkje hadde noko mål om å halde fylgje med deg, men berre tok det med ro bak rattet?
Oppriktig problemer med å tro at det var tilfelle. Isåfall så høster tesla mye kritikk for dårlig understell? For denne krenget mye inn, igjennom og ut svinger for at jeg tror på at han tok det rolig. Det var og andre faktorer som klart og tydelig hintet til inspirert kjøring av han.

Det at Golfen min har samme tider på 0-100 som tesla utgjør og en faktor på at jeg tviler på at denne karen tok det med ro.

Men veien seansen foregikk på talte nok kjøreegenskapene Golfen har til gode. Var det noen andre faktorer som påvirker dette så var det nok erfaringer med å kjøre fort som skortet hos han i teslaen.

 

Han tok meg igjen, kjørte ikke forbi de to anledningene jeg ga han og fortsatte å jage. Antok at dette var en som hadde behov for å bevise noe, så jeg lot han prøve.

 

Poenget mitt, til han jeg svarte på, var uansett at en ikke må se seg blindt på en enkelt hendelse. Jeg tviler på at det er så mange andre situasjoner enn en lang strekke tesla greier å kjøre fra en Ferrari på.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

 

Eg skal garantere deg at det ikkje hadde vore noko problem for Teslaen å ta deg att om han ville det. Kanskje han rett og slett ikkje hadde noko mål om å halde fylgje med deg, men berre tok det med ro bak rattet?

Oppriktig problemer med å tro at det var tilfelle. Isåfall så høster tesla mye kritikk for dårlig understell? For denne krenget mye inn, igjennom og ut svinger for at jeg tror på at han tok det rolig.
Min krengar ikkje, men eg har aktiv luftfjøring. Har ikkje høyrt slik kritikk frå dei som ikkje har aktiv luftfjøring heller. Sikker på det var ein Tesla du hadde bak deg?

 

Det var og andre faktorer som klart og tydelig hintet til inspirert kjøring av han.

Det at Golfen min har samme tider på 0-100 som tesla utgjør og en faktor på at jeg tviler på at denne karen tok det med ro.

 

I so fall har du ein blodtrimma Golf. Det finst ikkje mange produksjons-Golf med akselerasjon på 0-100 på under 5,5 sekund (tregaste Model S60 levert i Noreg), eller sjåførar som kan gire presist nok til å klare det i praksis. I ein Tesla er det berre å trykke inn gasspedalen. Det krev ingen spesiell erfaring heller. Det kan hende at han hadde lite straum att på batteriet. Då vert tilgjengeleg effekt avgrensa for ikkje å skade batteriet.
Lenke til kommentar

 

 

Eg skal garantere deg at det ikkje hadde vore noko problem for Teslaen å ta deg att om han ville det. Kanskje han rett og slett ikkje hadde noko mål om å halde fylgje med deg, men berre tok det med ro bak rattet?

Oppriktig problemer med å tro at det var tilfelle. Isåfall så høster tesla mye kritikk for dårlig understell? For denne krenget mye inn, igjennom og ut svinger for at jeg tror på at han tok det rolig.
Min krengar ikkje, men eg har aktiv luftfjøring. Har ikkje høyrt slik kritikk frå dei som ikkje har aktiv luftfjøring heller. Sikker på det var ein Tesla du hadde bak deg?

 

Det var og andre faktorer som klart og tydelig hintet til inspirert kjøring av han.

Det at Golfen min har samme tider på 0-100 som tesla utgjør og en faktor på at jeg tviler på at denne karen tok det med ro.

 

I so fall har du ein blodtrimma Golf. Det finst ikkje mange produksjons-Golf med akselerasjon på 0-100 på under 5,5 sekund (tregaste Model S60 levert i Noreg), eller sjåførar som kan gire presist nok til å klare det i praksis. I ein Tesla er det berre å trykke inn gasspedalen. Det krev ingen spesiell erfaring heller. Det kan hende at han hadde lite straum att på batteriet. Då vert tilgjengeleg effekt avgrensa for ikkje å skade batteriet.
Japp, der var en tesla. Prøvd å kjørt hardt med din? Jeg opplevde på langt nær den teslaen jeg prøvde for noen år tilbake som særdeles stiv ved frisk kjøring. Men jeg dro den heller ikke fult ut av åpenbare årsaker.

 

Jeg har riktignok en Golf som ikke er vanlig i dette landet, men den er tilnærmet original. Det er en Golf som er vesentlig mer egnet for frisk kjøring enn det en tesla er. Derav at jeg enkelt kunne dra i fra en tesla pga veipartiet dette foregikk på krever mye av bilens kjøreegenskaper.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

 

 
Jeg har riktignok en Golf som ikke er vanlig i dette landet, men den er tilnærmet original. Det er en Golf som er vesentlig mer egnet for frisk kjøring enn det en tesla er. Derav at jeg enkelt kunne dra i fra en tesla pga veipartiet dette foregikk på krever mye av bilens kjøreegenskaper.

 

 

Nå er vell ikke en golf akkurat en fantastisk kjøremaskin heller? 

Lenke til kommentar

 

Golf R er det, men er altfor dyr i Norge.

 

Den er da bygget på det samme som de andre, inkludert noe sports understell eller noe slik? Stor motor har den jo, men det var mer det at dette plutselig er en racerbil jeg er skeptisk til.

 

Det er absolutt en sportslig bil, med oppgradert motor, girkasse, understell (dempere, bremser). En sportslig bil trenger ikke nødvendigvis ha ekstrem akselerasjon eller toppfart. Det er bare se på Cayman og Boxter. Disse regnes som de mest velbalanserte bilene på markedet, og er perfekt for svingete veier og banekjøring.

Lenke til kommentar

Golf R er en veldig godt sminka gris, men det er fortsatt en gris. Er vel en helt ålreit sportsbil for de som må ha bagasjerom, og burde definitivt kunne dra fra en Model S på svingete vei, uten at det egentlig sier noe som helst. Hvorfor folk bruker så mye penger på en Golf er forøvrig en gåte. De kunne jo fått en ordentlig sportsbil i stedet. Det samme forsåvidt folk som kjøper en Model S for fartens skyld. De burde heller kjøpt en vanlig 85D og en MX5 i tillegg til å leke seg med.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Golf R er en veldig godt sminka gris, men det er fortsatt en gris. Er vel en helt ålreit sportsbil for de som må ha bagasjerom, og burde definitivt kunne dra fra en Model S på svingete vei, uten at det egentlig sier noe som helst. Hvorfor folk bruker så mye penger på en Golf er forøvrig en gåte. De kunne jo fått en ordentlig sportsbil i stedet. Det samme forsåvidt folk som kjøper en Model S for fartens skyld. De burde heller kjøpt en vanlig 85D og en MX5 i tillegg til å leke seg med.

 

Er ikke prisforskjellen bare 150 000?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...