Redaksjonen. Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Lanserte Model S og Model X med 100 kilowattimer batteri.Den nye Tesla-en er verdens raskeste produksjonsbil Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Vil det nye batteriet også gjøre at man kan utnytte samlet effekt i de to motorene i D-modellene bedre? Her har vel Tesla tidligere unnskyldt seg med at batteriet setter begrensninger for effektuttak? Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Vil det nye batteriet også gjøre at man kan utnytte samlet effekt i de to motorene i D-modellene bedre? Her har vel Tesla tidligere unnskyldt seg med at batteriet setter begrensninger for effektuttak? Ja, det er riktig. Lenke til kommentar
Populært innlegg Kikert Skrevet 24. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 24. august 2016 "Den nye Tesla-en er verdens raskeste produksjonsbil" "Selv sier Tesla at Model S P100D er verdens tredje raskeste produksjonsbil noensinne" Ser dere feilen?? Jeg hadde fortsatt gitt dere et klikk så dere tjente penger hvis dere skrev sannheten i overskriften. 13 Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Begge deler er vel sant. Raskeste som er i produksjon nå, men har vært raskere før. 9 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Dette er også den raskeste masseproduserte bilen gjennom tidene. De andre to ble produsert i begrenset opplag. Endret 24. august 2016 av krister461 5 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Tviler på om de får ut maksimal effekt av begge motorer samtidig nå heller. Det er da heller ikke på noen som helst måte relevant, det eneste som teller er ytelsene, ikke hvilke tall som ligger bak. Problemet til nå har vært at Tesla har likt å skryte av store HK-tall, samt at reglene binder dem til å oppgi andre tall enn de man faktisk får ut på hjulene. Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Begge deler er vel sant. Raskeste som er i produksjon nå, men har vært raskere før. Spørs kanskje hva man mener med "raskest". Det riktige er vel "raskest akselererende fra 0-100 km/t"? For de fleste så betyr vel "raskest" den med høyest toppfart? Da kommer sikkert Teslaene litt lenger ned på listen. Ikke at hastigheter over 200 km/t har den aller minste interesse for min egen del... 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Begge deler er vel sant. Raskeste som er i produksjon nå, men har vært raskere før. Dette er også den raskeste masseproduserte bilen gjennom tidene. De andre to ble produsert i begrenset opplag. Skjønner greia men det er irrelevant da dette i såfall må spesifiseres i overskriften for å ikke være misvisende. Tror de undervurderer seg selv når de tyr til slike overskrifter, TU har så bra artikkler og info at jeg leser selv om det virker som det kjedeligste jeg kan lese. Husker malings artikkelen, fantastisk! 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Dette er også den raskeste masseproduserte bilen gjennom tidene. De andre to ble produsert i begrenset opplag. De 499 eksemplarene som ble produser av LaFerrari har ikke vært for salg i butikk, den kunne kun bestilles av enkelte lojale Ferrari-eiere: http://www.independent.co.uk/life-style/motoring/motoring-news/the-ferraris-so-exclusive-you-have-to-be-invited-to-buy-one-9821313.html "Porsche 918 Spyder was sold out in December 2014". Det ble kun produsert 918 eksemplarer. Endret 24. august 2016 av Frobe 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Alltid så mye fokus på denne akselerasjonen, joda kjekt at den nå er noe raskere men for å være ærlig er det helt unødvendig, P85D er allerede ubehagelig rask. Det som dog er spennende er at model X setene nå kommer til model S. Skulle gjerne sett komfort seter i steden, men det er jo en forbedring for de som ikke liker bøtte seter. Ellers skulle jeg gjerne sett mer AP hardware i steden for denne pakken. Lenke til kommentar
Geir Ove Olsen Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Da er man halveis. 200Kwh kapasitet og 1000km rekkevidde må være et delmål for elbil-produsentene for å komme på høyde med det som er standard idag. Lenke til kommentar
Populært innlegg _dundun_ Skrevet 24. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Fylling av drivstoff hjemme hver natt burde være et delmål for bensinbilprodusentene for å komme på høyde med det som er standard i dag. Pluss evigvarende tilgang til gratis påfyll langs hovedveiene såklart, for en lav engangspris når man kjøper ny bil. Endret 24. august 2016 av Audun_K 10 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Da er man halveis. 200Kwh kapasitet og 1000km rekkevidde må være et delmål for elbil-produsentene for å komme på høyde med det som er standard idag. Det er helt unødvendig for de aller fleste, å kjøre rundt med 200kWh under bilen hver dag når en kjører 2-5 mil er håpløst. For de som virkelig kjører på hver dag er store pakker en fordel, for resten av oss er det helt unødvendig. Hilsen en som farter rundt i 70kWh pakke med massevis av rekkevidde igjen hver eneste dag, og som lader med ca 1,5kW. 4 Lenke til kommentar
5V115MSQ Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Litt gøy at også 1. og 2. plassen på 0-100 lista faktisk er hybrider: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fastest_production_cars_by_acceleration Så må helt ned på 4. plass for å finne en ren fossilbil 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Litt gøy at også 1. og 2. plassen på 0-100 lista faktisk er hybrider: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fastest_production_cars_by_acceleration Så må helt ned på 4. plass for å finne en ren fossilbil Men det er jo litt juks også, hva når de er tomme for batteri? altså etter 2-3 mil, hvordan oppfører de seg da 0-100? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Begge deler er vel sant. Raskeste som er i produksjon nå, men har vært raskere før. Spørs kanskje hva man mener med "raskest". Det riktige er vel "raskest akselererende fra 0-100 km/t"? For de fleste så betyr vel "raskest" den med høyest toppfart? Da kommer sikkert Teslaene litt lenger ned på listen. Ikke at hastigheter over 200 km/t har den aller minste interesse for min egen del... Sant nok. Men en får regne med at det er 0-100 som det blir målt etter utifra skriveriene i artikelen. @ Slikgår: Hvor mye info må overskriften ha :o Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Fascinerande at den raskaste masseproduserte bilen i verda er ein 5 (+2)-setar familiebil. Alle andre på topplistene er 2-seters supersportsbilar til mange millionar kroner. Utanom Tesla er det berre to av sportsbilane på lista over bilar som går 0-100 på under 3 sekund som kan fåast med totalt 4 seter. Tida for superbilar på fossilt drivstoff er nok over. Eksosbilar kan ikkje konkurrere med dreiemomentet som røskar ein elbil frå stilleståande til 100 km/t på 2,5 sekund. Framtidas elektriske superbilar kjem til å ha G-drakt som standardutstyr. Det må vere litt flaut å gi full gass ut av lyskrysset i ein Lamborghini til millionar av kroner, og sjå to av ungane i bilen som stod ved sidan av deg vinke frå baksetet i det dei susar lydlaust forbi. 6 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Fascinerande at den raskaste masseproduserte bilen i verda er ein 5 (+2)-setar familiebil. Alle andre på topplistene er 2-seters supersportsbilar til mange millionar kroner. Utanom Tesla er det berre to av sportsbilane på lista over bilar som går 0-100 på under 3 sekund som kan fåast med totalt 4 seter. Tida for superbilar på fossilt drivstoff er nok over. Eksosbilar kan ikkje konkurrere med dreiemomentet som røskar ein elbil frå stilleståande til 100 km/t på 2,5 sekund. Framtidas elektriske superbilar kjem til å ha G-drakt som standardutstyr. Det må vere litt flaut å gi full gass ut av lyskrysset i ein Lamborghini til millionar av kroner, og sjå to av ungane i bilen som stod ved sidan av deg vinke frå baksetet i det dei susar lydlaust forbi. Jeg så noe morsomt faktisk igår senest. Det dura forbi en ganske så ny Ferrari forbi meg på motorveien og klistret bak den, kunne ikke vært mer enn 1 meter var en Tesla Model S. Den fulgte ferrarien hele veien til Ferrarien måtte skifte fil til høyre og Teslaen peisa forbi ....... Det må være en sucky feeling å sitte i en så dyr sportsbil og bli forbikjørt av en familiebil på den måten. Skjønner ikke at folk har råd til Teslaer til 600 000 ++++ og jeg har høyere enn normal lønn, nesten ikke gjeld. Men kudos til dere som har råd, flott bil. 2 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Skjønner ikke at folk har råd til Teslaer til 600 000 ++++ og jeg har høyere enn normal lønn, nesten ikke gjeld. Men kudos til dere som har råd, flott bil.Joda, Tesla Model S og X er dyre biler. Men husk at bil er generelt sett dyrt i Norge, både å kjøpe og bruke. Det er f.eks. massevis av folk som kjøper Mondeoer og Passater til 3-400 000+ og kjører 25 000+km i året. Hadde disse gått for en av de rimeligere Teslaene så hadde totalregnestykket inkludert drivstoff og evt. bompenger ikke blitt så veldig forskjellig. Det er synd at dollarkursen har ødelagt Tesla-prisen en del. Når Model S ble lansert fikk man største batteripakken ned mot 500 000. Men, i dag kan man jo kjøpe disse brukt på Finn eller direkte fra Tesla: https://www.tesla.com/no_NO/preowned?referrer=ms Endret 24. august 2016 av krister461 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå