Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tette igjen pipe

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skulle fått tettet igjen denne pipen og fått en solid, jevn og fin overflate så jeg kan male over. 

post-120854-0-52333800-1471992363_thumb.jpg

La ut jobben på MittAnbud og fikk først et tilbud på 2500,-, og en bekjent mente det var et bra tilbud og anbefalte meg å slå til. Men så dukket det plutselig opp et tilbud på 550,-(!). Dette er ferdig pris, inkludert moms og kjøring og alt. Eneste var et forbehold om at det muligens trengtes et igjenmuringslokk som kom i tillegg (men at det ut fra bildet ser ut som jeg slipper det). 

Det virker som et seriøst firma, så jeg må si jeg er litt overrasket over prisen. Jeg spurte også hvor lang tid det tar før jeg kan male over, og han sa det ville ta 1-2 dager før det var klart til maling. 

Jeg har tidligere sett denne videoen/artikkelen, og her står det at mørtelen bør tørke en måned før det er klart til maling. 

Hva tenker dere? Det høres jo nesten for godt ut til å være sant, men det fremstår altså som et seriøst og etablert murerfirma, så jeg skulle jo tro de vet hva de snakker om. 

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke dette noe du enkelt kan fixe selv? En passende stein fester du med litt mørtel, deretter går du på det med sparkel og pussepapir.

Jo, det kunne jeg nok. Det mente noen venner også. Men 550,- for å få det fikset av fagfolk er vel ingenting. Jeg måtte jo uansett betalt for mørtel, sparkel og verktøy, og så har jeg aldri gjort det før, så resultatet ville sikkert blitt deretter.

Men det høres jo ut som du har litt peiling på dette. Hva tenker du om at en bedrift vil gjøre det for bare 550,-, og at de sier det er klart til overmaling etter 1-2 dager? Bør det blinke noen varsellamper, eller er dette helt fint?

Lenke til kommentar

Til 550 kr så er det nok vell anvendte pengar. Sjølv om det er ein elendig murer som gjer jobben så skal det vell mykje til for at det blir dårligare enn om du hadde gjort det sjølv utan erfaring.

Det einaste du må passe på er vell tettinga held samme kvalitet som pipa dersom det fortsatt skal være ildsted tilkobla pipeløpet (eller dersom det er mulig at det blir montert ildsted i framtida).

Om pipa ikkje skal brukast så er det ikkje så mykje som skal til for å tette holet på ein slik måte at det ser greit ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...