Gå til innhold

Den nye Tesla-en er verdens raskeste produksjonsbil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på om de får ut maksimal effekt av begge motorer samtidig nå heller. Det er da heller ikke på noen som helst måte relevant, det eneste som teller er ytelsene, ikke hvilke tall som ligger bak. Problemet til nå har vært at Tesla har likt å skryte av store HK-tall, samt at reglene binder dem til å oppgi andre tall enn de man faktisk får ut på hjulene. 

Lenke til kommentar

Begge deler er vel sant. Raskeste som er i produksjon nå, men har vært raskere før. 

 

Spørs kanskje hva man mener med "raskest". Det riktige er vel "raskest akselererende fra 0-100 km/t"? For de fleste så betyr vel "raskest" den med høyest toppfart? Da kommer sikkert Teslaene litt lenger ned på listen.

 

Ikke at hastigheter over 200 km/t har den aller minste interesse for min egen del...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begge deler er vel sant. Raskeste som er i produksjon nå, men har vært raskere før. 

Dette er også den raskeste masseproduserte bilen gjennom tidene. De andre to ble produsert i begrenset opplag.

 

Skjønner greia men det er irrelevant da dette i såfall må spesifiseres i overskriften for å ikke være misvisende.

Tror de undervurderer seg selv når de tyr til slike overskrifter, TU har så bra artikkler og info at jeg leser selv om det virker som det kjedeligste jeg kan lese. Husker malings artikkelen, fantastisk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er også den raskeste masseproduserte bilen gjennom tidene. De andre to ble produsert i begrenset opplag.

 

De 499 eksemplarene som ble produser av LaFerrari har ikke vært for salg i butikk, den kunne kun bestilles av enkelte lojale Ferrari-eiere: 

http://www.independent.co.uk/life-style/motoring/motoring-news/the-ferraris-so-exclusive-you-have-to-be-invited-to-buy-one-9821313.html

 

"Porsche 918 Spyder was sold out in December 2014". Det ble kun produsert 918 eksemplarer.

Endret av Frobe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alltid så mye fokus på denne akselerasjonen, joda kjekt at den nå er noe raskere men for å være ærlig er det helt unødvendig, P85D er allerede ubehagelig rask. 

 

Det som dog er spennende er at model X setene nå kommer til model S. Skulle gjerne sett komfort seter i steden, men det er jo en forbedring for de som ikke liker bøtte seter. Ellers skulle jeg gjerne sett mer AP hardware i steden for denne pakken. 

Lenke til kommentar

Da er man halveis. 200Kwh kapasitet og 1000km rekkevidde må være et delmål for elbil-produsentene for å komme på høyde med det som er standard idag.

 

Det er helt unødvendig for de aller fleste, å kjøre rundt med 200kWh under bilen hver dag når en kjører 2-5 mil er håpløst. For de som virkelig kjører på hver dag er store pakker en fordel, for resten av oss er det helt unødvendig. Hilsen en som farter rundt i 70kWh pakke med massevis av rekkevidde igjen hver eneste dag, og som lader med ca 1,5kW. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Begge deler er vel sant. Raskeste som er i produksjon nå, men har vært raskere før. 

Spørs kanskje hva man mener med "raskest". Det riktige er vel "raskest akselererende fra 0-100 km/t"? For de fleste så betyr vel "raskest" den med høyest toppfart? Da kommer sikkert Teslaene litt lenger ned på listen.

 

Ikke at hastigheter over 200 km/t har den aller minste interesse for min egen del...

 

 

Sant nok. Men en får regne med at det er 0-100 som det blir målt etter utifra skriveriene i artikelen.

 

@ Slikgår: Hvor mye info må overskriften ha :o

Lenke til kommentar

Fascinerande at den raskaste masseproduserte bilen i verda er ein 5 (+2)-setar familiebil. Alle andre på topplistene er 2-seters supersportsbilar til mange millionar kroner. Utanom Tesla er det berre to av sportsbilane på lista over bilar som går 0-100 på under 3 sekund som kan fåast med totalt 4 seter.

 

Tida for superbilar på fossilt drivstoff er nok over. Eksosbilar kan ikkje konkurrere med dreiemomentet som røskar ein elbil frå stilleståande til 100 km/t på 2,5 sekund. Framtidas elektriske superbilar kjem til å ha G-drakt som standardutstyr. Det må vere litt flaut å gi full gass ut av lyskrysset i ein Lamborghini til millionar av kroner, og sjå to av ungane i bilen som stod ved sidan av deg vinke frå baksetet i det dei susar lydlaust forbi.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fascinerande at den raskaste masseproduserte bilen i verda er ein 5 (+2)-setar familiebil. Alle andre på topplistene er 2-seters supersportsbilar til mange millionar kroner. Utanom Tesla er det berre to av sportsbilane på lista over bilar som går 0-100 på under 3 sekund som kan fåast med totalt 4 seter.

 

Tida for superbilar på fossilt drivstoff er nok over. Eksosbilar kan ikkje konkurrere med dreiemomentet som røskar ein elbil frå stilleståande til 100 km/t på 2,5 sekund. Framtidas elektriske superbilar kjem til å ha G-drakt som standardutstyr. Det må vere litt flaut å gi full gass ut av lyskrysset i ein Lamborghini til millionar av kroner, og sjå to av ungane i bilen som stod ved sidan av deg vinke frå baksetet i det dei susar lydlaust forbi.

 

Jeg så noe morsomt faktisk igår senest. Det dura forbi en ganske så ny Ferrari forbi meg på motorveien og klistret bak den, kunne ikke vært mer enn 1 meter var en Tesla Model S. Den fulgte ferrarien hele veien til Ferrarien måtte skifte fil til høyre og Teslaen peisa forbi ....... Det må være en sucky feeling å sitte i en så dyr sportsbil og bli forbikjørt av en familiebil på den måten. 

Skjønner ikke at folk har råd til Teslaer til 600 000 ++++ og jeg har høyere enn normal lønn, nesten ikke gjeld. Men kudos til dere som har råd, flott bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk har råd til Teslaer til 600 000 ++++ og jeg har høyere enn normal lønn, nesten ikke gjeld. Men kudos til dere som har råd, flott bil.

Joda, Tesla Model S og X er dyre biler. Men husk at bil er generelt sett dyrt i Norge, både å kjøpe og bruke. Det er f.eks. massevis av folk som kjøper Mondeoer og Passater til 3-400 000+ og kjører 25 000+km i året. Hadde disse gått for en av de rimeligere Teslaene så hadde totalregnestykket inkludert drivstoff og evt. bompenger ikke blitt så veldig forskjellig.

 

Det er synd at dollarkursen har ødelagt Tesla-prisen en del. Når Model S ble lansert fikk man største batteripakken ned mot 500 000. Men, i dag kan man jo kjøpe disse brukt på Finn eller direkte fra Tesla: https://www.tesla.com/no_NO/preowned?referrer=ms

Endret av krister461
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...