Gå til innhold

Den nye Tesla-en er verdens raskeste produksjonsbil


Anbefalte innlegg

0 til 100 km/t på 2,7 sekunder. Man begynner å snakke "relativt merkbare" g belastninger som faktisk gir diverse effekter på kroppen inkludert ballanseorganet i mellomøret... Sier Tesla noe om dette i "bilens bruksanvisning"? Kan en tur innom Legenemda for flygere være en ide for en nybakt AFPer som "liner opp" i akselerasjonsfeltet med en splitter ny Model S P100D og lenge glemte pubertetsvibber i høyrefoten?

 

"Faktisk"? Då bør du ikkje fly, i alle fall. Jordas gravitasjon + akselerasjon frå 0 til 100 på 2,5 sekund skulle gi totalt 1,45 g i ein Tesla Model S P100DL. 1,45g i nokre få sekund. Trur ikkje du treng innom legenemnda for det, gitt. https://en.wikipedia.org/wiki/G-force#Human_tolerance
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

0 til 100 km/t på 2,7 sekunder. Man begynner å snakke "relativt merkbare" g belastninger som faktisk gir diverse effekter på kroppen inkludert ballanseorganet i mellomøret... Sier Tesla noe om dette i "bilens bruksanvisning"? Kan en tur innom Legenemda for flygere være en ide for en nybakt AFPer som "liner opp" i akselerasjonsfeltet med en splitter ny Model S P100D og lenge glemte pubertetsvibber i høyrefoten?

"Faktisk"? Då bør du ikkje fly, i alle fall. Jordas gravitasjon + akselerasjon frå 0 til 100 på 2,5 sekund skulle gi totalt 1,45 g i ein Tesla Model S P100DL. 1,45g i nokre få sekund. Trur ikkje du treng innom legenemnda for det, gitt. https://en.wikipedia.org/wiki/G-force#Human_tolerance

 

 

Ja, det er mange motorsyklister som burde vært ved svak helse da isåfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

Men ta med Teslaen på en bane og se hva som skjer.. Overoppheting innkommende. En Tesla klarer ikke å runde Nürburgring i full blås fordi den overoppheter. Ja, nå er jo kanskje ikke dette så relativt fordi en Tesla hovedsaklig skal kjøres på normale veier, men det er jo litt flaut i mine øyne ;)

 

For banekøyring er det du kjøper ein stor familiebil til? Skal tenkje på det neste gong eg kjøper ei stasjonsvogn.

 

Ein tyskar eg kjenner køyrer sin P85D på Autobahn 130 km til og frå jobb kvar dag. Han seier det ikkje er noko problem å halde 220-230 km/t kontinuerleg på den turen. Etter ei stund vert makseffekt redusert til 250 kW, men det er meir enn nok til å halde koken. Stort større utfordringar enn det trur eg ikkje du kan rekne med for ein vanleg familiebil. Neste versjon av Roadster har nok både betre kjøling og raskare akselerasjon.

Lenke til kommentar

 

Så, fossilbilen har overlegent kjølesystem? Velvel, det er da noe..  :p

 

Det er vell heller det at de ikke har gode nok sikkerhetssystemer. De går til de brenner opp :)

 

 

Det er sant, på min forrige bil hoppet returslangen fra radiatoren av og tømte ut kjølevæsken i motorrommet. Jeg kunne hele tiden følge med på hvor ille det sto til med motortemperaturen men bilen så ikke ut til å gjøre det minste forsøk på å hindre meg i å kjøre videre. Kanskje en nyere fossilbil ville stoppet meg? Det burde ikke være fryktelig vanskelig å kutte drivstofftilførsel når temperaturen blir farlig høy?

Lenke til kommentar

 

Jaja, samme hvordan man ser på det har Tesla S blitt den ulitimate harry-bilen nå. 

Ja, du får ta ein tur på den lokale stripa i kveld, og sjå kor mange som køyrer Tesla. Sikkert alle saman! Ta bilete.

 

 

Bileiere som uhemmet skryter av sin bil og tror de er bedre enn alle andre faller automatisk inn i Harry-klassen. Mer nedlatende holding til andre bilmerker har jeg aldri sett før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bileiere som uhemmet skryter av sin bil og tror de er bedre enn alle andre faller automatisk inn i Harry-klassen. Mer nedlatende holding til andre bilmerker har jeg aldri sett før.

Når eg skummar raskt gjennom denne tråden, er det vanskeleg å finne nedlatande haldningar til andre bilmerke enn Tesla. Eg veit ikkje kva folk har imot Tesla. Det er ikkje mange sikrare og betre bilar å få kjøpt som vanlege folk har råd til, og eigarane ser jo ut til å vere veldig godt nøgde med bilen sin. Er det harry å vere nøgd med bilen sin?

 

Eg ser eit par negative kommentarar til at BMW sender motorlyden gjennom stereoanlegget for at han skal høyrast betre i kupeen. Det er vel det einaste eg kan finne av nedlatande haldningar til andre bilmerke enn Tesla i dette kommentarfeltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, fossilbilen har overlegent kjølesystem? Velvel, det er da noe..  :p

Har ikke noe med elbiler versus biler med forbrenningsmotor å gjøre. Forskjellen er at typiske konkurrenter til Model S P90/100D, slik som M5, har kjøleløsninger tilpasset mer aggresiv kjøring. Disse vil eks. lett klare kjøring på eks. Nordschleife uten store problemer.

Lenke til kommentar

Alle med forbrenningsmotor. Det funker jo greit nok, men de burde virkelig komme seg videre snart.

 

Deg om det.

 

De kommer seg videre den dagen elektrisk eller noe annet "Ikke fossilt" fullt ut kan erstatte Bensin og Diesel, men den dagen har ikke kommet riktig enda..

 

Det er på gang, men det tar tid.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle med forbrenningsmotor. Det funker jo greit nok, men de burde virkelig komme seg videre snart.

 

Det er en grov misforståelse av hvordan de forskjellige teknologiene er best til forskjellig bruk, eller så er det du som kaller de for steinalderbiler bare for å fyre opp debatten og gjøre det allerede tragiske debattmiljøet rundt elbiler enda dårligere. Vi har allerede gjort rede for elbilene sine problemer med vekt og veigrep, der vi konkluderte med at "ok, Tesla var en familiebil, så den kan ikke sammenlignes med en sportsbil, duh", så når du nå går og sier at bensinmotorer, som har et helt andre fordeler, ikke er bra nok generelt, så vil jeg kalle det for ren ignoranse.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...