Maggy98 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Hei! Jeg går nå siste året på Videregående, men jeg er litt i tvil på hva jeg har lyst til å studere videre. Jeg har vurdert Informatikk: design, bruk, interaksjon, men jeg ble fortalt det var mye mer matte og fysikk enn det man skulle tro... Jeg lurte bare på om det er noen som går denne retningen og om det er mye fysikk og matte? Jeg hadde P-matte så jeg er litt usikker på om jeg burde ta opp S- eller R-matte Lenke til kommentar
xaco Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Jeg har ikke gått på design(men forgjengeren til det som i dag er Informatikk: programmering og nettverk) og nei, det er ikke ekstremt mye matematikk og fysikk i det studie. Du har noen fag hvor det kanskje en fordel med litt ekstra matematikk bakgrunn enn bare P-matta. Men så lenge du er villig til å legge inn tid i det så er det ikke umulig å komme seg gjennom det hele med bare P matte fra VGS. Lenke til kommentar
blured Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Det er i praksis ingen fag som krever noe veldige matte eller fysikk kunnskaper om du ser på "Oppbygging og gjennomføring". Du kan selvfølgelig _velge_ fag som krever dette (da er det mulig at du må ha R1 for å få lov til å ta dette), men det vil da være under "valgfritt" delen, som f.eks. INF2220 - Algoritmer og datastrukturer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå